DracheN
Megapat
Daha fazla
- Sistem Özellikleri
- CPU: Intel Core i5 12400F (6C/12T) GPU: MSI GEFORCE RTX 2060 VENTUS GP OC 6GB GDDR6 192Bit RAM: GSKILL 16GB (2x8GB) RipjawsV DDR4 3200MHz CL16 Motherboard: MSI H610M BOMBER DDR4 3200MHz(OC) SSD: Kioxia 500GB Exceria NVMe M.2 SSD (1700MB R / 1600MB W) PSU: THERMALTAKE TR2 S 650W 80 PLUS Case: MSI MAG FORGE M100R ARGB Monitor: MSI MAG 251RX 240HZ 1MS GtG 10-bit OS: Windows 11 Home SL
- Cinsiyet
- Erkek
En basitinden aşağıdaki videodaki threadlerin oyun performansına genel olarak pek bir katkısı olmadığını görebilirsiniz:
Intel noktasında konuşmak gerekirse; bu thread olayının önemseneceği durumlar, çalıştırılan/çalıştırılacak oyun veya herhangi bir TRIX tip obje çözme/yenileme yazılımının ihtiyaç duyduğu işlemci gereksinimini çekirdek sayısı bazında karşılayamadığı durumlarda katkısı olabiliyor. Örneğin; i5-7500 vs i7-7700 + GTX 1070 kombinlerini ayrı ayrı AC:Odyssey gibi bir oyunda özellikle şehir içi NPC'lerin ve yapay zekanın bol olduğu kalabalık mekanların olduğu bölgelerde test edildiğinde i7-7700 modeli üzerinde bulundurduğu ekstra 4 iş parçağı sayesinde üzerine düşen yükü daha seri bir şekilde tamamlayıp 1070'e yetişebilirken 7500 bu noktada sıkıntıya düşebiliyor. (HT'nin çalışma prensipleri arasında da buna benzer durumlar var zaten). Çünkü o oyuna 4 çekirdek yetmiyor, oyun; ek olarak yardımcı elemana daha doğrusu sisteme aktarılan verilerin tam anlamıyla eş zamanlı olarak çözülüp, eş zamanlı olarak renderlanan/renderlanacak olan iş yükünün stabil bir hızda tamamlamasını istiyor. Bu ister HT ile olsun isterse de ana çekirdekle olsun, fark etmiyor. Yalnız bu Odyssey örneği; diğer ağır CPU odaklı oyunların aksine thread de kullanabilen bir oyun, oyunun motoru multi-threaded optimizeli, bu sebeple çekirdek faktörüne yakalanmış işlemcilerde belirttiğim bu tarz bir durum ortaya çıkabiliyor. Şu an için 6 çekirdek devrine yeni yeni giriş yapılıyor, 4 çekirdekli CPU'larda da HT destekli olan model şart gibi bir şey oldu artık. Onun dışında şu an için 6 çekirdekli bir 9400F kullanıp da; GPU'dan tam anlamıyla verim alıp akıcı bir şekilde oyununu oynayan adam için CPU kullanımının pek bir önemi yok. @Hielah'ın da belirttiği gibi sanal izlekleri sistem gerçek çekirdek gibi algıladığı için millet de bir şey sanıyor o düşük CPU kullanımını. Halbuki baksalar, 9600K %90-100 kullanımda RTX 2060S gibi canavar bir kartı BF:V'te besleyebilirken, 12 threadli bir R5 2600; %60-70 gibi daha düşük CPU kullanımına sahip olmasına rağmen, aynı kartla düşük GPU kullanımıyla beraber darboğazdan darboğaza koşuyor. Aradaki farkı biraz da olsa anlamışsınızdır sanırım, CPU kullanım olayından ziyade öncelikle o işlemcinin temel çekirdek durumunun, oyuna yetip yetmediğini daha sonra da kullanılacak olan ekran kartı ve çözünürlüğe göre işlemcinin verimini, oyun performansına etki eden temel tekli çekirdek performansı, çekirdek başına düşen boost frekansı, mimari gibi parametrelere dikkat edip GPU'da elde edeceğiniz verime bakın. Gerisi hikaye.
Elinizdeki bileşenler birbirleriyle bal-kaymak misali birbirine çok yakışan uyumlu bir ikili, işlemci darboğazı olayına da ağzı olan konuşuyor bu forumda, ha ama arada işin özünü bilenler de var tabii onlar kendilerini biliyor zaten.
Hocam bende de i5 9400F var, AC Odyssey'de CPU kullanımı %100 sabit ama bir kere bile takılma, donma, FPS düşüşü yaşamadım. "Keşke Ryzen alsaydın" diyenler Afterburner'in 12 thread'i çekirdek olarak algılayıp CPU kullanımını düşük gösterdiğinden haberi bile yok.
Hocam hepinize de teşekkür ederim, sonunda az buçuk aklımda şekillendi darboğaz olayı. Oo %100 kullanıyor darboğaz darboğaz olayı yalanmış genel olarak, sadece %100 olması darboğaz demek değil bir sürü etmen varmış.Ara ara görüyor olabilir. Çok sık FPS düşüşü oluyorsa veya ekran kartı kullanımı çok dalgalanıyorsa darboğaz vardır diyebiliriz.