MMORPG oyun yapmak için hangi dil öğrenilmeli?

Alcatraz JR

Kilopat
Katılım
17 Şubat 2016
Mesajlar
479
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba iyi forumlar. Küçüklükten beri yazılım-bilgisayar alanına karşı çok büyük ilgim var. O yaştan beri hedeflediğim belli şeyler var bunların en başında MMORPG oyun yapmak. Benim bu merakım gelip geçici değil profesyonel olarak sürdürmek. Eğitim olarak lise mezunuyum. Yazılımla karşı tamamen 0 değilim giriş seviye Java, orta seviye HTML ve CSS bilgim var. Şimdi soruma gelecek olursak;
Bir MMORPG oyun yapmak için (Metin2 Knight tarzı ama daha gelişmiş) en uygun yazılım dili hangisidir?
Karakter, harita, animasyon tasarımı için hangi program kullanmalıyım?
Ve ya CryEngine, Unreal Engine gibi programlar var bunlar C++ kullanıyor. C++ öğrenip bu motorlar ile program mı yapayım? Bazı kişiler C++'ın eskidiğini söylüyorlar boşa yatırım mı olur?
Evet çok soru sordum biliyorum ama hedeflerim ciddi. Projem aşağı yukarı hazır hikayesi olsun arayüzü olsun belli denebilir. 3 kişilik arkadaş grubuyuz birisi tasarımcı diğer 2'si yazılımcı. Önce bir başlayalım ufak tefek şeyler yapalım ondan sonra ekipi genişletmeyi düşünüyoruz.
Bir de en uygun şekilde en az nasıl bir bilgisayara sahip olmalıyım Laptop olarak? Şimdiden teşekkürler.
 
Daha ilgili ve bilgili arkadaşlar vardır elbet ama özetle;
Şu dili öğreneyim de onda oyun yapayım diye bir durum yok. Çok büyük oyun şirketleri kendi oyun motorlarını yazıp, o oyun motorunda yapacakları oyunu geliştiriyor. Dili de kendi parametrelerine göre karar veriyorlar. Ancak bu öyle opsiyonel bir seçenek de değil. Marketten çikolata beğenir gibi dil beğenilmiyor. :) Her dilin eksi ve artıları var elbet birbirleriyle karşılaştırıldığında.
Sen bu seviyede olmadığın ki muhtemelen de olamayacağın için (yani oyun motoru yazma kısmını diyorum, bireysel değil şirket ve büyük yatırımlar düzeyinde olacak işler onlar) senin daha çok oyun motorlarını inceleyip karar vermen gerek. Kısa bir araştırma ile hangi oyun motorları var ve avantajları nelerdir bulabilirsin. Ki seçtiğin oyun motorunda kullanacağın dili de ona göre otomatikman seçmiş olursun. Örnek olarak Unity'de C# ve JS yazılabilir.
Söylediğim gibi elbet benden kat be kat bilgili ve ilgili, bu işin içinde olan insanlar vardır ve onlardan fikir alman daha mühim.
Ancak genel itibariyle kullanacağın dil muhtemelen C++ veyahut C# olacaktır.
Burada asıl önemli olan ise "Haydi hurraaaa" deyip dili çalışmaya başladığında pek bir ilerleme kaydemeyeceksin. :) İşin doğasında bu var. İçine işleye işleye ilerleyeceksin. O yüzden hevesini hemen kaybetme. Ki (örnek olarak C++ varsayıyorum) dili öğrendiğinde, sadece C++ kullanmayacaksın. Uzun bir serüven olacak, birçok şey öğreneceksin, öğrenmek zorundasın. Sonra oyun motorunun kullanımını da öğreneceksin falan derken epey bir süre ister istemez geçmiş olacak. Tabi senin öğrenme hızına göre de değişir.
Tavsiyem önce temelden girip programlama mantığını kap, eğitimler al izle öğren. Sonrasında ilerle ki hevesin kursağında kalmasın.
Okyanusa dalma bir anda. Önce suyu tanı yağmur altında. Sonrasında birikintilere basmaya başla tıpkı bir çocuk gibi. Belini geçmeyen suya gir. Suyu sev, suya alış. Biri destek olsun, belinden/elinden tutsun su yüzeyinde tutsun seni. Alış, öğrenmeye başla. Kıyıda çırpın, debelen. Yüzmeyi öğrendim dediğinde denize gir, ustalaş. Emin ol kendinden ki okyanusa girebilesin. Orada boğulup kalmayasın. Böyle bir metafor özet olabilir sanırım. :)
Yazasım geldi uzunca yazdım ama...
 
Teşekkür ederim. Evet oyun motoru yapmak çok zor farkındayım yapmayı düşünmüyorum. Unity3D ve sonrasında Unreal ve ya CryEngine ile devam edebilirim daha kesin değil onları düşünmeye çok var. Zaten bir anda okyanusa dalmayi düşünmüyorum :) önce havuzda vücudumu ıslatıcam yavaş yavaş kendimi gelistircem sonra asıl hedefim olan okyanusa ulasicam. Bunun için bana bir gemi(yazılım dili) lazımdı onuda karar verdim gibi. İhtiyacım oldukça yenisini öğrenicem.
 
Programlama, grafik ve oyun yapımında kullanılan dahası, öğrenim aşaması zahmetli olan şeyler.Bu aşamaları kolay katedebileceğin yöntemler geliştirmelisin.Daha kolay düşüncelerle yapılması zor olmayacak hedefler koymalısın.Örneğin AAA oyun diye tabir edeceğimiz oyun fikirlerinden çok, daha gerçekçi hayalleri hedef alıp ilerlemek en mantıklısı olacaktır.Örneğin mobil marketleri hedef alan ufak çaplı bir rpg tasarlamak, arkasında devasa ekiplerin bulunduğu oyunları, minik bir ekiple yapabileceğini düşünmekten daha hayırlı olacağını düşünüyorum.

Unity asset storunda RPG kitleri mevcut.RPG oyunlarının temel dinamiğini oluşturan sistemler entegre edilmiş halde satıştalar.Pick-up-Envanter sistemi, görev-diyalog sistemi v.b sistemleri marketten hazır halde satın alıp oyununa entegre edebilirsin.Ayrıyeten Unity'nin internet üzerinde ücretsiz olarak yayınlanan tutorial videoları diğer motorlara nispeten çok.

Unity ile senkronizasyon sağlayabildiğin yazılımlarda mevcut.Örneğin harita tasarımını yapabileceğin World Creator yazılımı bunlardan birisi.

3D Tasarımda ücretsiz olarak ulaşabileceğin Blender'i öneririm.Bulundurduğu araçları sayesinde 2D den tut animasyona, 3d sculpta, video editine kadar bir çok fonksiyonu gerçekleştirebilen bir program. 2019 sürümüyle bir çok anlamda büyük çığır açacağını düşünüyorum.Program hakkında bilgi sahibi olmak için introduction videolarına göz atabilirsin.
 
Programlama, grafik ve oyun yapımında kullanılan dahası, öğrenim aşaması zahmetli olan şeyler.Bu aşamaları kolay katedebileceğin yöntemler geliştirmelisin.Daha kolay düşüncelerle yapılması zor olmayacak hedefler koymalısın.Örneğin AAA oyun diye tabir edeceğimiz oyun fikirlerinden çok, daha gerçekçi hayalleri hedef alıp ilerlemek en mantıklısı olacaktır.Örneğin mobil marketleri hedef alan ufak çaplı bir rpg tasarlamak, arkasında devasa ekiplerin bulunduğu oyunları, minik bir ekiple yapabileceğini düşünmekten daha hayırlı olacağını düşünüyorum.

Unity asset storunda RPG kitleri mevcut.RPG oyunlarının temel dinamiğini oluşturan sistemler entegre edilmiş halde satıştalar.Pick-up-Envanter sistemi, görev-diyalog sistemi v.b sistemleri marketten hazır halde satın alıp oyununa entegre edebilirsin.Ayrıyeten Unity'nin internet üzerinde ücretsiz olarak yayınlanan tutorial videoları diğer motorlara nispeten çok.

Unity ile senkronizasyon sağlayabildiğin yazılımlarda mevcut.Örneğin harita tasarımını yapabileceğin World Creator yazılımı bunlardan birisi.

3D Tasarımda ücretsiz olarak ulaşabileceğin Blender'i öneririm.Bulundurduğu araçları sayesinde 2D den tut animasyona, 3d sculpta, video editine kadar bir çok fonksiyonu gerçekleştirebilen bir program. 2019 sürümüyle bir çok anlamda büyük çığır açacağını düşünüyorum.Program hakkında bilgi sahibi olmak için introduction videolarına göz atabilirsin.

Öncelikle verdiğin cevap için çok teşekkür ederim. Umarım başkaları için de faydalı olur. Benim planlarımda da dediklerin vardı aslında. Tabiki bir anda profesyonel MMORPG oyun yapılamaz çok zor. Senin dediğin yolda ilerleyip hedefime ulaşmayı düşünüyorum.
 
Ben biraz popüler oluşundan ve daha çok kaynak bulabileceğimden unity tercih ettim.Şu an udemy üzerinden unity eğitimi çalışıyorum.Dolayısıyla visual studio kullanıyorum ve c# öğreniyorum.Okulda temel düzeyde C++ öğrenmiştik.Bana biraz daha zevkli gelmişti açıkcası c#'tan.Youtube üzerinde Bilgem Çakırı takip edebilirsin.Yalın kod isimli bir kanalı var ve bir çok yere de konuk oldu.Videolarını izlemeni öneririm.Kendisi genelde C++ kullanıyor ve neden onu tercih ettiğini falan açıklıyor.Üst düzey firmaların çoğunda çalışmış birisi ve kendi oyun motorunu kendi kodlayıp onun üstünde yapıyor oyununu.
 
Uyarı! Bu konu 6 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı