Öncelikle herkese merhaba,
Böyle bir inceleme yapmamın temel sebebi GTX 1000 serisi ne kadar güçlü olsa da temel FPS değerlerinin işlemci yükü altın da olan oyunlar da tam performans verememisidir.
Bu sorunun CS:GO'un optimizasyonundan mı yoksa nVidia'dan mı kaynakladığını hala çözmüş değilim.
Çok fazla araştırmadan sonra böyle bir test yapma gereği duydum. Henüz net bir çözüm veya sorunun nedeni belirtilmiş değil.
Test Sistemi:
Denenen Ekran Kartları:
Amaç 144 Hz'de sabit bir akıcılık yaşamak.. En düşük ve en yüksek değerleri sizler ile paylaşacağım. Unutmayacağınız tek nokta FPS değerinin ne olursa olsun 144FPS'den aşağı olmaması olacaktır. Onun dışında aynı ayarlarda 20/20 FFA DM Server'ın da aldığınız FPS değerlerini aşağıda paylaşırsanız daha sağlıklı bir değerlendirme olacaktır.
Tekrar üstüne basarak söylemekte fayda vardır. Testler boş server da değil FFA DeathMatch server'ın da 20/20 olarak gerçekleştirilmiştir.
Çözünürlük: 1024 x 768
All Settings Low
FFA DeathMatch Server 20/20
FPS sonuçları;
MSI GTX 1050 Tİ - Min: 75, Max:350 Ortalama:140 FPS
Asus GTX770 DirectCU II O.C. - Min: 200, Max:450 Ortalama 250 FPS
Değerlendirme: Sık sık 144 FPS'in altına düşüşler olmuştur, 144 Hz monitörler akıcılığı önerilen seviyelerin altındadır.
Oyun içinde spray'e başladığınız da ve belirli yerler de combat'a girdiğiniz de oyunda hissedilebilir bir FPS düşüklüğü söz konusudur. Profesyonel veya ciddi düşünen oyuncular için kesinlikle önermem.
MSI Armor GTX 1060 3GB O.C Min: 120, Max 400 Ortalama: 200 FPS
Asus GTX770 DirectCU II O.C. - Min: 200, Max:450 Ortalama 250 FPS
Değerlendirme: Ara ara FPS değerinin 144'ün aşağısına düştüğü gözlemlenmiştir. Oyun akıcılığında sık sık kayıplar yaşanmıştır. Özellikle Train, Nuke ve Overpasste 3 veya 4'lü combatlar'da 120 FPS'ler gözlemlenmiştir.
MSI Gaming x GTX 1070 Min: 165 fps, Max 455 Ortalama: 250
Asus GTX770 DirectCU II O.C. - Min: 200, Max:450 Ortalama 250 FPS
Değerlendirme: 1050Tİ ve 1060 3GB versiyonlara göre daha istikrarlı bir performans söz konusudur. Çok nadir de olsa combat'lar da anlık düşüşler yaşanmış ancak oyun akışkanlığı çok fazla etkilenmemiştir.
Ama Train, Nuke, İnferno ve Overpasste yer yer 165 FPS'ler gözlemlenmiş ve bu kadar güçlü bir ekran kartı için bu FPS değerleri gözümde kötü olarak belirmiştir.
Sonuç: Sadece CS:GO göz önüne alındığında eski nesil ekran kartlarının daha performanslı olduğu tarafımca doğrulanmıştır.
Aylarca Reddit'e bu konu döndüğünden ilgimi çekmiş ve gerçek mi diye değerlendirme yapmak istemiştim.
Bu sabah itibari ile testler son buldu ve dönen rivayetlerin tamamen gerçeği yansıttığına şahit oldum.
Nvidia Global sitesinde support'a nedenlerini ve karşılaştırmaları yazdığımda bana bir kaç basit adımı gerçekleştirmemi söyledi.
Zaten bu adımları daha önce de gerçekleştirip bu testleri yaptığımı söyledim. O da böyle şikayetlerin olduğunu tarafınıza en kısa sürede dönüleceğini söyledi.
Tekrar ve tekrar söylemekten geri kalmayacağım. Bu testler sadece CS:GO üzeride yapılmıştır.
Başta da söylediğim gibi bu sorunun oyundan mı yoksa nVidia'dan mı kaynaklı olduğu şu anda belirsiz.
CS:GO işlemci yüküyle çalışan bir oyun ve ekran kartına yük gerektirmeyen seviye de. Buna rağmen bu sonuçlar bir hayli şaşırtıcı. Yeni mimari ve teknoloji ile birlikte performanslar inanılmaz derece arttı ancak bu sorunun sebebi kendi fikrimce şöyle olabilir.
Yeni nesil ekran kartlarında framerate olayını değiştirmiş olabilirler. Nasıl mı şöyle olabilir? Fazla yük gerektirmeyen oyunlar da ekran kartı tam performans vermesi sınırlandırılmış olabilir.
Örneğin: Boş bir alanda 400 FPS ile kendini akım ve görüntü transferini sabitlerken bir anda combat'a girince sabitleniş yük yetersiz olabilir. Ekran kartı performansını arttırırken anlık gerçekleşen combat zaten bitmiş olduğundan tekrar yükünü düşürüp eski frekans değerine dönüyor olabilir.
Daha açık bir şekilde anlatmak gerekirse testler de genelde yeni nesil ekran kartları %30 seviyesinde sabitlenmiş bir performansta kullanılmakta.
Ancak 770 anlık %60'ları görmekte.
Ama yeni nesiller sürekli %30 yük altında ve herhangi bir anlık artış veya düşme gözlemlenmemekte.
Kısaca yeni nesil ekran kartları güç tasarrufu için fazla yük gerektirmeyecek oyunlarda kendini stabil bir değere sabitleyip anlık combat'lar da framerate sorunlarına neden olabilir.
Dediğim gibi bu testler 144 Hz değerlerine uygun olup olmaması üzerine yapılmıştır.
Sizden ricam oyun içerisinde duvara bakarak "ben 600 FPS alıyorum ne alaka" diye yorum yapmamanız.
Ağır combat'lar da hissedebileceğiniz derece bir framerate sorunu yaşıyorsanız belirtin.
Ve benim yaptığım ağır CS:GO stres testi ayarlarına uygunluk testi yapın.
Eksiğim varsa affola bu konuyu elimden geldiğimce yardımcı ve bu sorunun neden kaynaklanabileceğini tartışmamız için açtım.
Sorunu belirten bir çok yazıya.
Reddit ve TomShardware ulaşabilirsiniz.
Teşekkürler.
Böyle bir inceleme yapmamın temel sebebi GTX 1000 serisi ne kadar güçlü olsa da temel FPS değerlerinin işlemci yükü altın da olan oyunlar da tam performans verememisidir.
Bu sorunun CS:GO'un optimizasyonundan mı yoksa nVidia'dan mı kaynakladığını hala çözmüş değilim.
Çok fazla araştırmadan sonra böyle bir test yapma gereği duydum. Henüz net bir çözüm veya sorunun nedeni belirtilmiş değil.
Test Sistemi:
- i7 6700
- MSİ B250m Bazooka
- Hyperx Fury 16 GB(2x8) 2133 MHz RAM
- 500W PSU +80
- Asus VG248QE 1ms 144 HZ DVI
Denenen Ekran Kartları:
- MSI GTX 1050 Tİ
- MSI Armor GTX 1060 3GB OC
- MSI Gaming X GTX 1070
- Asus GTX770 DirectCU II O.C.
Amaç 144 Hz'de sabit bir akıcılık yaşamak.. En düşük ve en yüksek değerleri sizler ile paylaşacağım. Unutmayacağınız tek nokta FPS değerinin ne olursa olsun 144FPS'den aşağı olmaması olacaktır. Onun dışında aynı ayarlarda 20/20 FFA DM Server'ın da aldığınız FPS değerlerini aşağıda paylaşırsanız daha sağlıklı bir değerlendirme olacaktır.
Tekrar üstüne basarak söylemekte fayda vardır. Testler boş server da değil FFA DeathMatch server'ın da 20/20 olarak gerçekleştirilmiştir.
Çözünürlük: 1024 x 768
All Settings Low
FFA DeathMatch Server 20/20
FPS sonuçları;
MSI GTX 1050 Tİ - Min: 75, Max:350 Ortalama:140 FPS
Asus GTX770 DirectCU II O.C. - Min: 200, Max:450 Ortalama 250 FPS
Değerlendirme: Sık sık 144 FPS'in altına düşüşler olmuştur, 144 Hz monitörler akıcılığı önerilen seviyelerin altındadır.
Oyun içinde spray'e başladığınız da ve belirli yerler de combat'a girdiğiniz de oyunda hissedilebilir bir FPS düşüklüğü söz konusudur. Profesyonel veya ciddi düşünen oyuncular için kesinlikle önermem.
