Oyun yapmanın maliyeti ne kadardır?

pupi

Centipat
Katılım
11 Şubat 2023
Mesajlar
81
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Iyi aksamlar arkadaşlar. Sizce seslendirmesiz bir video oyunu yapmanin maliyeti ( donanım dışında) nelerdir? Karakter animasyonlarını ve ara sahneleri oyun motorları (muhtemelen Unreal Engine ) sayesinde yapabilir miyim? Ayrıca modellemeleri nasıl yapabilirim? Tasarımları kendim halledebilirim. Zaten gerçekçi grafik yapmak gibi bir amacım yok. Animasyon tarzında bir yapım olacak. Hades gibi ayrıca bu konuda önemli hususları da belirtirseniz çok müteşekkir olurum. Sağlıcakla kalın.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Kendi başınıza animasyonları ve karakterleri yapabilirsiniz. Animasyonlar için Mixamo sitesinden ücretsiz animasyonlar indirebilirsiniz. Maliyetin bir sınırı yok. Tamamen bedava ürünlerle (Unity için asset store unreal engine için market place) bir sürü şey yapabilirsiniz. Bu noktada hiçbir maliyet olmadan oyunu çıkartabilirsiniz. Ama kendiniz bir animatör tutup ya da bir artist tutup bir şeyler yaptığınız noktada ücretler çok yükselmeye başlar. Bu işi öğrenmek adına ücretsiz assetlerden genel olarak oyunun ihtiyaçlarına cevap verecek bir set oluşturup gerektiği noktada yine marketteki 5-10 dolarlık assetler ile destekeleyerek çok güzel işler çıkartabilirsiniz.
 
Her şeyi tek başına kendin yaparak, bir indie oyun platformunda yayınlayarak komple sıfır bütçe ile yapabilirsin. Fakat mesela Steam'de yayınlamak istiyorsun, 100 dolar oraya. Baktın tek başına olmuyor, her şeye yetişemiyorsun veya müziklerden, seslerden, animasyondan anlamıyorsun yapamıyorsun yanına çalışan alıyorsun. Baktın oyunu test etmekte zorlanıyorsunuz ya da zamanınız yok, playtesterlara da bütçe ayırman lazım. O kadar para harcadın ee oyunu duyan yok, reklam bütçesi de ayırman lazım. Böyle böyle gider.
 
Seslendirmesiz yapmak daha kolay olacaktır ancak SFX seslerini kullanacağınızı umuyorum, kullanmayacaksanız kullanmanızı tavsiye ediyorum. Donanım dışı maliyetler şunlar olabilir belki:

-Oyun motorlarından script alacaksanız ve ya ücretli bir oyun motoru kullanacaksanız.
-Optimizasyon zor bir iştir bugün çoğu oyun bile yaparken zorlanıyor. Bunun için ufak bir maliyetle bu işten anlayan birisinden yardım almak zorunda kalabilirsiniz.

Karakter modellemeyi blender gibi bir çok program ile yapabilirsiniz ya da hazır assetler ile çok güzel işler çıkartabilirsiniz. Unreal engine zaten ücretsiz şekilde çok güzel animasyon paketleri sunuyor onları da kullanabilirsiniz.

Grafiğe önem vermeden hades tarzı bir oyun için uğraşınız grafiğe önem verdiğiniz bir oyuna oranla daha düşük olacaktır. Zorlandığınız yerlerde ya bir kişi bulup ondan yardım alırsınız ya da hazır asset ile bir yere kadar kendinizi geliştirirsiniz. Şimdiden iyi şanslar kolay gelsin.
 
Arkadaşlar öncelikle hepinize çok teşekkürler. Bir sorum daha olacak. Çevremden duyduğumda " Oyun yapmanın ve kodlamanın tek başına çok zor olacağını, düşündüğüm gibi olmadığını"söylediler. Sizce tek başıma gerçekten içinde yeteneklerin bulunacağı bir oyun kodlamam çok mu sıkıntı olur? Aceleye getirmekten bahsetmiyorum. Zaten aceleye gelmesini de istemiyorum. İcerik ve oyun mekaniklerini zaten temel olarak oluşturdum. Merakım gerektiğinde internetten de bakarak oyun kodlama işinin altından kalkıp kalkamayacağım yönünde. Hepinize tekrar cevaplarınız için teşekkürler.
 
Yapımım maliyeti 1 bilgisayardan başlıyor, sonsuza kadar gidiyor. Yaptıktan sonra satmayı planlıyorsan şirket kurma, yayınlayacağın platformun ücreti vb. şeyler devreye giriyor. Şirket ücretleri devlet destekleriyle çok oynuyor ondan bir sayı vermek doğru değil.
 
Oyun maliyeti oyunun özelliklerine göre değişebilir. Örneğin büyük haritaların modellenmesi elbette küçük haritalardan daha maliyetli olacaktır. Karakter modellemelerinin maliyeti de karakter sayısı, detayı gibi değişkenlere bağlıdır.
 
Oyun maliyeti oyunun özelliklerine göre değişebilir. Örneğin büyük haritaların modellenmesi elbette küçük haritalardan daha maliyetli olacaktır. Karakter modellemelerinin maliyeti de karakter sayısı, detayı gibi değişkenlere bağlıdır.

İste benim merakimın ana konusu da bu zaten. Bu tur işlerle çok icli dışli değilim o yüzden cok bilmiyorum ama karakter veya harita modellemenin maliyetinin kaynağı ne olabilir ki? Tabii büyüklüğune göre yapım suresi uzar ama zaten tek yapacağım için bir işçi masrafım da yok. Sonucta kalan şey bir uygulamadan yaptığım modellemeleri oyun motoruna aktarmak değil mi? Ya da ücretsiz modelleri kullanmak. Cevabın icin çok teşekkürler bu arada.
 
Vala kendimden örnek vermek gerekirse tek kişi oyun yapabilir tamamen tecrübeye bakar bu iş ama assestler hazırsa yapabilirsin onu da ücretsiz assestlerden de kaliteli işler çıkıyor @Ömerrrrrr dediği gibi.
 

Geri
Yukarı