Oyun Türlerinde Gördüğünüz Eksikler

winkl3

Kilopat
Katılım
1 Mayıs 2016
Mesajlar
165
Makaleler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Arkadaşlar oyun programlama sektörüne yönelmek için çalışmalar yapıyorum. Kafamda bir iki oyun fikri var. Ancak 1-2 kişiden aldığım duyumlarla olmaz. Sizden de fikir almak istiyorum. Biliyorsunuz, bu aralar oyun sektöründe uçsuz bucaksız açık alan yapma merakı var ve hikayelere fazla odaklanılmıyor. Indie şirketlerin birçoğu da piksel art dediğimiz eski tarz oyunlara yöneliyor. Sadece PC ve konsol için düşünmeyin, mobil platformu da dahil ederek oyunlarda veya oyun türlerinde gördüğünüz eksik yönleri sormak istiyorum size. Mesela benim ilk aklıma gelen fazla strateji seven insanlar olmamasına rağmen, olan kitleyi de mutlu edecek fazla oyun gelmiyor. Her platform için konuşuyorum. Özellikle mobil tarafta her strateji oyunu birbirinin kopyası, hiçbir hikaye yok. Sadece mikro ödemelere odaklanmışlar gibi.
 
Genel olarak açık dünya ve sağlam hikayesi olan oyunlar çok az. Sadece ana hikaye değil, yan görevleri birbirini tekrar etmeyen oyun sayısı bir elin parmaklarını zor geçer. Bunların hepsini başarabilen çok az oyun var. Buna şuan verebileceğim en iyi örnek Witcher3. Özellikle ASC oyunları hikaye olarak güzel ama yan görev olarak birbirlerinin aynısı. Mobil sektöre hiç girmiyeyim. Bedava oyun mantığı işlediği için mikro ödemelerle donatılmış P2W diyebileceğimiz oyun piyasası şuan orayı ele geçirmiş durumda.
 
Limbo & Inside tarzı küçük ama kaliteli yapıtlar daha çok revaçta olur tahminimce. Piyasada çok fazla sağlam oyun var. Onlarla rekabet etmek kolay değil. Bu şekilde hem sizin için kolay olur hem de güzel bir giriş yapmış olursunuz. Mesela "11 bit studios" un yaptığı oyunlar gibi olabilir. Bu tarz oyunlar çok tutuluyor bana göre. Çünkü herkesin sistemi de kaliteli değil.
 
Oyun motoru yazıyor musunuz?
Oyun motoru yazacak kadar bilgim yok. Olsaydı da yazmazdım muhtemelen, çünkü oyun motoru yapmak farklı bir iş ve yapacağın oyun motoru RDR 2 gibi devasa bütçeli bir oyuna hizmet etmeli ki aklında olan diğer motorlarda eksik gördüğün şeyleri ekleyesin. Günümüzde UE4 ve Unity, popüler oyun motorları ve gün geçtikçe üstüne koyuyorlar. Bir çok ihtiyacı karşılıyorlar. Zaten düşük bütçeli firmalar için fazlasıyla yetecek özelliklere sahipler.
 
Bence tam tersi firmalar hikaye bazlı oyunların sürelerini artırmak için daha çok açık dünyaya yöneliyor ve birbirini tekrar eden görevlerden oluşuyor.
Genel olarak açık dünya ve sağlam hikayesi olan oyunlar çok az. Sadece ana hikaye değil, yan görevleri birbirini tekrar etmeyen oyun sayısı bir elin parmaklarını zor geçer. Bunların hepsini başarabilen çok az oyun var. Buna şuan verebileceğim en iyi örnek Witcher3. Özellikle ASC oyunları hikaye olarak güzel ama yan görev olarak birbirlerinin aynısı. Mobil sektöre hiç girmiyeyim. Bedava oyun mantığı işlediği için mikro ödemelerle donatılmış P2W diyebileceğimiz oyun piyasası şuan orayı ele geçirmiş durumda.
 
Tabii ki. Buyurdum sahneye. Ben bir programlama ile uğraşan bir çocuğum. Üst düzey olmasa bile bir oyun motoru yazabiliyorum. Şimdi diyecekler "Sen motor yapamazsın", öncelikle motorun ismini GecEngine olarak koydum. FerhatGec Software adında bir Facebook grubumda tüm gelişmeleri paylaşıyorum. Öncelikle GecEngine C++ ve Python kullanılarak geliştiriliyor. Grafik motoru olarak OpenGL kullanıyorum. OpenGL grafik kütüphanesi şuanda işimi gayette görüyor. Bunları 14 yaşımda yapıyorum. Grubuma bakın. Şuanda oyun gelistirmiyorum çünkü sıkıcı geliyor. En basit olarak bu işe pencereye üçgen, kare gibi 2 boyutlu cisimler çizerek başlayabilirsiniz. Her türlü destek çıkabilirim.
 
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı