Çok detaylı yazmadım ancak soru olursa elimden geldiğince yardım etmeye ve bilgi aktarmaya çalışırım.
Çizgi Film ve Animasyon bölümünde lisans ya da yüksek lisans yaparak yurtdışına gidilebilinir mi?

Türkiye'de iyi bir donanım almanın zorluklarını düşündükçe bu soru da aklıma takılı verip duruyor.
 
Animasyonda endüstri standardı Autodesk Maya olarak kabul ediliyor. Özellikle yurt dışı düşünüyorsanız Maya'ya bakabilirsiniz. Neredeyse tüm gelişmiş animasyon teknolojilerin ilk eklentileri Maya'ya geliyor. Farklı rendererlarda Autodesk ürünlerine entegrasyonu öncelikli olarak ele alıyorlar.

TV, reklamcılık vs. düşünüyorsanız Cinema 4D daha yaygın. Özellikle Adobe After Effects ile uyumu yüzünden orta segment prodüksiyonlarda daha fazla tercih ediliyor diye biliyorum. Maya'ya göre daha sade ve kullanımı çok daha optimize edilmiş bir yazılım.

Garry's Mod'dan bahsetmişsiniz. Eğer oyun motorları içinde animasyon yapmayı düşünürseniz Unity 3D'deki uMotion eklentisine bakabilirsiniz. Diğerleriyle kıyaslanamayacak kadar basit bri yazılım tabi ki ama motivasyonunuzu arttırır diye düşünüyorum. Kısa sürede animasyon yapabilir sonuç alabilirsiniz. Unity de uMotion Community de bedava. Bu da bir avantaj :D .
 
Açıkçası bana Source filmmaker daha karışık gelmişti fakat unity kadar detaylı bakmadım.

Unity'nin animasyon arayüzü oldukça basit aslında diğer profesyonel animasyon programlarına bakınca yetersiz bile denebilir. Bunun için zaten iskelet bazlı karakter animasyonları için Umotion'a ihtiyaç var. Kendi içinde iskelet animasyon yapma yok.

Unity'de daha basit animasyon sekansları yapmak için Cinemachine'de var. Unity'nin kendi eklentisi. Farklı animasyonları farklı kamera açılarını bir araya getirip sekanslar yapmaya yarıyor.
 
Açıkçası bana Source filmmaker daha karışık gelmişti fakat unity kadar detaylı bakmadım.
Source Filmmaker'da birçok Valve oyununun malzemeleri var, üstelik gayet geniş bir Workshop'da mevcut. Modellemeyi bilmeyen ben için oldukça yararlı bir yer.

Öneriniz için teşekkürler, belki ileride Unity'e detaylı bakarım.
 
@Arda_Animations deneyimlerini paylaşabilir.

Konuya aylar önce mesaj yazmıştım. Ama madem istemişsiniz. Detaylıca anlatırım :). İlk olarak sabırlı olmalısınız. Bu işler çok emek istiyor. Çok uğraş gerektiriyor. Eleştiriye açık olmanız gerekiyor. Ama yapıcı eleştirilere kulak verin. Ağır eleştiri yapıp değerlendirmeyenleri engelleyin/göz ardı edin. Hareketler için kendinizi kameraya çekin. Sonra izleyin. Bu size yardımcı olacaktır. Arkadaşlar zaten eğitici ve fikir sahibi olabileceğiniz videolar atmış. Teknik konuya gelirsek. İşinizi profesyonelce halledin. Kamera açılarına önem verin. Hikaye sunumuna dikkat edin. Tam yapamadığınız, ustalaşmadığınız bir hareketi yapmayın. İlk önce hareketleri geliştirin, sonra animasyonu yapın. Aksi takdirde ortaya rezalet bir çalışma çıkabiliyor :D. Temaya dikkat edin. Bir viking animasyonuysa temayı, karakterleri ona göre düzenleyin/modelleyin. Mümkün olduğunca hazır asset kullanmayın. Işıklandırmaya önem verin. Bol bol tutorial izleyin, kendinizi geliştirin. Ben amatör bir animatörüm. Elimden geldiğince dikkat etmeniz gereken noktaları yazdım :D. Umarım yardımcı olmuşumdur. Hareket konusunda başaramazsanız bir etikete bakar :).
 
Source Filmmaker sayesinde animasyonda ilerleme kat ederken modellemede pek başarılı olamadım. :D

Blender konusunda pes etmiş değilim.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Son düzenleme:
Önce çizim konularında kendinizi geliştirin derim.
Eğer bu tip konulara ilgili değilseniz hazır modeller kullanın derim.
Daha sonra Blender, 3D Max gibi programlarda kendinizi geliştirmeyi deneyin belki yardımcı olur.
 

Geri
Yukarı