Mühendislik için i5 10300H GTX 1660Ti vs i5 10870H GTX 1650Ti

Ryota

Picopat
Katılım
7 Mart 2021
Mesajlar
724
I5 in 5 yıl idare edebileceğini sanmıyorum. Bende şu anda I5 7300hq var 2017 de çıkmış işlemci ve günlük kullanım hariç oyunlarda 1050 ye darboğaz yaptığını söyleyebilirim. Intel nanometreyi düşürecek, DDR5 bellekler çıkıyor, AMD vs Intel kapışmasına Nvidia da katılacak gibi o yüzden önümüzdeki bu 5 yıl içerisinde baya bir şey olacağa benziyor. Bana göre I7 almanız daha mantıklı olur ileride de eGPU deneyebilirsiniz. Ya da biraz daha para biriktirmeyi deneyip daha iyi bir makine alabilirsiniz.
I7 olup olmamasıyla alakası yok pek. Olay frekans değerleri ve core/thread sayısı.

@ahmetxlordd Hocam sizin 4800H almanız çok daha mantıklı uzun vadede, 8C/16T işlemci kendisi. I7 diye attığınız 10750H 6C/12T bir işlemci yani çok da iyi değil. 4800H'ın rakipleri ancak 10870H ve 10875H olabilir.
 

CHiBLaST

Hectopat
Katılım
5 Eylül 2016
Mesajlar
183
Çözümler
2
I7 olup olmamasıyla alakası yok pek. Olay frekans değerleri ve core/thread sayısı.

@ahmetxlordd Hocam sizin 4800H almanız çok daha mantıklı, 8C/16T işlemci. I7 dediğiniz 10750H 6C/12T yani çok da iyi değil. 4800H'ın rakipleri 10870H ve 10875H.
Tamam işte 10300h 4/8 işlemci yani çok iyi değil benim işlemciden yaklaşık %80 daha iyidir. 10870H ise 8/16 ve benim işlemcimden yaklaşık %250 daha iyi. 10870 10300 den yaklaşık %90 daha iyi öyle düşünün.
Tabi bu oyunlara yansıyacak diye bir şey söz konusu değil. Oyunlara yansıyacağı miktar değişir ama işlemci gerektiren programlarda bu yansımalar gerçekçi olacaktır. Mühendislik programları ne kadar işlemci bağımlısıdır o konu hakkında bir fikrim yok.
 

Ryota

Picopat
Katılım
7 Mart 2021
Mesajlar
724
Tamam işte 10300h 4/8 işlemci yani çok iyi değil benim işlemciden yaklaşık %80 daha iyidir. 10870H ise 8/16 ve benim işlemcimden yaklaşık %250 daha iyi. 10870 10300 den yaklaşık %90 daha iyi öyle düşünün.
Tabi bu oyunlara yansıyacak diye bir şey söz konusu değil. Oyunlara yansıyacağı miktar değişir ama işlemci gerektiren programlarda bu yansımalar gerçekçi olacaktır. Mühendislik programları ne kadar işlemci bağımlısıdır o konu hakkında bir fikrim yok.
Hocam konu başlığında mühendislik için yazıyor ben ondan diyorum. Bu arada yüzdeye vurduğunuz değerler biraz* yanlış. Mimari gelişiyor ve değişiyor. Dünün 8C/16T'si ile bugünün 6C/12T'si arasında oyun ve genel anlamda performans kaybı olmayabiliyor hatta güncel olan öne de geçebiliyor mimari geliştiyse. Mimari önemli unsur yani. Bkz: R5 5600X ve R7 3800X
 

CHiBLaST

Hectopat
Katılım
5 Eylül 2016
Mesajlar
183
Çözümler
2
Hocam konu başlığında mühendislik için yazıyor ben ondan diyorum. Bu arada yüzdeye vurduğunuz değerler biraz* yanlış. Mimari gelişiyor ve değişiyor. Dünün 8C/16T'si ile bugünün 6C/12T'si arasında oyun ve genel anlamda performans kaybı olmayabiliyor eğer mimari geliştiyse. Mimari önemli unsur yani.
İyide 10300 ve 10870 in mimarileri aynı zaten. Yüzdeye vurduğum değerler CPU userbenchmark tan alınmaktadır yani real time testler, ben yakın zamanda işlemciler kısmında yukarıdaki saydığım nedenlerden dolayı büyük gelişmeler olacağını düşünüyorum. O yüzden 10300h 5 yıl dayanmaz dedim. As always time will tell.
 

Ryota

Picopat
Katılım
7 Mart 2021
Mesajlar
724
İyide 10300 ve 10870 in mimarileri aynı zaten. Yüzdeye vurduğum değerler CPU userbenchmark tan alınmaktadır yani real time testler, ben yakın zamanda işlemciler kısmında yukarıdaki saydığım nedenlerden dolayı büyük gelişmeler olacağını düşünüyorum. O yüzden 10300h 5 yıl dayanmaz dedim. As always time will tell.
Bahsettiğiniz site yanlış ve stabil olmayan değer vermesi sebebiyle Sosyal'de yasaklı ve bir referans kaynağı değil. Ayrıca benim "mimari" derken demek istediğim şey daha çok iki farklı markanın iki farklı mimarisini kastetmiştim. Bir de dediğiniz rakamlara göre 10300h 10870h'ın ancak %10'u olabilir. Böyle bir şey mümkün mü?

Ayrıca aynı şeyi savunuyoruz merak etmeyin. Tartışma uzamasın ve konu kirlenmesin diye devam etmeyeceğim.
 

CHiBLaST

Hectopat
Katılım
5 Eylül 2016
Mesajlar
183
Çözümler
2
Ben yanlış söylemiş olabilirim, demeye çalıştığım şey %190 gibi bir değer kısacası 2 kat. Ayrıca dediğiniz gibi uzatmaya gerek yok, o sitenin yasaklı olduğunu bilmiyordum ama benim için doğru sonuçları veren bir site. Özellikle ekran kartı açısından.
 

Fatihh_

Centipat
Katılım
1 Ağustos 2020
Mesajlar
1.768
Makaleler
1
Abi bir şey sormak istiyorum. Ben de şu an 10.sınıfa gidiyorum i7 10750H ve 1660 Ti beni inşaat mühendisliğindeki kullanılacak programlarda kullandırır mı?(yani 2 yıl sonra iniversitede olmak istiyorum.)
Şimdiden teşekkür ediyorum.
4-5 sene rahat götürür bence. O kadar da ağır programlar değil zaten.
 
Yukarı