Çözüldü Öldüğüm için attığım kurşunun gitmemesi

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Undertaker86

Picopat
Katılım
16 Haziran 2023
Mesajlar
222
Çözümler
2
Yer
Diyarbakır
Arkadaşlar hepinize merhaba, öncelikle meramımı ifade edebilmek için bir örnek anlatmak istiyorum. Mesela CS:GO'da 2 bot ellerinde Desert Eagle ile aimlerini kafaya koysunlar ve aynı anda ateş etsinler. Kurşun her iki silahtan da çıktı. Ama birisinin atışı önce vardığı için diğeri ölsün. Bu durumda ölen botun attığı kurşun yok mu oluyor? Bunun kadar saçma bir şey olabilir mi? Ben AWP ile sabit vaziyette arabanın arkasından shorttaki adamı peekliyorum. Dürbün adamın gövdesine sabit ve ateş ediyorum. Sesini duyuyorum AWP'nin. Ama ben öldüğüm için sanki attığım yok oluyor. Mantıklı olan her ikimizin de ölmesi değil mi? Veya benim atladığım bir nokta mı var? Aydınlatırsanız sevinirim.
 
Çözüm
Galiba Türkiye topluluğu bu konu başlığı vesilesiyle Client Side Process ve Server Side Processle tanışmış oluyor sanırsam.

Sorun gayet güzel ve cevabı ise CS:GO Client Side bir çalışma yürütüyor yani bazı işlemleri kullanıcının bilgisayarında işleyip sunucuya gönderiyor buda sizin aslında vurdum dediğiniz kişi aslında sizin ekranınızda vurulmuş gibi gözükürken takım arkadaşlarınızda tepki vermemişsiniz gibi gözükebilir.

Client Side için daha pratik bir bilgi vermek gerekirse; Veri paketleri bilgisayarınızda işlenir ve sunucuya gönderilir, sunucuya erişmesi gecikme sürenize bağlı olarak değişebilir siz bir adamı vurdum diyebilirsiniz ama adam ile aynı anda tepki verip veri paketi hazırlanıp karşıya iletilene kadar geçen sürede rakipteki adam da aynı işlemi yapmış olur bu durumda gecikme süresi en az olan kişi kazanmış oluyor. Ayrıca her bir ölü bedenler Client Side paketlerden dolayı sunucudaki bir kişide yüz üstü yatarken diğer bir kişide hırt üstü yatıyor olabilir.

Server Side a en iyi örnek Rainbow Six Siege oyunudur, bu oyunda yaptığınız her bir işlem sizin tarafınızda işlenmek yerine kullanıcı girdileri hiç işlem görmeden sunucuya gönderilir ve sunucuda aynı anda işlem görüp geri kullanıcıya gönderilir böyle bir durumda her iki oyuncuda ateş ettiğinin bilgisini sunucuya gönderir buna göre ateş edildikten sonra rakip oyuncuyu öldürecek olan veriler doğru ise her iki oyuncuda ölü sayılabiliyor. Böyle bir sunucu tipinde ise yerde yatan ölü bedenler sunucuya bağlı olan her bir kişide aynı şekilde ve aynı yerde görünür.

Uzun lafın kısası;
Client Side = işlenmiş paket iletimi.
Server Side = işlenmemiş paket iletimi.

Ölü bedenler benzetmem çevrede bulunan oyuncu tarafından etkileşime geçilebilen eşyalara örneklerden bir tanesi bunlara haritada bulunan etkileşimli; Kova, Tahta, Kapı, Bomba gibi çevre birimleride örnek gösterilebilir.

Not: Server Side bir sunucuda oyuncularda görsel eşleşme bulunmuyorsa bunların sebeplerinden bir tanesi; ölçülemeyen paket kayıpları, veri paketi sunucudan kullanıcıya iletilme esnasında gerçekleşen kontrollerden veya kısa süreli zaman aşımlarından kaynaklanabiliyor. Veya kısacası İnternet Servis Sağlayıcınız kötü.
Şu ana göre değerlendir. CoD, BF, R6 ile kıyasla bak bakayım çöp mü? Kıyaslanması bile komik kalır yani. Çıktığı zaman mükemmel bir oyun olabilir o zaman efsanedir harikadır katılıyorum söylediğinize ama o yokken bu vardı diye bir şey yok. Sen yıl olmuş 2023 hala CS oynuyorsan bugüne göre çöp bir oyun oynuyorsun demektir bence :D

Siz günümüzde bile hala anlık oyuncu sayısında bir numara olan bir oyuna çöp mü diyorsunuz? Ciddi olmadığınızı varsayıp ironi yaptığınızı düşünmek istiyorum. 😂
 
Siz günümüzde bile hala anlık oyuncu sayısında bir numara olan bir oyuna çöp mü diyorsunuz? Ciddi olmadığınızı varsayıp ironi yaptığınızı düşünmek istiyorum. 😂
Gayet ciddiyim. Bu şu olaya benziyor. İnsanlar en iyi futbol oyunu diyince çoğu kişi hala PES 13 der ya hani. Veya Metin oynayanlar bilir Metin 2 bırakılmaz ara verilir derler :D dönüp dolaşıp oynarlar ama bu 2023 standardlarında o oyunun eski kaldığını yani ŞUAN İÇİN çöp olduğu gerçeğini değiştirmez. Bu da eskiden kalan bir alışkanlık. Oyunun ne Aim sistemi mantıklı ne mantığı var ne gerçekçiliği. Shift e basılı tutunca hiç ses çıkarmadığın bir FPS oyununda nası ses kasma taktiği yapabilirsin ki ben anlamıyorum :D benim mantığımı geçtim dediğim gibi burdaki söylemeye çalıştığım ana olay günümüz standardlarında bir oyun mu CS ? değil ve şuan çıksa çöp derler kimse oynamaz ama eskiden gelme geçmişi var oyuncusu var ve devam ediyor doğal olarak
 
Artı -1 Eksi
Arkadaşlar hepinize merhaba, öncelikle meramımı ifade edebilmek için bir örnek anlatmak istiyorum. Mesela CS:GO'da 2 bot ellerinde Desert Eagle ile aimlerini kafaya koysunlar ve aynı anda ateş etsinler. Kurşun her iki silahtan da çıktı. Ama birisinin atışı önce vardığı için diğeri ölsün. Bu durumda ölen botun attığı kurşun yok mu oluyor? Bunun kadar saçma bir şey olabilir mi? Ben AWP ile sabit vaziyette arabanın arkasından shorttaki adamı peekliyorum. Dürbün adamın gövdesine sabit ve ateş ediyorum. Sesini duyuyorum AWP'nin. Ama ben öldüğüm için sanki attığım yok oluyor. Mantıklı olan her ikimizin de ölmesi değil mi? Veya benim atladığım bir nokta mı var? Aydınlatırsanız sevinirim.
Anlatmaya çalıştığın şeyi anlafım, şöyleki; Oyunlar da genel de iki tip projektil (Silahtan çıkan mermi) mekaniği vardır. Birincisi ve en basit olanı FPS bakış açısından atılan yani mermi silahın ucundan değil de sizin bakış açısında ki kameranın merkezinden çıkan projektil olarak düşünün. Ve bu en mantık dışı olan durum. En iyi örneği "CS GO". İkincisi ve en gerçekçi olan ise namlu ucundan yani gerçek zamanlı, tetiği çektiğiniz an o an ne olursa olsun silah projektili oyunda ki balistik sisteme göre gönderir. En iyi örneklerinden biri "Escape From Tarkov". Oyun da silahınız eliniz de eğik bir şekilde durduğun da ve ateş ettiğinizde, mermi baktığınız yere değil, namlunun baktığı yere doğru ve projektilin çıkış yeride aynı şekil de namlu. Demek istediğim aynı sahne Escape From Tarkov oyunun da olsa eğer balistik durumlar karşılıyorsa siz ölseniz bile bahsi geçen düşman birimi de aynı şekilde ölecektir veya yaralanacaktır. CS GO gibi bir oyundan çok mantık beklemenizi tavsiye etmem, sonuçta "arcade" bir shooter oyunu.
 
Gayet ciddiyim. Bu şu olaya benziyor. İnsanlar en iyi futbol oyunu deyince çoğu kişi hala PES 13 der ya hani. Veya metin oynayanlar bilir Metin2 bırakılmaz ara verilir derler :D dönüp dolaşıp oynarlar ama bu 2023 standardlarında o oyunun eski kaldığını yani şu an için çöp olduğu gerçeğini değiştirmez. Bu da eskiden kalan bir alışkanlık. Oyunun ne aim sistemi mantıklı ne mantığı var ne gerçekçiliği. Shift'e basılı tutunca hiç ses çıkarmadığın bir FPS oyununda nasıl ses kasma taktiği yapabilirsin ki ben anlamıyorum :D benim mantığımı geçtim dediğim gibi buradaki söylemeye çalıştığım ana olay günümüz standardlarında bir oyun mu CS? Değil ve şu an çıksa çöp derler kimse oynamaz ama eskiden gelme geçmişi var oyuncusu var ve devam ediyor doğal olarak.

Tamam da Metin2 ve pes13 anlık 2milyon oyuncuya sahip değil toplasan 50kdır maksimum.
Bu kadar insan 25senelik tarihi olan bir oyunu beğenmiş bir sen beğenmedin
Çok marjinalsin dostuğğmmm.

Anlatmaya çalıştığın şeyi anlafım, şöyleki; oyunlar da genel de iki tip projektil (silahtan çıkan mermi) mekaniği vardır. Birincisi ve en basit olanı FPS bakış açısından atılan yani mermi silahın ucundan değil de sizin bakış açısında ki kameranın merkezinden çıkan projektil olarak düşünün. Ve bu en mantık dışı olan durum. En iyi örneği " CS:GO". İkincisi ve en gerçekçi olan ise namlu ucundan yani gerçek zamanlı, tetiği çektiğiniz an o an ne olursa olsun silah projektili oyunda ki balistik sisteme göre gönderir. En iyi örneklerinden biri "Escape from Tarkov". Oyun da silahınız eliniz de eğik bir şekilde durduğun da ve ateş ettiğinizde, mermi baktığınız yere değil, namlunun baktığı yere doğru ve projektilin çıkış yeri de aynı şekil de namlu. Demek istediğim aynı sahne Escape from Tarkov oyunun da olsa eğer balistik durumlar karşılıyorsa siz ölseniz bile bahsi geçen düşman birimi de aynı şekilde ölecektir veya yaralanacaktır. CS:GO gibi bir oyundan çok mantık beklemenizi tavsiye etmem, sonuçta "arcade" bir shooter oyunu.

Adam arcade shooter demiş CS'ye
Cahilliğin dibini sıyırıyorsun dayı.
 
Şu ana göre değerlendir. COD, BF, R6 ile kıyasla bak bakayım çöp mü? Kıyaslanması bile komik kalır yani. Çıktığı zaman mükemmel bir oyun olabilir o zaman efsanedir harikadır katılıyorum söylediğinize ama o yokken bu vardı diye bişey yok. Sen yıl olmuş 2023 hala CS oynuyorsan bugüne göre çöp bir oyun oynuyorsun demektir bence :D
R6 neyse de CoD, BF deyince bir gülesim geldi :D
 
Artı -2 Eksi

Yeni konular

Geri
Yukarı