2 yol var.
1) Her kullanici oyunun bir kopyasina sahip olacak, online sisteme login olup senin odeme sisteminden satin alacak ve oyuna girerken yine ayni kullanici bilgilerini verecek. Boylelikle "Account Bound" lisanslama yapacaksin.
Dezavantaji ayni kullanici farkli email adresleri ile oyunu birden fazla satin alabilir, bunu IP kontrolleri ve oyunun calistigi donanim bilgilerinin karsilastirmasiyla engellemek mumkun bir noktaya kadar. Bu durum cogu oyun icin sorun bile teskil etmez, eger mmorpg yapmiyorsan.
2) Guvenli bir RNG mekanizmasi ile yine kendi serverlarinda lisans olusturacaksin. Oyunu bedava download ettirecek, fakat bir noktada aktivasyona zorlayacaksin. Kullanicidan senin daha once olusturdugun ve aktif oldugunu bildigin lisanslardan birini girmesini isteyeceksin. Bu lisanslari da yine guvenli bir server uzerinden satabilirsin.
---
1. Yolda diger insanlar kullanici bilgilerini hackleyerek senin guvenligini tehdit edebilir. Bu sebeple 3D Auth yontemlerini dusunebilirsin.
2. Yolda da, eger amator bir sekilde Serial uretirsen ya da kotu niyetli birileri bir suru Serial'i inceleme firsati bulursa senin algoritmanin detaylarina haiz olabilir. Bu sebeple dikkatli olmak gerekiyor. Microsoft dahi bu isi uzun sure tam beceremedi.