Haklısın kardeşim. 1080p'ye upscale ederken çok da iyi sonuçlar vermiyor. En iyi sonucu sadece 4k'ya kalite modunda upscale ettiğinde kalite gerçek 4kya benziyor. Daha iyi yapıyor diyenlere bakma. Evet öyle bir olay var, ama DLSS daha iyi olduğu için değil, oyunun kendi TAA çözümü olmadığı veya çok kötü olduğu için size öyle geliyor.
Yapay zeka ile de piksellerin olması gerektiği yeri buluyor diye bir şey yok. Nvidia bunu başta DLSS 1.0' deyken, her oyunu tek tek sunucularındaki makine öğrenmesine (yapay zeka değil) 8K'da eğitip, oynarken de ekran kartındaki tensör çekirdekleri ile çıkarımlamayı denedi ancak gerçek zamanlı olarak yapmaya çalışınca çok sorunlu olduğunu anladı. Sonra DLSS 2.0'da makine öğrenmesi ile genel bir algoritma oluşturup, DLSS 2.0'ın hareket vektörü sağlayan her oyun motoruna entegre edilebilmesini sağladı. O zamandan beri DLSS tensör çekirdeklerini kullanmıyor. Yani şimdiki DLSS, şu AMD'nin yeni çıkardığı FSR 2.0 gibi bir şey, sadece genel bir algoritma artık. Ancak Intel'in çıkardığı XeSS ise gerçekten karedeki pikselleri analiz edip upscale ediyor. Nvidia, hem AMD'nin her ekran kartında kullanılabilen çözümüne, hem de Intel'in gerçek ve başarılı makine öğrenmeli metoduna karşılık, kendisi de DLSS 3.0'da gerçekten makine öğrenmesinin kullanıldığı daha kaliteli ve rekabetçi bir metod çıkaracağına dair sızıntılar var. Bu gerçekse RTX 4000, RX 7000 ve Xe 9 serileri duyurulduğunda bu sefer biz oyuncuların eline gerçek çözünürlükten ayırt edemeyeceğimiz upscale metodları geçecektir. Üstelik bunları dahili ekran kartı olan kişiler bile kullanabilecek.