Konsol ve PC arasındaki anlamadığım performans farkı

DryreL

Kilopat
Katılım
22 Mayıs 2015
Mesajlar
766
Çözümler
5
Yer
İstanbul/Köln
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Dijital Oyun Tasarımı
Merhabalar, uzun zamandır aklıma takılan bir soru var. Konsollarda bulunan işlemci ve ekran kartının PC'den kat kat zayıf olmasına rağmen her oyunda 30 FPS bandına ulaşıyor. Aynı oyunu konsoldan bilgisayara portladığınız inanılmaz FPS kaybı yaşanıyor ve bu FPS kaybı normal seviyede değil, aşırı fazla yani olmaması gereken seviyede. İki platformda da optimizasyonlar yapılıyor, nedeni bu olmamalı.

En güncel port edilmiş oyun olan Red Dead Redemption 2'den bahsedelim. O kadar fazla detayı, arka planda çalışan yapay zekaları, günlük dünya olaylarını küçücük konsolda çalıştırırken neden bilgisayarda aynı FPS oranına ulaşmak için konsoldan çok daha güçlü ekran kartı ve işlemci kombinasyonuna sahip olmak gerekiyor? Eğer konsolda 30 FPS çalışıyorsa, güçlü bir bilgisayarla çok rahat 100+ FPS'e vurması gerekir. Ama hem GTA V PC çıkışında hem de RDR2 PC çıkışında inanılmaz performans kayıpları, en güncel ekran kartlarının bile zorlanması komik bir durum. GTX 1080 Ti bile RDR2 Ultra'da 40-50 FPS arasında çok değişken geziyor. Konsolda ise 30 FPS alıyorsun ve bilgisayardan daha ucuza geliyor.

Bir de yıllanma olayına geleyim, en kötüsü de bu. 2013'de çıkan PS4 şu an 2019'da çıkan oyunları bile 30 FPS rahat normal oynatırken sizin 2013'de topladığınız en iyi PC, bugün 2019'daki oyunları Low-med'de oynatacaktır. Hatta çözünürlüğü 1080P değil de 720P bile düşürmeniz gerekebilir "oynanabilir" FPS almak için.

Bu mantıksızlığı bana açıklayabilecek bir arkadaş arıyorum, hadi sohbet edelim.
 
Merhabalar, uzun zamandır aklıma takılan bir soru var. Konsollarda bulunan işlemci ve ekran kartının PC'den kat kat zayıf olmasına rağmen her oyunda 30 FPS bandına ulaşıyor. Aynı oyunu konsoldan bilgisayara portladığınız inanılmaz FPS kaybı yaşanıyor ve bu FPS kaybı normal seviyede değil, aşırı fazla yani olmaması gereken seviyede. İki platformda da optimizasyonlar yapılıyor, nedeni bu olmamalı.

En güncel port edilmiş oyun olan Red Dead Redemption 2'den bahsedelim. O kadar fazla detayı, arka planda çalışan yapay zekaları, günlük dünya olaylarını küçücük konsolda çalıştırırken neden bilgisayarda aynı FPS oranına ulaşmak için konsoldan çok daha güçlü ekran kartı ve işlemci kombinasyonuna sahip olmak gerekiyor? Eğer konsolda 30 FPS çalışıyorsa, güçlü bir bilgisayarla çok rahat 100+ FPS'e vurması gerekir. Ama hem GTA V PC çıkışında hem de RDR2 PC çıkışında inanılmaz performans kayıpları, en güncel ekran kartlarının bile zorlanması komik bir durum. GTX 1080 Ti bile RDR2 Ultra'da 40-50 FPS arasında çok değişken geziyor. Konsolda ise 30 FPS alıyorsun ve bilgisayardan daha ucuza geliyor.

Bir de yıllanma olayına geleyim, en kötüsü de bu. 2013'de çıkan PS4 şu an 2019'da çıkan oyunları bile 30 FPS rahat normal oynatırken sizin 2013'de topladığınız en iyi PC, bugün 2019'daki oyunları Low-med'de oynatacaktır. Hatta çözünürlüğü 1080P değil de 720P bile düşürmeniz gerekebilir "oynanabilir" FPS almak için.

Bu mantıksızlığı bana açıklayabilecek bir arkadaş arıyorum, hadi sohbet edelim.
Bildiğim kadarıyla bu oyunlar konsollara göre ayrıca optimize edilmekte.
 
Oyunun düşük FPS vermesi bilgisayarın değil oyun yapımcısının suçu. Ayrıca yıllanma olayında PC için düşük ayarlara düşürmek gerek diyorsun da, sanki PS4'de ultra ayarlarda mı oynuyorlar? Hatta RDR2 için PC'deki düşük ayarlar bile konsollardan daha iyi gözüküyor diyorlardı.
 
Oyun gelistiricileri icin soyle ekipmanlar var:
1575400649214.png


Her konsolun bu sekilde dev kitleri var. Konsolu alip, oyunlarini kare kare optimize edebiliyorlar.

Cunku yazilimin uzerinde calisacagi donanim belli. Bu gelistirici icin buyuk bir guzellik.

Ayni olay Apple ve IOS icin de gecerli. Iphone modellerinin hepsi belli. Ayni yazilimin uzerinde calisacagi 15-20 farkli telefon modeli var. Android icin bir suru farkli cihaz var. Iphone modellerinin daha az RAM ile yine akici takilabilmesinin sebebi de bu. Optimizasyon yapabiliyorsun.

Ikinci sebep de port olayi. Karakter modellerini ya da farkli cisimleri PC ye port edergen polygon sayilarini tek tek optimize etmekle ugrasmiyorlar.

1575400888702.png


Aslinda sana hic bir katkisi olmayacak bir objeyi cizmek icin ekran karti bos yere ugrasiyor. Bu port islemini otomatize eden araclar kullaniliyor ( hizli yapmak icin ), cunku bilgisayar donanimi cok daha guclu oldugu icin bu optmizasyon eksikligine ragmen oyun oynanabiliyor.
 
Oyunun düşük FPS vermesi bilgisayarın değil oyun yapımcısının suçu. Ayrıca yıllanma olayında PC için düşük ayarlara düşürmek gerek diyorsun da, sanki PS4'de ultra ayarlarda mı oynuyorlar? Hatta RDR2 için PC'deki düşük ayarlar bile konsollardan daha iyi gözüküyor diyorlardı.

Yok öyle bir şey, düşük ayarlar Mario'ya çeviriyor oyunu, konsol ayarları fazla düşük değil genelde orta yüksek arası.
 
Oyun gelistiricileri icin soyle ekipmanlar var:
Eki Görüntüle 468372

Her konsolun bu sekilde dev kitleri var. Konsolu alip, oyunlarini kare kare optimize edebiliyorlar.

Cunku yazilimin uzerinde calisacagi donanim belli. Bu gelistirici icin buyuk bir guzellik.

Ayni olay Apple ve IOS icin de gecerli. Iphone modellerinin hepsi belli. Ayni yazilimin uzerinde calisacagi 15-20 farkli telefon modeli var. Android icin bir suru farkli cihaz var. Iphone modellerinin daha az RAM ile yine akici takilabilmesinin sebebi de bu. Optimizasyon yapabiliyorsun.

Ikinci sebep de port olayi. Karakter modellerini ya da farkli cisimleri PC ye port edergen polygon sayilarini tek tek optimize etmekle ugrasmiyorlar.

Eki Görüntüle 468378

Aslinda sana hic bir katkisi olmayacak bir objeyi cizmek icin ekran karti bos yere ugrasiyor. Bu port islemini otomatize eden araclar kullaniliyor ( hizli yapmak icin ), cunku bilgisayar donanimi cok daha guclu oldugu icin bu optmizasyon eksikligine ragmen oyun oynanabiliyor.

O zaman şöyle diyeyim; konsoldaki X işlemci güç olarak bilgisayarda Y seviyesine denk geliyor. Ve bu Y seviye işlemci de i5 XXXX diyelim. Yapımcılar oyunu i5 XXXX'e göre optimize ederse üstündeki i7 ve i9 işlemciler çok rahat çalıştıracaktır. Aynı şeyi ekran kartı için de uygulayabilirler. Karakter modellerinde evet poligonlar bulunuyor ama konsolda ne kadar poligon olabilir ki? Eminim en az sayıda poligon ile en insanımsı görüntüyü almaya çalışıyorlardır çünkü konsol çok limitli donanım konusunda. E madem konsola göre optimizasyonu yaptın, aynı poligon sayısında PC'ye port edersin ve performans artar. Neden artırmak istesinler ki, o kadar konsol için en iyi poligon sayısını bulmuşken?

Bu arada kare kare optimizasyon olayına katılmıyorum öyle bir şeyin mümkün olduğunu da sanmıyorum. Optimizasyon dediğimiz olay arka plandaki karakter sayısı, işlemcinin ne kadar metrakarelik bir alanda işlev göstereceği (örneğin oyun içi 2km sonrası hayvanlar hareket etmeyecek, ağaçlar kıpırdamayacak vb.), doku paketinin ne kadar ayrıntılı olduğu, görüş mesafesinin ne kadar detayı barındırdığı vb. ile alakalı.

Bir diğer optimizasyon ekran kartı üreticilerinden geliyor, her büyük bir oyun çıktığında güncelleme getiriyorlar. Ve hepsinde de %3 performans artışı vadediyorlar. Demek ki her oyunu ayrı olarak tanımlatıp aynı ayarı yapıyorlar, en azından kendi gözlemime göre öyle. Güncellemeye tanımlanmamış oyunlar ise ekran kartının varsayılan ayarlarında çalışıyor.
 
O zaman şöyle diyeyim; konsoldaki X işlemci güç olarak bilgisayarda Y seviyesine denk geliyor. Ve bu Y seviye işlemci de i5 XXXX diyelim. Yapımcılar oyunu i5 XXXX'e göre optimize ederse üstündeki i7 ve i9 işlemciler çok rahat çalıştıracaktır. Aynı şeyi ekran kartı için de uygulayabilirler. Karakter modellerinde evet poligonlar bulunuyor ama konsolda ne kadar poligon olabilir ki? Eminim en az sayıda poligon ile en insanımsı görüntüyü almaya çalışıyorlardır çünkü konsol çok limitli donanım konusunda. E madem konsola göre optimizasyonu yaptın, aynı poligon sayısında PC'ye port edersin ve performans artar. Neden artırmak istesinler ki, o kadar konsol için en iyi poligon sayısını bulmuşken?

Bu arada kare kare optimizasyon olayına katılmıyorum öyle bir şeyin mümkün olduğunu da sanmıyorum. Optimizasyon dediğimiz olay arka plandaki karakter sayısı, işlemcinin ne kadar metrakarelik bir alanda işlev göstereceği (örneğin oyun içi 2km sonrası hayvanlar hareket etmeyecek, ağaçlar kıpırdamayacak vb.), doku paketinin ne kadar ayrıntılı olduğu, görüş mesafesinin ne kadar detayı barındırdığı vb. ile alakalı.

Bir diğer optimizasyon ekran kartı üreticilerinden geliyor, her büyük bir oyun çıktığında güncelleme getiriyorlar. Ve hepsinde de %3 performans artışı vadediyorlar. Demek ki her oyunu ayrı olarak tanımlatıp aynı ayarı yapıyorlar, en azından kendi gözlemime göre öyle. Güncellemeye tanımlanmamış oyunlar ise ekran kartının varsayılan ayarlarında çalışıyor.

Iste su noktayi gozden kaciriyorsun, calisan ayni program degil. Konsolda oynadigin FIFA ile, PC de oynadigin farkli programlar. Islemciden ve ekran kartindan istedikleri seyler tamamen ayni degil.

Terzi sana kiyafet dikti, olcu bicti bir seye karar verdi. 2 gun sonra geldin dedin ki, "Abim icin de istiyorum, benim yaklasik 1.5 katim abim" ; o da her seyi kaba hesap 1.5 ile carpip ona kiyafet dikti. Iste PC port asagi yukari boyle bir sey. Kaba hesapla yapiliyor, genelde PC icin optimize olmuyor.

Ayni program olsa zaten dediginde haklisin, i3 ile 50 fps veriyorsa, i5 ile de 75 vermeli ama isin asli oyle degil.

Android ve Apple uygulamalari da ayni sekilde, genelde ayni program calismiyor. Farkli isletim sistemleri icin ayni arayuz arkasinda farkli sekilde yaziliyorlar. Bu da o hesap aslinda.
 
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı