Matematik bilmeden yazılımcı olunur mu?

Alamazsam ne olur abi?
Öğretmeninin pek bir şey yapacağını sanmam. Eğer öğretmenin sınıfta birilerini bırakıyor olsa, bugün senin sınıfında üstten kalıp sınıfı tekrarlayan insanlar olurdu. Eğer senin sınıfında hocanın bıraktığı birileri yoksa merak etme hocan daha önce hiçbir kimseyi bırakmamış, senide bırakmaz. Sen yinede çalışmaya, kendini geliştirmeye bak. Okumak güzel bir şey ama herkes okuyacak diye bir şey yok. Yazılımla ilgili teknik liseye gidersin. Staj yaptığın yerdeki insanlarla pozitif iletişim kurarsın. Hayatını yazılımla idame ettirirsin.
 
Hocam yazılımcılıktan kastınız oyun programlama gibi birşey ise Unity, Unreal gibi oyun motorları zaten çoğu matematik-fizik hesaplamalarını ve işlemlerini kullanıcı bilgisi olmasa dahi yerine getiriyor. Kendiniz oyun motoru yazmayacaksanız üst düzey matematik bilmenize gerek yok fakat yine de analitik düşüncenizin çok iyi olması gerekli. İleride dizelerce kod yazmak zorunda kalırsanız çok zorlanırsınız.

Dediğim gibi bu sadece oyun programlamak için, programlama oyun yapmanın sadece bir parçası ve kod yazmaktan başka ilgileneceğiniz çok fazla şey var. Fakat sadece yazılım yapmaya ilginiz varsa çok daha derine inmeniz gerekecek, fizikleri sizin kodlamanız gerekecek, algoritmaları sizin yazmanız gerekecek vs. Mühendis olmak istiyorsanız ne kadar matematik bildiğiniz çok önemli.
 
Hocam yazılımcılıktan kastınız oyun programlama gibi birşey ise Unity, Unreal gibi oyun motorları zaten çoğu matematik-fizik hesaplamalarını ve işlemlerini kullanıcı bilgisi olmasa dahi yerine getiriyor. Kendiniz oyun motoru yazmayacaksanız üst düzey matematik bilmenize gerek yok fakat yine de analitik düşüncenizin çok iyi olması gerekli. İleride dizelerce kod yazmak zorunda kalırsanız çok zorlanırsınız.

Dediğim gibi bu sadece oyun programlamak için, programlama oyun yapmanın sadece bir parçası ve kod yazmaktan başka ilgileneceğiniz çok fazla şey var. Fakat sadece yazılım yapmaya ilginiz varsa çok daha derine inmeniz gerekecek, fizikleri sizin kodlamanız gerekecek, algoritmaları sizin yazmanız gerekecek vs. Mühendis olmak istiyorsanız ne kadar matematik bildiğiniz çok önemli.
Yanlış bilgi veriyorsunuz ileri seviye oyunlarda ileri seviye matematik bilgisi gerekiyor. Ayrıca o dediğiniz fonksiyonları kullanmak için yine ne işe yaradığını ve nerede kullanacağını bilmesi gerekiyor.
 
Merhaba arkadaşlar, ben 8. sınıf öğrencisiyim büyüyünce yazılım mühendisi olmak istiyorum fakat matematik bilmiyorum. Sizce matematik bilmeden yazılım mühendisi olur muyum?
Ön yargılarını kır ve git matematik öğren. Yoksa ancak wordpress site yaparsın. Üzgünüm ama aksini iddia eden kimse bilişime hakkıyla hakim değildir. "Daha uzun sürer öğrenmen..." vs diyenler de ancak aynı şekilde belki hesap makinesi kodlayabilir. Gerçekten işin felsefesine hakim olmak istiyorsan öğreneceksin.
 
Hiç matematik bilmeden yazılımcı olamazsın, kısıtlı bir matematik yani sadece mantık konularını bilerek çok kısıtlı bir yazılımcı olabilirsiniz alana göre, çok kısıtlı bir yazılımcı derken örnek veriyorum bir otel rezarvasyon programı yapabilirsiniz fakat patron sana gelip ya biz bu yıl toplam ne kadar kazandık onu bir hesaplatmak için denklem vesaire yaz tek tıkla hesaplasın dese işin içinde istatiski veriler girerse evet matematik artık lazım oluyor.
 
Yanlış bilgi veriyorsunuz ileri seviye oyunlarda ileri seviye matematik bilgisi gerekiyor. Ayrıca o dediğiniz fonksiyonları kullanmak için yine ne işe yaradığını ve nerede kullanacağını bilmesi gerekiyor.
Ben oyun yapımında matematik gerekmez gibi birşey demedim ki hocam. Demeye çalıştığım şey Unity, Unreal gibi oyun motorları kendi entegre fizik motorlarına sahip oldukları için zor olan fizik simülasyonu kısmını oyun motoru üstlenir, sizin en baştan ayrı bir motor yazmanız gerekmez. Elbet gelişmiş oyunlar için bu motorların üstüne ağır değişiklikler ve geliştirmeler yapılması gerekir, Triple A oyun şirketleri zaten hazır bir motora bağlı kalmayıp kendi özel motorlarını yazarlar.

Ayrıca evet fonksiyonların nasıl kullanıldığını bilmek zorunlu birşey, kodlamayı tam anlamıyla kavramayarak düzgün bir oyun yapamazsınız zaten. Benim demek istediğim oyun motorlarının, geliştiricilerin işini kolaylaştırmak için hazır fonksiyonlar sunması. Size de bunların nasıl çalıştığını öğrenmek kalıyor tabii orası ayrı konu ("Kullanıcı bilgisi olmadan" 'dan kastım ileri düzey matematik bilgisi (çok üst düzey olmayan geliştiriciler için konuşuyorum). Hazır fonksiyonların ne işe yaradığı, nasıl kullanıldığı değil yani.")
 
Son düzenleme:
Ben oyun yapımında matematik gerekmez gibi birşey demedim ki hocam. Demeye çalıştığım şey Unity, Unreal gibi oyun motorları kendi entegre fizik motorlarına sahip oldukları için zor olan fizik simülasyonu kısmını oyun motoru üstlenir, sizin en baştan ayrı bir motor yazmanız gerekmez. Elbet gelişmiş oyunlar için bu motorların üstüne ağır değişiklikler ve geliştirmeler yapılması gerekir, Triple A oyun şirketleri zaten hazır bir motora bağlı kalmayıp kendi özel motorlarını yazarlar.

Ayrıca evet fonksiyonların nasıl kullanıldığını bilmek zorunlu birşey, kodlamayı tam anlamıyla kavramayarak düzgün bir oyun yapamazsınız zaten. Benim demek istediğim oyun motorlarının, geliştiricilerin işini kolaylaştırmak için hazır fonksiyonlar sunması. Size de bunların nasıl çalıştığını öğrenmek kalıyor tabii orası ayrı konu ("Kullanıcı bilgisi olmadan" 'dan kastım ileri düzey matematik bilgisi (çok üst düzey olmayan geliştiriciler için konuşuyorum). Hazır fonksiyonların ne işe yaradığı, nasıl kullanıldığı değil yani.")
Fonksiyonu kullanmayı öğrenmek demek matematik öğrenmek demek zaten. Unity den örnek vermek gerekirse
Mathf.Log, Mathf.Log10 fonksiyonlarını nerede ne zaman kullanacaığını bilmek için logoritma bilmen gerek.
Temel matematiği zaten kod yazmaya başlar başlamaz kullanmak zorundasın.
Trigonemetriyi çoğu fonksiyon için ezbere bilmen gerek.
Mesela şuan çok basit bir EnemyAi kodluyorum
Kod:
                AttackingEnemys[i].SetDestination(new Vector3(
                    Player.position.x + AttackRange * Mathf.Cos(2 * Mathf.PI * i / AttackingEnemys.Count),
                    Player.position.y,
                    Player.position.z + AttackRange * Mathf.Sin(2 * Mathf.PI * i / AttackingEnemys.Count)
                    ));
Düşmanların oyuncu etrafında yuvarlak şeklinde durabilmesini sağlamak gibi basit bir işlem için bile trigonemetri bilmek şart. Her ne kadar fonksiyonlar hesaplamaları senin yerine yapsa da trigonemetri bilmeden bu kodu yazamazsın. Fonksiyonlar sana matematik bilmeden bir şey yaptırmıyor sadece vakit kazandırıyor.
Yani en basit oyunda dahil lise matematiğini bilmek, kullanmak zorundasın. Asıl olay da neyi nerede ne zaman kullanacağını bilmek ki bu da iyi seviyede bir matematik gerektiriyor. Bunu bilmeden copy-paste yazılımcısından başka bir şey olunmaz ki yakında böyle yazılımcıların bi değeri kalmayacak şahsi düşüncem.
Ve bu dediklerim sadece basit denilebilecek oyunlar için geçerli biraz daha iyi oyunlar yapmak için raft, the forest seviyesinde AAA olmayan, üniversite seviyesi matematik gerekecektir.
 

Geri
Yukarı