Oyun geliştirmeye nasıl başlanmalıdır?

sarıçizmel

Centipat
Katılım
31 Mayıs 2022
Mesajlar
375
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Artık oyun oynamaktan ziyade kendi oyunlarımı yapmak istiyorum. Kendimi daha çok Unreal Engine ile geliştirmek istiyorum. Peki nereden başlamalıyım?
 
Yazılım okumadıysan vasat bir oyun bile yapamazsın.
Hiçbir şey bilmiyorsun yazılımla ilgili.

Artık oyun oynamaktan ziyade kendi oyunlarımı yapmak istiyorum. Kendimi daha çok Unreal Engine ile geliştirmek istiyorum. Peki nereden başlamalıyım?
Motorun dersleri ve kursları var. Öncelikle hangi motoru öğrenmek istediğine karar ver. Dil sadece araç oyun programlamak yazılımdan çok daha fazlası. Çok yüksek sanata ihtiyacın var her şeyi kendin ayarlamak istiyorsan. Assetlerinden tut besteleme,hikaye hepsini tek başına yapacaksın. Unreal Engine için C++ bilmen gerekiyor ama oyun sektöründe kodunun ne kadar iyi yazıldığından ziyade çalışıp çalışmadığına bakacak insanlar. Çünkü sadece gördüklerine göre yargılayacaklar. Oyun programlamanın belkide en berbat kısmı bug debugging kısmı çünkü hayal bile edemeyeceğin sayıda sorun çıkıyor,bunlarla uğraşmak da çok yorucu olabiliyor. Büyük bir projeye girmeden önce biraz klon takılman lazım. Yılan,Pacman gibi oyunları biraz klonlamaya bak derim. Sonra yeterli bilgiye ulaştığını hissettiğinde özgünleşmeye çalışırsın. Unity daha beginner friendly bir motordur ayrıca C++ syntaxı da yorabilir başlangıç için tavsiyem Unity ile başla zaten çok muhtemel 2D yapabileceksin. 2D için de en iyi opsiyonun Unity,Godot diyebilirim. Unity geliştiricilerinin çoğu Godot'a geçti.
 
Hiçbir şey bilmiyorsun yazılımla ilgili.


Motorun dersleri ve kursları var. Öncelikle hangi motoru öğrenmek istediğine karar ver. Dil sadece araç oyun programlamak yazılımdan çok daha fazlası. Çok yüksek sanata ihtiyacın var her şeyi kendin ayarlamak istiyorsan. Assetlerinden tut besteleme,hikaye hepsini tek başına yapacaksın. Unreal Engine için C++ bilmen gerekiyor ama oyun sektöründe kodunun ne kadar iyi yazıldığından ziyade çalışıp çalışmadığına bakacak insanlar. Çünkü sadece gördüklerine göre yargılayacaklar. Oyun programlamanın belkide en berbat kısmı bug debugging kısmı çünkü hayal bile edemeyeceğin sayıda sorun çıkıyor,bunlarla uğraşmak da çok yorucu olabiliyor. Büyük bir projeye girmeden önce biraz klon takılman lazım. Yılan,Pacman gibi oyunları biraz klonlamaya bak derim. Sonra yeterli bilgiye ulaştığını hissettiğinde özgünleşmeye çalışırsın. Unity daha beginner friendly bir motordur ayrıca C++ syntaxı da yorabilir başlangıç için tavsiyem Unity ile başla zaten çok muhtemel 2D yapabileceksin. 2D için de en iyi opsiyonun Unity,Godot diyebilirim. Unity geliştiricilerinin çoğu Godot'a geçti.
Hiç bir şey bilmediğimi nereden anladın?
 
Yazılım okumadıysan vasat bir oyun bile yapamazsın.
Liseye geçeceğim ve şuana kadar 2 teknofest projesinde kodlama alanında çalıştım. Python ve C#

Hiçbir şey bilmiyorsun yazılımla ilgili.


Motorun dersleri ve kursları var. Öncelikle hangi motoru öğrenmek istediğine karar ver. Dil sadece araç oyun programlamak yazılımdan çok daha fazlası. Çok yüksek sanata ihtiyacın var her şeyi kendin ayarlamak istiyorsan. Assetlerinden tut besteleme,hikaye hepsini tek başına yapacaksın. Unreal Engine için C++ bilmen gerekiyor ama oyun sektöründe kodunun ne kadar iyi yazıldığından ziyade çalışıp çalışmadığına bakacak insanlar. Çünkü sadece gördüklerine göre yargılayacaklar. Oyun programlamanın belkide en berbat kısmı bug debugging kısmı çünkü hayal bile edemeyeceğin sayıda sorun çıkıyor,bunlarla uğraşmak da çok yorucu olabiliyor. Büyük bir projeye girmeden önce biraz klon takılman lazım. Yılan,Pacman gibi oyunları biraz klonlamaya bak derim. Sonra yeterli bilgiye ulaştığını hissettiğinde özgünleşmeye çalışırsın. Unity daha beginner friendly bir motordur ayrıca C++ syntaxı da yorabilir başlangıç için tavsiyem Unity ile başla zaten çok muhtemel 2D yapabileceksin. 2D için de en iyi opsiyonun Unity,Godot diyebilirim. Unity geliştiricilerinin çoğu Godot'a geçti.
Çok teşekkür ederim. Ama bildiğime göre Unreal Engine için Blueprint kullanılıyor. İki seçenekli galiba.
 
Liseye geçeceğim ve şuana kadar 2 teknofest projesinde kodlama alanında çalıştım. Python ve C#


Çok teşekkür ederim. Ama bildiğime göre Unreal Engine için Blueprint kullanılıyor. İki seçenekli galiba.
Unreal ile ilgili çok bilgi sahibi değilim blueprint Unity için de mevcut bence C# bildiğinden dolayı Godot veya Unity üzerinde çalış.
 
Artık oyun oynamaktan ziyade kendi oyunlarımı yapmak istiyorum. Kendimi daha çok Unreal Engine ile geliştirmek istiyorum. Peki nereden başlamalıyım?

Selam dostum, Unreal Engine'de oyun programcısıyım. Başlangıç için Blueprint'lere girmeni öneriyorum C++ zor bir dil başlangıç için iyi olmaz Blueprint ile oyun yapmanın mantığını kavra ve kendini Single Player ile limitlendirme oyun yapmanın mantığını kavradıktan sonra multiplayer kısma gir başlangıçda yine zor gelecek ama emin ol öğrendikten sonra çocuk oyuncağı gibi geliyor. Sadece Blueprint'ler ile çok iyi bir oyunda çıkartabilirsin ama bir şirkete vs gireceksen C++ öğrenmeye başla (motoru kavradıktan sonra)
 

Yeni konular

Geri
Yukarı