dreambullet
Decapat
- Katılım
- 16 Haziran 2022
- Mesajlar
- 1.017
- Çözümler
- 19
Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
FromSoftware’in hem acımasız hem de zevkli deneyimlerini tükettikten, hatta kendimizi kaptırıp içeriği sonuna kadar sömürdükten sonra çoğumuz bu türdeki oyunların arayışına girdik. Bu arayışın farkında olan firmaların ve türden esinlenilen çoğu oyunun aksine Lies of P, bu Soulslike popülerliğinin başarılı bir öncüsü oldu.
Lies of P yapılırken FromSoftware'in oyunlarında oluşturduğu tür ve sistem iyi analiz edilmiş ve anlaşılmış, sizi öldürmeye çalışan bir evren ve zorlu Bosslarla temeller bu oyunlara bağlanmış. Bu Bloodborne’un bölüm estetiğinde, Dark Souls tasarımında, Sekiro vari dövüş tarzıyla, bizim alıştığımız ve bildiğimiz bir Souls tecrübesi. Öyle ki Boss isimlerinde bile bu güzelim oyunlardan esinlenmişler.
Hikaye
Bu oyunun Souls oyunlarının aksine yaptığı bir şey varsa o da hikayesini açıklama çabası. Ara sahneler, oyun içi diyaloglar, metinler, hatta Bosslar sayesinde oyun kendisini açıklamaya çalışıyor. Çoğu oyuncuyu ilk görüşünde içine çeken kukla teması, bilinen Pinokyo hikayesinin daha karanlık ve vahşi bir versiyonu olarak işlenmiş, ana karakterimiz Pinokyo’nun en belirgin özelliği olan yalan söyleme bir seçenek olarak verilerek karakterle empati yapmamız, dolayısıyla oyunla bağ kurmamız sağlanmış. Hikaye, oynadığım sürede güzel bir destekleyici görevi gördü, beğenmediğim yerler olsa da sonundan memnunum.Karakterlerin ve Bossların kişilikleri ve geçmişleri kötü yazılmış olmasa da çoğu size dünyasının bencil bir yer olduğunu anlatmak ve oyundaki yalnızlık duygusunu artırmak için var. Yan karakterlerden oyuncunun sesi ve yardımcısı olan Gemini, bizi üreten ve devam etmemiz için bize sevgi gösteren Gepetto, hazine avcısı Alidoro, ne pahasına olursa olsun yaşayan Red Fox ve Black Cat kardeşler ilgi çekiciydi. Bende daha çok etki bırakanlarsa belki birkaç defa gördüğümüz karakterler oldu. Hissetmenin nasıl bir şey olduğunu anlamaya çalışan bir kukla, bebeğini arayan bir anne, karısını arayan bir adam, telefondan bize bilmeceler soran bir ses farklı duygular yaşamamı sağladı.
Oyunun geçtiği Krat şehri, Pinokyo hikayesini bağdaştıran masalsı ve güzel bir şehir. Şehrin kaplamaları ne kadar güzel olsa da yollar engellenerek bariz kısıtlamalara gidilmiş, sanki planlanan bölgeler veya Bosslar olacakmış da vazgeçilmiş hissiyatı veriyor. Keşfedilecek bölge ve Boss koyulmayarak doğrusal bölümler oluşturulmuş, bu da keşif hissiyatının önüne geçmiş.
Savaş Sistemi
Dövüş sistemine geçersek bu oyunda Souls oyunlarının aksine Dodge süresince hasar görmediğimiz kareler yok. Saldırı bloklamayı öğrenmeden devam edilebileceğini sanmıyorum. Saldırı bloklarken de bir miktar hasar alıyoruz, kısa süre içinde hasar verirsek aldığımız hasarı iyileştirebiliyoruz. Hasarı tamamen engellemek istiyorsan iyi bir zamanlamayla saldırıyı bloklamamız gerekiyor.Saldırıları bloklamak ve ağır saldırı yapmak rakibin silahının kırılmasına, ayrıca gardının düşmesine yarıyor. Gardı düşen rakiplerin can barının çerçevesi beyaz oluyor ve ağır saldırı yaparak ölümcül saldırı yapacak pozisyona geliyorlar, bu sayede yüksek hasar veren bir hasar verebiliyoruz. Bu oyundaki çoğu dövüşün nasıl geçeceğinin özeti denilebilir.