MSI Armor GTX 1060 3GB O.C Min: 120, Max 400 Ortalama: 200 FPS
Asus GTX770 DirectCU II O.C. - Min: 200, Max:450 Ortalama 250 FPS
Değerlendirme: Ara ara FPS değerinin 144'ün aşağısına düştüğü gözlemlenmiştir. Oyun akıcılığında sık sık kayıplar yaşanmıştır. Özellikle Train, Nuke ve Overpasste 3 veya 4'lü combatlar'da 120 FPS'ler gözlemlenmiştir.
MSI Gaming x GTX 1070 Min: 165 fps, Max 455 Ortalama: 250
Asus GTX770 DirectCU II O.C. - Min: 200, Max:450 Ortalama 250 FPS
Değerlendirme: 1050Tİ ve 1060 3GB versiyonlara göre daha istikrarlı bir performans söz konusudur. Çok nadir de olsa combat'lar da anlık düşüşler yaşanmış ancak oyun akışkanlığı çok fazla etkilenmemiştir.
Ama Train, Nuke, İnferno ve Overpasste yer yer 165 FPS'ler gözlemlenmiş ve bu kadar güçlü bir ekran kartı için bu FPS değerleri gözümde kötü olarak belirmiştir.
Sonuç: Sadece CS:GO göz önüne alındığında eski nesil ekran kartlarının daha performanslı olduğu tarafımca doğrulanmıştır.
Aylarca Reddit'e bu konu döndüğünden ilgimi çekmiş ve gerçek mi diye değerlendirme yapmak istemiştim.
Bu sabah itibari ile testler son buldu ve dönen rivayetlerin tamamen gerçeği yansıttığına şahit oldum.
Nvidia Global sitesinde support'a nedenlerini ve karşılaştırmaları yazdığımda bana bir kaç basit adımı gerçekleştirmemi söyledi.
Zaten bu adımları daha önce de gerçekleştirip bu testleri yaptığımı söyledim. O da böyle şikayetlerin olduğunu tarafınıza en kısa sürede dönüleceğini söyledi.
Tekrar ve tekrar söylemekten geri kalmayacağım. Bu testler sadece CS:GO üzeride yapılmıştır.
Başta da söylediğim gibi bu sorunun oyundan mı yoksa nVidia'dan mı kaynaklı olduğu şu anda belirsiz.
CS:GO işlemci yüküyle çalışan bir oyun ve ekran kartına yük gerektirmeyen seviye de. Buna rağmen bu sonuçlar bir hayli şaşırtıcı. Yeni mimari ve teknoloji ile birlikte performanslar inanılmaz derece arttı ancak bu sorunun sebebi kendi fikrimce şöyle olabilir.
Yeni nesil ekran kartlarında framerate olayını değiştirmiş olabilirler. Nasıl mı şöyle olabilir? Fazla yük gerektirmeyen oyunlar da ekran kartı tam performans vermesi sınırlandırılmış olabilir.
Örneğin: Boş bir alanda 400 FPS ile kendini akım ve görüntü transferini sabitlerken bir anda combat'a girince sabitleniş yük yetersiz olabilir. Ekran kartı performansını arttırırken anlık gerçekleşen combat zaten bitmiş olduğundan tekrar yükünü düşürüp eski frekans değerine dönüyor olabilir.
Daha açık bir şekilde anlatmak gerekirse testler de genelde yeni nesil ekran kartları %30 seviyesinde sabitlenmiş bir performansta kullanılmakta.
Ancak 770 anlık %60'ları görmekte.
Ama yeni nesiller sürekli %30 yük altında ve herhangi bir anlık artış veya düşme gözlemlenmemekte.
Kısaca yeni nesil ekran kartları güç tasarrufu için fazla yük gerektirmeyecek oyunlarda kendini stabil bir değere sabitleyip anlık combat'lar da framerate sorunlarına neden olabilir.
Dediğim gibi bu testler 144 Hz değerlerine uygun olup olmaması üzerine yapılmıştır.
Sizden ricam oyun içerisinde duvara bakarak "ben 600 FPS alıyorum ne alaka" diye yorum yapmamanız.
Ağır combat'lar da hissedebileceğiniz derece bir framerate sorunu yaşıyorsanız belirtin.
Ve benim yaptığım ağır CS:GO stres testi ayarlarına uygunluk testi yapın.
Eksiğim varsa affola bu konuyu elimden geldiğimce yardımcı ve bu sorunun neden kaynaklanabileceğini tartışmamız için açtım.
Sorunu belirten bir çok yazıya.
Reddit ve TomShardware ulaşabilirsiniz.
Teşekkürler.
Son düzenleyen: Moderatör: