Oyun geliştirmeye nasıl başlanmalı?

c34t

Kilopat
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
266
Arkadaşlar merhaba,
Aktif işimden kalan zamanlarda oyun yapmayı öğrenmeyi istiyorum. Bir süredir düşünüyordum bunu fakat faaliyete geçmek için yeterli boş zamanım yoktu.
Arada bir fire verebilme ihitimalim olsa da günde 3 ila 4 saat arasında vakit ayırabilirim.

Listeningim zayıf olsa da internetten herhangi bir İngilizce makale veya rehberi çok rahat okuyabilecek seviyedeyim ki bazı önerileri okuyarak buraya geldim.

Ben normalde dijital reklamcıyım ve konuyla alakasız sürekli Photoshop ve data Studio ile içli dışlıyım. Her ne kadar işimi sevsem de hobi olarak başlayıp ileride profesyonel olarak oyun yapmak istiyorum. Belki 3 belki 4 seneyi bulur bu süreç hiçbir fikrim yok. Dediğim gbii sürem kısıtlı.
Kodlama bilgim HTML + CSS temelinden ibaret onu da SEO için öğrendim yani yok. Demem o ki tecrübeli arkadaşlar bana yardımcı olursa oldukça sevinirim.

Uzun bir süredir yani pandemi sonrası Home Office'ye akabinde de hybrit sisteme geçtiğimden beri yani ortalama 1.5 senedir düşünüyor fakat cesaret edemiyorum.
İşin sanat tasarımı, müzik, level designer, animatör gibi değil de oyun motorunu alıp kendi başıma assetleri indirerek potentio tarzı oyun yapabilecek seviyede olmak istiyorum. Yani kodlama tarafı biraz daha ağır basıyor sanırım.
YouTube'da AT0m diye bir arkadaş var onun yaptıkları oldukça hoşuma gidiyor. Onun yolunda ilerlemek gibi düşünebilirsiniz. Kodlamaya ve oyun motoruna oldukça hakim birisi.

Mühendis filan değilim bilmem gerekli mi fakat bitirdiğim okul gereği matematiğim oldukça iyidir bu da kodlama tarafında daha iyi ilerlememe yarayabilir sanırım.

Bana kodlama ve arayüz hakkında ne yapmam gerektiği konusunda yardımcı olur musunuz?
Bir yazılımcı gibi belli bir seviyeye geldikten sonra over stack Flow'da belli bir süre pişmeli miyim?
Yabancı forumdakiler Unity için pek lazım olmasa da UE5 için C+++'da gerçekten iyi seviye de olmalısın diyor. Gel gör ki çok zor bir dil olduğu söyleniyor.
Benim acelem yok hobi olarak başlayıp ilerledikçe bir şeyleri değiştirme derdim var anlayacağınız. Olur da tecrübeli arkadaşlar bana destek oldukça sevinirim.

1996 Ekim'liyim bu arada.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Günde 3-4 saat vakit ile mobil oyun varsayarak i Unity (C# kullanıyor) çok işinize yarar.
AT0m UE5(C++) ile yapıyor bilgisayar oyunlarını tek kişi iseniz sizi çok ama çok zorlar.
Tavsiyem ketchapp-vodooo gibi firmaların yaptığı tarz ile belli bir bütçe ile reklamlar bir de şans ile başarı yakalayabilirsiniz.
Java, Kotlin öğrenmeniz yararınıza olacaktır.
 
Arkadaşlar merhaba,
Aktif işimden kalan zamanlarda oyun yapmayı öğrenmeyi istiyorum. Bir süredir düşünüyordum bunu fakat faaliyete geçmek için yeterli boş zamanım yoktu.
Arada bir fire verebilme ihitimalim olsa da günde 3 ila 4 saat arasında vakit ayırabilirim.

Listeningim zayıf olsa da internetten herhangi bir İngilizce makale veya rehberi çok rahat okuyabilecek seviyedeyim ki bazı önerileri okuyarak buraya geldim.

Ben normalde dijital reklamcıyım ve konuyla alakasız sürekli Photoshop ve data Studio ile içli dışlıyım. Her ne kadar işimi sevsem de hobi olarak başlayıp ileride profesyonel olarak oyun yapmak istiyorum. Belki 3 belki 4 seneyi bulur bu süreç hiçbir fikrim yok. Dediğim gbii sürem kısıtlı.
Kodlama bilgim HTML + CSS temelinden ibaret onu da SEO için öğrendim yani yok. Demem o ki tecrübeli arkadaşlar bana yardımcı olursa oldukça sevinirim.

Uzun bir süredir yani pandemi sonrası Home Office'ye akabinde de hybrit sisteme geçtiğimden beri yani ortalama 1.5 senedir düşünüyor fakat cesaret edemiyorum.
İşin sanat tasarımı, müzik, level designer, animatör gibi değil de oyun motorunu alıp kendi başıma assetleri indirerek potentio tarzı oyun yapabilecek seviyede olmak istiyorum. Yani kodlama tarafı biraz daha ağır basıyor sanırım.
YouTube'da AT0m diye bir arkadaş var onun yaptıkları oldukça hoşuma gidiyor. Onun yolunda ilerlemek gibi düşünebilirsiniz. Kodlamaya ve oyun motoruna oldukça hakim birisi.

Mühendis filan değilim bilmem gerekli mi fakat bitirdiğim okul gereği matematiğim oldukça iyidir bu da kodlama tarafında daha iyi ilerlememe yarayabilir sanırım.

Bana kodlama ve arayüz hakkında ne yapmam gerektiği konusunda yardımcı olur musunuz?
Bir yazılımcı gibi belli bir seviyeye geldikten sonra over stack Flow'da belli bir süre pişmeli miyim?
Yabancı forumdakiler Unity için pek lazım olmasa da UE5 için C+++'da gerçekten iyi seviye de olmalısın diyor. Gel gör ki çok zor bir dil olduğu söyleniyor.
Benim acelem yok hobi olarak başlayıp ilerledikçe bir şeyleri değiştirme derdim var anlayacağınız. Olur da tecrübeli arkadaşlar bana destek oldukça sevinirim.

1996 Ekim'liyim bu arada.
Hocam öncelikle oyun yapmaya ben sadece Scratch ve az bir Python bilirken başladım. Unity oyun motorunu öğrenmeye çalışıyordum ki öğrendim diyebileceğimiz kadar öğrenmiştim. Unity'e girdim fakat emin olun ki 1 tane bile kod yazamadan kapattım çünkü sadece kodların ne işe yaradığını öğrenmiştim, nasıl yapılacağını/uygulayacağınızı değil. UE4'de az da olsa biliyorum(blueprint coding), bu işe başlayacaksanız çok fazla boş zamanınız olması gerek. 1 hafta bu işle uğraşmazsan bilgiler uçup gidiyor. 4 hafta gibi kısa bir sürede Unity'nin kodlama dilinin(C#) kodlarının ne işe yaradığını öğrendim. İnternetten "... oyun nasıl yapılır?" gibi şeyler ile ve internetten bulduğum kodlar ile ilk oyunu yapmayı başardım.

1 sene sonunda ortalama bir seviyeye ulaştım. En azından ne demek istediğimi anlamışsınızdır, pandemi dönemi bu olaylar için tam zamanıydı. Yine de boş zamanınıza ve algoritma bilginize bağlı. Algoritma bilmeyen bir insanın oyun yapması çok çok zor değil fakat zordur.
 
Ben Unreal Engine kullanıyorum. Unreal Engine için C++ bilgisi lazımdır fakat. Elinde C++ fonksiyonları varsa yani pluginlerin varsa gerisini Blueprint ile yapıyorsun. Unreal'in içindekileri öğren c++ sonra gelecek. (2-3 sene sonra)
 
Günde 3-4 saat vakit ile mobil oyun varsayarak i Unity (C# kullanıyor) çok işinize yarar.
AT0m UE5(C++) ile yapıyor bilgisayar oyunlarını tek kişi iseniz sizi çok ama çok zorlar.
Tavsiyem ketchapp-vodooo gibi firmaların yaptığı tarz ile belli bir bütçe ile reklamlar bir de şans ile başarı yakalayabilirsiniz.
Java, Kotlin öğrenmeniz yararınıza olacaktır.
Hocam UE5 değil, UE4 ile yapıyor. Ayrıca UE4 için ortalama bir bilgisayar yeterli.
 
Hocam öncelikle oyun yapmaya ben sadece Scratch ve az bir Python bilirken başladım. Unity oyun motorunu öğrenmeye çalışıyordum ki öğrendim diyebileceğimiz kadar öğrenmiştim. Unity'e girdim fakat emin olun ki 1 tane bile kod yazamadan kapattım çünkü sadece kodların ne işe yaradığını öğrenmiştim, nasıl yapılacağını/uygulayacağınızı değil. UE4'de az da olsa biliyorum(blueprint coding), bu işe başlayacaksanız çok fazla boş zamanınız olması gerek. 1 hafta bu işle uğraşmazsan bilgiler uçup gidiyor. 4 hafta gibi kısa bir sürede Unity'nin kodlama dilinin(C#) kodlarının ne işe yaradığını öğrendim. İnternetten "... oyun nasıl yapılır?" gibi şeyler ile ve internetten bulduğum kodlar ile ilk oyunu yapmayı başardım.

