Görkem Say
Megapat
- Katılım
- 10 Nisan 2016
- Mesajlar
- 8.712
- Makaleler
- 1
- Çözümler
- 15
Düşüncenin temeli olmasına rağmen eksik. Amerika gibi ülkelerde battığında sadece batarsın. Sosyal devlet olmadığından kaynaklı kimse seni kaldıramaz. Stardew walley gerçek bir kumardı. Yapımcı arkadaşımıza kız arkadaşı yardım etti.
Düşündüğün gibi orada da devletin çok bir faydası olmuyor bu konularda. Ancak söylediğin gibi ülkemizde bu durum fazladan zorluk ekliyor.
Emin misin?
Polonya Hükümetiânden Oyun GeliÅtiricilere 27 Milyon Dolar Destek
Cyberpunk 2077 mi o?oyungezer.com.tr
Bir şeylerin olabilmesi için devlet desteği ve teşviği önemlidir. Kimse bir oyunu yaparken onca maliyetin altına giremez. Ubisoft dediğin firma köklü bir firma. Yılların firması. Oyun sektörünün ekmeğini ilk yemeye başlayanlardan. O yüzden devlet desteğine ihtiyaç olmaz tabiiİlk atılımları yapanlar bu işin ekmeğini yedi. Şimdi gelenlerin işi desteksiz zor.
Mesela ben bile bu işe girişsem ilk önce mobil oyun piyasasına girişirim çünkü bu alanda tek bir kişi bir projenin üstesinden gelebilir. Ayrıca cebine para da girer ve sistemin sürdürülebilirliğini sağlar.Teşvik mevzusu da var tâbi, 1 milyon yazılımcı projesi gibi bir şey lazım değil belirli sektörlere.
Tutku uğruna milyonlarca lirayı çöpe dökmezsin. Oyun yapımı o kadar kolay bir şey değil.Ne bileyim ben yazılımcı olsam sadece para için yapmayacağım tutkulu olduğum şeyler olur.
Bunlar Turkiye'den cikmadi, Turkler'den cikti. Zaten sorun Turk'lerde degil... Iklim pek musait degil buna.
Yanlış hatırlamıyorsam "sabotaj" diye bir oyun daha vardı.
Hocam İKV demişken şu videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Mevlüt Dinç yaptı o oyunu da. Aslında o da yurt dışında yetişmiş birisi yine Türkiye'den çıkmamış biri, üzücü. O adam bile Türkiye'ye döndükten sonra bir şeyler yapamamış, ülkeye bak... Videonun altına falan yorum yapmış Mevlüt Dinç kendisi.Kesinlikle. Zaten oyunun bir hikayesi, bir Emre Yücelen'in elinden çıkan harika müzikleri, bir de eski yıllardaki samimi ortamı çok güzeldi.
Kesinlikle doğru hocam. Ama ben öyle triple A oyunlardan bahsetmiyorum. Genel olarak bilgisayar için doğru dürüst indie oyunumuz bile yok düşük bütçeli. Mesela Brawlhalla, Terraria gibi bir oyun yapmak çok mu maliyetlidir? Bir yerlerden başlanması gerek. Türkler olarak vatanımızdan orijinal bir şeyler çıkınca destekliyoruz aslında.Tutku uğruna milyonlarca lirayı çöpe dökmezsin. Oyun yapımı o kadar kolay bir şey değil.
Çeşitli alanlarda uzmanlaşmış kalabalık bir ekibe ihtiyacın var. Bu ekibi de öyle hadi oyun yapalım diye bir araya toplayamazsın. Kişi başı aylık 15-20 bin lira para sayar 25-30 kişilik bir ekibi ofise yığarsın. Planlama vs yapılır, gereken yazılımların lisanları alınır(10-20 bin dolar gibi rakamlardan bahsediliyor) oyun yapımına başlanılır. Ofisin giderleri ayrı bir hikaye zaten. 30 Kişilik ekibin bir aylık maliyeti yaklaşık 500 bin lira. Yapması kolay olmadığı ve riskleri çok olduğu için oyun çıkmıyor. Arsa almak, arsaya apartman dikip daireleri satmak, yani parayı betona gömmek ülkemizde daha garanti para kazanma yöntemi olarak görülüyor. Her köşe başı bu yüzden müteahhit kaynıyor. Garanticilik genetiğimizde var maalesef. Bu coğrafyadan büyük işler çıkmaz. 20 Milyon TL'ye oyun yapıp tutmazsa batma ihtimalin veya paranın hiç olma ihtimali çok yüksek. Günümüzde tek oyuna 200-300 milyon dolar bütçe ayıran hepimizin bildiği firmalar bile yeni bir fikir çıkarma riskini göze alamıyor. Tutmuş bir seriden veya çok satmış bir oyunun remake'inden devam ediyorlar.