Oyunda i5-9400F CPU kullanımı %100 oluyor

Hocam bende de i5 9400F var, AC Odyssey'de CPU kullanımı %100 sabit ama bir kere bile takılma, donma, FPS düşüşü yaşamadım. "Keşke Ryzen alsaydın" diyenler Afterburner'in 12 thread'i çekirdek olarak algılayıp CPU kullanımını düşük gösterdiğinden haberi bile yok.
 

Ram 16gb.
Sistemi yeni formatladım sürücüler güncel disklerde bir sorun yok işlemcide fiziksel bir sorun olabileceğinden şüpheleniyorum eskiden böyle bir durumla karşılaşmamıştım.
 
Ben açtım hocam Witcher 3'te tüm ayarlar ultrada, aynı arkadaşınki gibi durum mevcut.

Size söylediğim gibi oyun içinde OSD'yi aktif edip performans değerlendirme analizi yaptınız mı? FPS değerleriniz ne durumda? 9400F'e ölü muamelesi yapmak doğru değil, aynı işlemciyle GTX 1660 Ti'ı AC:Odyssey'de cayır cayır besleyen arkadaşım var, CPU kullanımına neden bu kadar taktığınızı da anlamış değilim. Zaten HT & SMT destekli CPU'lardaki sanal izlekler insanı asıl yanıltan nokta, yardımcı threadlerin faydasını Intel'in 6 çekirdekli Core-i serisi işlemcilerinde; 1080p çözünürlükte işlemci kırbacı oyunlarda RTX 2060S/2070 veya daha üst seviye ekran kartlarını 144 Hz+ bir monitörde besleme vb gibi en uç nokta durumlarda görürsünüz. Onun dışında da özellikle oyun noktasında hikayeden başka bir değil. Şu an için %100 kullanım görecek olsanız bile mühim olan nokta GPU'dan aldığınız verim olmalı, ha işlemcinin gücünün/çekirdek limitinin zorlandığı yerde o zaman değişikliğe gitme ihtiyacı duyarsınız orası ayrı, şu an gerek yok derim açıkçası. Kullandığınız işlemci; R5 2600/1600AF gibi övüle övüle bitirilemeyen işlemcilerden daha iyi bir oyun performansı sunuyor, söylemiş olayım.
 
Son düzenleme:
Hocam insanın ister istemez morali bozuluyor görev yöneticisinde o kullanımı görünce. i7 6700HQ'lu laptopumda bir kere bile %100 kullanım görmemiştim. FPS düşüşü varsa da ben hissetmedim stabil görünüyor, bazı arkadaşlar konuma darboğaz olayı yazdılar. O sebeple aklımda %100e yaklaşırsa darboğaz oluyor hissiyatı oluyor. Ama şöyle düşünüyorum o zaman R5 3500x'te mi darboğaz yapar? İki işlemci firması yeni sayılan işlemcilerde bu kadar afedersiniz düşüncesiz olamaz diye düşünüyorum. Tam hakim değilim bu darboğaz olayına, o sebepten soruyorum araştırıyorum hala.
 
Darboğaz sadece işlemci kullanımı ile ilgili bir durum değil aslında. Ryzen'in eski serileri %40 kullanım olarak görünse bile darboğaz olabiliyordu. O biraz işlemcinin tek çekirdek performansı ve çoklu çekirdek gücü ile ilgili. Ryzen'in tek çekirdek performansı yetersiz olduğu için ve oyunlar çok çekirdekten yararlanamadığı için darboğaz sorunu olabiliyordu. 9400F de tersi durumdan kaynaklı yani tek çekirdek performansı iyi olmasına rağmen çoklu çekirdekte tökezlediği için darboğaz yaratabiliyor. Darboğaz konusunda sırayla bakılması gerekenler; önce oyunun ne olduğu sonra oyunun optimizasyon durumu ve en son da ekran kartının ne kadar verimli kullanıldığı.
 
Witcher 3'te diyelim ara ara %100 görüyor, bu darboğaz mıdır? Ekran kartım 1660S
 

En basitinden aşağıdaki videodaki threadlerin oyun performansına genel olarak pek bir katkısı olmadığını görebilirsiniz:

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Intel noktasında konuşmak gerekirse; bu thread olayının önemseneceği durumlar, çalıştırılan/çalıştırılacak oyun veya herhangi bir TRIX tip obje çözme/yenileme yazılımının ihtiyaç duyduğu işlemci gereksinimini çekirdek sayısı bazında karşılayamadığı durumlarda katkısı olabiliyor. Örneğin; i5-7500 vs i7-7700 + GTX 1070 kombinlerini ayrı ayrı AC:Odyssey gibi bir oyunda özellikle şehir içi NPC'lerin ve yapay zekanın bol olduğu kalabalık mekanların olduğu bölgelerde test edildiğinde i7-7700 modeli üzerinde bulundurduğu ekstra 4 iş parçağı sayesinde üzerine düşen yükü daha seri bir şekilde tamamlayıp 1070'e yetişebilirken 7500 bu noktada sıkıntıya düşebiliyor. (HT'nin çalışma prensipleri arasında da buna benzer durumlar var zaten). Çünkü o oyuna 4 çekirdek yetmiyor, oyun; ek olarak yardımcı elemana daha doğrusu sisteme aktarılan verilerin tam anlamıyla eş zamanlı olarak çözülüp, eş zamanlı olarak renderlanan/renderlanacak olan iş yükünün stabil bir hızda tamamlamasını istiyor. Bu ister HT ile olsun isterse de ana çekirdekle olsun, fark etmiyor. Yalnız bu Odyssey örneği; diğer ağır CPU odaklı oyunların aksine thread de kullanabilen bir oyun, oyunun motoru multi-threaded optimizeli, bu sebeple çekirdek faktörüne yakalanmış işlemcilerde belirttiğim bu tarz bir durum ortaya çıkabiliyor. Şu an için 6 çekirdek devrine yeni yeni giriş yapılıyor, 4 çekirdekli CPU'larda da HT destekli olan model şart gibi bir şey oldu artık. Onun dışında şu an için 6 çekirdekli bir 9400F kullanıp da; GPU'dan tam anlamıyla verim alıp akıcı bir şekilde oyununu oynayan adam için CPU kullanımının pek bir önemi yok. @Hielah'ın da belirttiği gibi sanal izlekleri sistem gerçek çekirdek gibi algıladığı için millet de bir şey sanıyor o düşük CPU kullanımını. Halbuki baksalar, 9600K %90-100 kullanımda RTX 2060S gibi canavar bir kartı BF:V'te besleyebilirken, 12 threadli bir R5 2600; %60-70 gibi daha düşük CPU kullanımına sahip olmasına rağmen, aynı kartla düşük GPU kullanımıyla beraber darboğazdan darboğaza koşuyor. Aradaki farkı biraz da olsa anlamışsınızdır sanırım, CPU kullanım olayından ziyade öncelikle o işlemcinin temel çekirdek durumunun, oyuna yetip yetmediğini daha sonra da kullanılacak olan ekran kartı ve çözünürlüğe göre işlemcinin verimini, oyun performansına etki eden temel tekli çekirdek performansı, çekirdek başına düşen boost frekansı, mimari gibi parametrelere dikkat edip GPU'da elde edeceğiniz verime bakın. Gerisi hikaye.

Elinizdeki bileşenler birbirleriyle bal-kaymak misali birbirine çok yakışan uyumlu bir ikili, işlemci darboğazı olayına da ağzı olan konuşuyor bu forumda, ha ama arada işin özünü bilenler de var tabii onlar kendilerini biliyor zaten.
 
Son düzenleme:
Witcher 3'te diyelim ara ara %100 görüyor, bu darboğaz mıdır? Ekran kartım 1660S
Ara ara görüyor olabilir. Çok sık FPS düşüşü oluyorsa veya ekran kartı kullanımı çok dalgalanıyorsa darboğaz vardır diyebiliriz.
 
RAM kaç GB ve tek kanal mı çift kanal mı ?
WD2 oyunu R5 2600 işlemciyi bile %100 kullandırabilen biraz sorunlu bir oyun ama diğer ikisinde sorun olmaması lazım.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…