1 sene sonunda ortalama bir seviyeye ulaştım. En azından ne demek istediğimi anlamışsınızdır, pandemi dönemi bu olaylar için tam zamanıydı. Yine de boş zamanınıza ve algoritma bilginize bağlı. Algoritma bilmeyen bir insanın oyun yapması çok çok zor değil fakat zordur.
1 haftayı biraz daha açar mısın (senin sürecini kast ediyorum)
Günde 3-4 saat vakit ile mobil oyun varsayarak i Unity (C# kullanıyor) çok işinize yarar.
AT0m UE5(C++) ile yapıyor bilgisayar oyunlarını tek kişi iseniz sizi çok ama çok zorlar.
Tavsiyem ketchapp-vodooo gibi firmaların yaptığı tarz ile belli bir bütçe ile reklamlar bir de şans ile başarı yakalayabilirsiniz.
Java, Kotlin öğrenmeniz yararınıza olacaktır.
çok sağol
Ben Unreal Engine kullanıyorum. Unreal Engine için C++ bilgisi lazımdır fakat. Elinde C++ fonksiyonları varsa yani pluginlerin varsa gerisini Blueprint ile yapıyorsun. Unreal'in içindekileri öğren c++ sonra gelecek. (2-3 sene sonra)
teşekkür ederim
 
1 haftayı biraz daha açar mısın (senin sürecini kast ediyorum)
Yani alıştırma yapmadan pek bir yere varamazsın. 1 hafta gibi bir süre içerisinde bu işi tekrar yapmazsan bazı şeyleri unuttuğun oluyor. Bu yüzden ben 1 ay bazı şeylere tamamen ara verip her gün 2 ders izleyerek(Udemy'den) öğrendim. Hiç ara vermedim. Size de tavsiye ederim.
 
Yani alıştırma yapmadan pek bir yere varamazsın. 1 hafta gibi bir süre içerisinde bu işi tekrar yapmazsan bazı şeyleri unuttuğun oluyor. Bu yüzden ben 1 ay bazı şeylere tamamen ara verip her gün 2 ders izleyerek(Udemy'den) öğrendim. Hiç ara vermedim. Size de tavsiye ederim.
çok sağolasın
Günde 3-4 saat vakit ile mobil oyun varsayarak i Unity (C# kullanıyor) çok işinize yarar.
AT0m UE5(C++) ile yapıyor bilgisayar oyunlarını tek kişi iseniz sizi çok ama çok zorlar.
Tavsiyem ketchapp-vodooo gibi firmaların yaptığı tarz ile belli bir bütçe ile reklamlar bir de şans ile başarı yakalayabilirsiniz.
Java, Kotlin öğrenmeniz yararınıza olacaktır.
başlangıçta elbette mobil düşüneceğim ilerde bir şeyler bir ışık vs gördüğümde pc tarafına da geçebilirim. Çalışan biri olarak sürede fazla esneklik sağlayamıyorum maalesef. Teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Para için düşünüyorsan, mobil HyperCasual tür oyunları yapıp ufak bir pazarlama ile gelir elde etmen mümkün.
Bu oyun türü diğerleri kadar zor değil. Önemli olan fikir ve pazarlama.

Zevk ve hobi amaçlı düşünüyorsan, 3d için Unreal Engine, 2d ve basit 3d oyunlar için Unity öneririm.

Unreal Engine için 3d assets bulmak zor değil. Ücretli satılan assetlerin free trial versiyonlarını internette bulabilirsin. Aynı şekilde 2d içinde geçerli.


Bana kodlama ve arayüz hakkında ne yapmam gerektiği konusunda yardımcı olur musunuz?
Seçtiğin oyun motorunun kullandığı dili öğrenmelisin. Programlama geçmişin olmadığı için önce basit syntax ve programlama dersleri almanı daha sonra oyun motorunun kütüphanesini öğrenmeni öneririm. Diğer türlü ezber yaparsın. Mantığını anlamak daha önemli.
 
Para için düşünüyorsan, mobil HyperCasual tür oyunları yapıp ufak bir pazarlama ile gelir elde etmen mümkün.
Bu oyun türü diğerleri kadar zor değil. Önemli olan fikir ve pazarlama.

Zevk ve hobi amaçlı düşünüyorsan, 3d için Unreal Engine, 2d ve basit 3d oyunlar için Unity öneririm.

Unreal Engine için 3d assets bulmak zor değil. Ücretli satılan assetlerin free trial versiyonlarını internette bulabilirsin. Aynı şekilde 2d içinde geçerli.



Seçtiğin oyun motorunun kullandığı dili öğrenmelisin. Programlama geçmişin olmadığı için önce basit syntax ve programlama dersleri almanı daha sonra oyun motorunun kütüphanesini öğrenmeni öneririm. Diğer türlü ezber yaparsın. Mantığını anlamak daha önemli.
çok teşekkür ederim
 

Geri
Yukarı