Galiba Türkiye topluluğu bu konu başlığı vesilesiyle Client Side Process ve Server Side Processle tanışmış oluyor sanırsam.
Sorun gayet güzel ve cevabı ise CS:GO Client Side bir çalışma yürütüyor yani bazı işlemleri kullanıcının bilgisayarında işleyip sunucuya gönderiyor buda sizin aslında vurdum dediğiniz kişi aslında sizin ekranınızda vurulmuş gibi gözükürken takım arkadaşlarınızda tepki vermemişsiniz gibi gözükebilir.
Client Side için daha pratik bir bilgi vermek gerekirse; Veri paketleri bilgisayarınızda işlenir ve sunucuya gönderilir, sunucuya erişmesi gecikme sürenize bağlı olarak değişebilir siz bir adamı vurdum diyebilirsiniz ama adam ile aynı anda tepki verip veri paketi hazırlanıp karşıya iletilene kadar geçen sürede rakipteki adam da aynı işlemi yapmış olur bu durumda gecikme süresi en az olan kişi kazanmış oluyor. Ayrıca her bir ölü bedenler Client Side paketlerden dolayı sunucudaki bir kişide yüz üstü yatarken diğer bir kişide hırt üstü yatıyor olabilir.
Server Side a en iyi örnek Rainbow Six Siege oyunudur, bu oyunda yaptığınız her bir işlem sizin tarafınızda işlenmek yerine kullanıcı girdileri hiç işlem görmeden sunucuya gönderilir ve sunucuda aynı anda işlem görüp geri kullanıcıya gönderilir böyle bir durumda her iki oyuncuda ateş ettiğinin bilgisini sunucuya gönderir buna göre ateş edildikten sonra rakip oyuncuyu öldürecek olan veriler doğru ise her iki oyuncuda ölü sayılabiliyor. Böyle bir sunucu tipinde ise yerde yatan ölü bedenler sunucuya bağlı olan her bir kişide aynı şekilde ve aynı yerde görünür.
Uzun lafın kısası;
Client Side = işlenmiş paket iletimi.
Server Side = işlenmemiş paket iletimi.
Ölü bedenler benzetmem çevrede bulunan oyuncu tarafından etkileşime geçilebilen eşyalara örneklerden bir tanesi bunlara haritada bulunan etkileşimli; Kova, Tahta, Kapı, Bomba gibi çevre birimleride örnek gösterilebilir.
Not: Server Side bir sunucuda oyuncularda görsel eşleşme bulunmuyorsa bunların sebeplerinden bir tanesi; ölçülemeyen paket kayıpları, veri paketi sunucudan kullanıcıya iletilme esnasında gerçekleşen kontrollerden veya kısa süreli zaman aşımlarından kaynaklanabiliyor. Veya kısacası İnternet Servis Sağlayıcınız kötü.