Oyun boyunca yakın dövüş silahları kullanıyoruz, bu silahlarının her biri kendine ait Fable Art denilen özelliklere sahip. Fabel Artlar çoğunlukla hasar odaklı, bazıları da işlevsel ve savunma odaklı yetenekler. Bu yetenekleri de hasar vererek doldurduğumuz Fable Slotları harcayarak kullanıyoruz.
Silahlarla ilgili etkileyici olansa bu silahları silah ve kabza olarak ikiye ayırıp, birbiriyle birleştirerek yeni silahlar oluşturabiliyoruz. Bu sayede hem silahların ağırlığını ve tarzını hem de Fable Artları kombinleyerek istediğimiz bir silahı oluşturabiliyoruz. Örneğin büyük bir kılıcı bir bıçağın kabzasına, bir bıçağı bir sopanın ucuna, bir çekici bir baltanın sapına takabilirsiniz.
Peki özel silahlar? Tabi ki bu oyunda da Bosslardan düşen hazineyi özel silahlarla takas edebiliyoruz. Boss silahları etkileyici ve farklı fikirlerden yapılmış, fakat silah ve kabza olarak ayrılamamaları üzücü bir özellikleri. Ayrıca bu güzel silah parçalama sistemini baltalayan büyük bir engel var ki, Boss silahlarının çok güçlü olması. Boss silahları o kadar güçlü ki bir kere eriştikten sonra başka bir silah kullanma ihtiyacı hissetmedim. Oyunun başlarındaki bir boss silahını yükselterek oyunun sonuna kadar rahatça gidebildim. Bence boss silahları New Game’e özel olmalıydı.
Sağ elimizdeki silahımız haricinde bir de sol kolumuzda robotik bir ekipmanımız var, bu bizim tercihimize göre bir saldırı, mobilite, devamlı hasar veya savunma aracı olabiliyor. Mesela kolumuzda bir alev silahıyla oynayabiliyor ya da bir halat yardımıyla düşmanı kendimize çekebiliyoruz. Ayrıca bunları geliştirerek farklı özelliklerini kazanabiliyoruz. Bu sistemin dışına çıkabileceğiniz tank, büyücü, okçu, gibi bir oynanışın özgür olduğu bir oyun tarzı yok, agresif ve hızlı bir dövüş sistemi oluşturulmuş, yine de sisteme alıştıktan sonra oynaması çok keyifli geliyor.
Boss Savaşları
Peki bu güzel dövüş sistemini ve özellikleri kullanacağımız yaratıklar ve Bosslar nasıl? Oyunun dünyasında ilerlemek birkaç Mini Boss haricinde çok kolay, normal yaratıklara nadiren öldüm. Oyun başındaki Bosslar oyunu öğrenmeniz için kolay tasarlanmış sıkıcı Bosslar. Birkaç farklı Boss haricinde yenilikçi Bosslar, aklınızı kullanmanız ya da çözmeniz gereken mekanikler yok, ama bu onların kötü olduğu ve zor olmadığı anlamına gelmiyor.Genel olarak keyifli fakat bazıları çileden çıkaran Bossların çoğu Souls oyunundakilerden zor, öyle ki Specter olmadan (bu oyundaki Summon sistemi) çok zor hale gelebiliyor. Fakat Specterla da çok kolay oluyor, çoğu Bossu 4-5 defa denedikten sonra Specterla tek denemede geçtim, Specter’ın dengelenmesi gerekiyor. Birçok bossun ikinci aşaması var ve ilk aşamaya göre zorluğu çok fazla, ilk aşamayı oynamak bir süreden sonra sinir bozmaya başlıyor. Bossların nerdeyse hepsi büyük boyutlarda ve etkileyici gözüküyorlar, insan boyutunda olanlarsa boyutlarının aksine oyunun en zor Bosslarından.
Bossların keyfini arttıran bir başka özellikte, Lies of P'nin yetenek ağacı. Boss savaşları sonrasında kazandığımız Quartz sayesinde yetenek ağacından temel savaş yeteneklerini geliştirebilir, yeni özellikler kazanabilirsiniz. Geliştirmeler oynanış tarzınıza göre yapılabileceği için kendi yolunu çizmek düşündürücü ve güzel.
Son Söz