MPRT, gtg ve LG 24GN650-B 1ms gtg- ah-ıps monitör

KS
Doğan Çiğnaklı
Katılım
20 Ekim 2014
Mesajlar
86
Çözümler
1
@Doğan Çiğnaklı.
Hocam bende almayı düşünüyorum. Birkaç sorum olacak.
1- Kutu içinde hangi kabloyla birlikte geliyor?
2- Monitörde G-SYNC kullanabiliyor muyuz?

DP kablo çıkıyor hocam. G-SYNC compatible monitör.
Arkadaş testlerini yapmış LG nin 1 ms gtg 6 ms mprt diyor. Cs go da sıkıntı çıkarır mı ? Aslında ips bir monitör için değerleri çok güzel..
Cs go da bu kadar sıkıntı yaratmayacak hocam size. Daha düşük tepki istiyorsanız tn panele yönelmeniz gerek. Saf 1ms için 1000hz yenilemeye ihtiyaç var. Bu sebeple mprt modlarınu kullanacaksanız ghosting olacaktır. Ama bu ghostingi de muhtemelen farketmeyeceksiniz. Testin cihazla yapılması daha doğru evet fakat kağıt üzerindeki matematikte değerler bunlar.
Hocam masada çok yer kaplıyor mu?

Hayır hocam ben dandik bir katlanır masada kullanıyorum. Ayaklar zaten panelin altında kalan ölü alanı geçmiyor.
 

getsuga58

Hectopat
Katılım
8 Şubat 2016
Mesajlar
318
Çözümler
4
Öncelikle bu monitör hakkında pek fazla inceleme bulunmuyorken, siz uğraşıp incelediğiniz içşn sağ olun. Aynı ASUS VQ1r yi bende kullandım. Renkleri güzeldi ama rekabetçi ve hikayeli oyunlarda inanılmaz akıcılığı bozuyordu. Mouse u sağa sola çevirdiğimde sanki 30 FPS gibi görüntü hissiyatı vardı. Ve ASUS 1MPRT idi.(GtGsi 10ms dir Allah bilir.) Benim araştırdıklarıma göre oyunlar için GtG daha önemli özellikle akıcılık için. LG de 1GtG sağladığı için ilgimi çekti. Şu anki kullanım tecrübelerini merak ediyorum ve PC özelliklerini de söylersen güzel olur. ASUS'ta sağa sola oynattığımda ghosting ve akıcı görüntü gelmediğinden iade ettim. Bunda da öyle mi acaba?
 

trans_women

Centipat
Katılım
26 Eylül 2019
Mesajlar
250
Arkadaşlar herkese iyi pazarlar. Dün akşam bir postun altında bu monitör hakkında konuşurken, bazı terimleri ve monitörün özelliklerini açıklamak için bu postu açmak istedim.
Öncelikle GTG ve MPRT'den bahsedelim. Bu bilgilere yaklaşık 3 haftalık Reddit ve blurbusters konularından eriştim. Yanlış anladığım hatalı olan bir şey olabilir. Eğer böyle bir durum olduğunu düşünüyorsanız mutlaka cevap yazın hep birlikte öğrenelim.
GTG (grey to grey) 1ms demek, piksellerin bir renkten başka bir renge geçişinin ne kadar süre aldığı, MPRT 1ms (moving picture response time) ise bir pikselin süreklilik dahilinde ne kadar ekranda görünür olduğunu temsil eder. Oyunlar için hakim yargı MPRT'nin daha önemli olduğu kanısında fakat işler o kadar da basit ilerlemiyor. GTG süreleri de oyunlarda önemli olabiliyor.
GTG burada MPRT değerini negatif olarak de etkileyebiliyor. Yani 1 ms GTG olan bir monitörün 5.9ms MPRT süreleri olabiliyor. Firmalar burada dehşet bir pazarlama oyununa kalkışıyor. Bir monitör için 1ms tepki süresi yazıyorlar. Peki bu tepki süresi 1ms GTG mi yoksa 1ms MPRT mi? Bilmiyoruz :).(Ekstra olarak LG'ye buradan teşekkür ediyorum. En azından 1ms GTG olduğunu yazmışlar.) Bu noktada firmaların aslında iki ölçüm standardının verilerini de etiketlerde yazması gerek fakat biz tüketiciler olarak "he burada 3ms yazıyor ben bunu almayayım" dediğimiz için belki işimizi fazlasıyla görecek bir monitörü almayarak geçiyoruz. Aslında hata bizde de var.
Bazı üreticiler ise 1ms MPRT yazıyorlar monitöre. İşte olay burada karmaşıklaşmaya başlıyor :) monitörler ( özellikle düşük-orta fiyat bandında ve 240Hz altı olanlar) 1ms MPRT olmuyor. Üretici size bir mod vasıtası ile bunu 1ms yapabilirsiniz diyor. Üreticiler kendi 1ms MPRT modlarını koyuyorlar. (Elmb, purexp, vb.) 1ms gtg olan bir monitör size 16MS ya da 6 ms MPRT geliyor. Ama firmalar bunu bu modlarla düşürüyor. Şu andaki teknoloji sebebiyle MPRT değerini "backlight strobing", "strobing crosstalk" yani namıdeğer ghosting olmadan düşürmeniz ne yazık ki mümkün değil. Ben ASUS VG249Q1R de ELMB'yi açınca ufo testte ghostingi görebiliyordum. Muhtemelen siz de göreceksiniz. Blurbusters'da mükemmel bir MPRT elde etmek istediğinizde ihtiyacınız olan yenileme hızının 1000HZ olması gerektiği söyleniyor. :) özetle satılan monitörlerin genellikle 1 ms dedikleri şey gtg size oradan 6ms MPRT'ya da 16MS MPRT'de gelebilir. 1ms MPRT yazıyor ise, bu üreticilerin modları ile yapılabilen ve strobing crosstalk olmadan olabilecek bir durum değil. Ya 1000HZ monitörünüz olacak ya da strobing olayına takılmayacaksınız. (Yazının Sonunda :)).

Eki Görüntüle 827204

Görselde görülen bu duruma monitörün modları ile ulaşabilirsiniz. Çoğumuzun aldığı monitör 2. seçeceği sunabilir. Oyunlarda bu ghostingten haberimiz bile olmadığı halde bu forumda "oo bu ghosting ile oynanmaz" diyen tonlarca arkadaşımız var. 3. seçeceği size sunacak piyasada nadir monitör var arkadaşlar :) fiyatları da çok yüksek. Burada tercih size kalıyor. Monitörün modunu kapatarak 1Ms'den yüksek MPRT ile oynayacaksınız strobing olmayacak ya da çok rekabetçi iseniz MPRT modunu açacaksınız strobing olacak ama tepki süreniz düşük olacak. Çok takılacak bir durum yok ortada aslında herkes nedense 2 seçenekten rahatsız oluyor. Bu modlar size ekranın üst alt çerçevelerine yakın yerlerde kalitesiz sonuç verirken ekran ortasında daha kaliteli sonuçlar verecektir.
Bu arada MPRT bir ölçüm standardıdır. Blur azaltma modu değildir.

LG monitöre gelirsek, renkleri VG249Q1R'den çok daha iyi. Oyunlarda ben çok iddialı değilim. Valorant'ya da CS oynamıyorum. Bir PUBG oynuyorum. 2 modu da deniyorum bence bir fark yok :). Ben yazılımcıyım. Aynı zamanda Mac kullanıyorum. Dolayısıyla bu bantlarda aldığım bir monitörün renk ya da yazılarını beğenmem zor fakat LG beni gerçekten tatmin etti. ASUS'ta yazılarda pikselleşme ve keskin kenar sorunum vardı bu benim göz hassasiyetim ile ilgili. AOC'nin 24G2U'sundan daha iyi renkleri. Renkler ayarla çözülebilir bir durum fakat.
IPS glow için de fotoğraf koydum. Şunu kesinlikle belirteyim ki telefonla çekilen fotoda çok fazla IPS glow görünüyor. Kendi gözünüzle sadece sağ altta az görünüyor. Bence yanıltıcı ama görmek isteyen arkadaşlar vardı.

Öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Ben Samsung C27FG70 kullanıyorum. 1 ms MPRT yazıyor ama anlattığınız gibi, monitörümdeki özel ayar seçeneği ile bu mümkün olabiliyor demek ki. LG 24GN650-B Almayı çok istediğim bir monitör. İnput lag'da benim için önemli. Benim monitörün input lag'ı mı daha iyidir yoksa LG'nin mi merak ediyorum...
Benim monitör mü renklerde daha iyi yoksa LG mi?
Diğer tepki süreleri (GtG ve MPRT) açısından hangisi daha iyidir?
 

gizli kalsın

Femtopat
Katılım
1 Haziran 2020
Mesajlar
93
@Teacher80 başka bir konudaki yorumlarınızı gördüm LG alabilir miyiz ne diyosunuz arkadaş aldı ve anlatmaya çalıştı sizin de görüşlerinizi alabilir miyiz? Nasıl vir monitör sizce, CS'de falan üzer mi?
Eski monitörüm ASUS VG248qg 0.5 ms 165 Hz.

Ve şu monitörden farkı nedir size zahmet.

LG mi ViewSonic mi?
Şimdiden teşekkürler.

Hocam konuyu hortlattığım için kusura bakmayın, aldınız mı memnun musunuz? Ben Valorant, CS oyuncusuyum ama hikayeli oyunlarda oynarım o yüzden IPS panel önemli benim için sizce ben de bu ürünü alınır mı? Herhangi bir sorun yaşadınız mı (ghosting, ölü pixel)?
 

Enes Bahadir

Picopat
Katılım
9 Ekim 2020
Mesajlar
202
Yer
Samsun
Hocam konuyu hortlattığım için kusura bakmayın, aldınız mı memnun musunuz? Ben Valorant, CS oyuncusuyum ama hikayeli oyunlarda oynarım o yüzden IPS panel önemli benim için sizce ben de bu ürünü alınır mı? Herhangi bir sorun yaşadınız mı (ghosting, ölü pixel)?
Ölü piksel çıkmadı. Ghosting yok cs ve valorant oynuyorum bende. Memnunum sadece hoparlörü yok onun haricinde çok memnunum.
 
Yukarı