Texas Üniversitesi bilgisayar mühendisleri, Counter-Strike'ı kullanarak hilecileri tespit etmek için bir araç geliştirdiler. Aynı zamanda mekanizma, veri trafiğini merkezi bir sunucuya gönderen herhangi bir MMO oyun için de çalışabilir.
Araştırmanın yazarı, bilgisayar bilimi profesörü Dr. Latifur Khan, “Hile yapan oyuncular farklı bir şekilde trafik gönderiyor. Bu özellikleri yakalamaya çalışıyoruz." dedi.
Çalışma için 20 öğrenci Counter-Strike ve üç yazılım hilesi indirdi: rakibi otomatik olarak hedefleyen bir aimbot; oyuncunun daha hızlı hareket etmesini sağlayan bir hız hilesi ve oyuncuların rakiplerini kolayca görebilmeleri için duvarları şeffaf hale getiren bir wallhack. Araştırmacılar, öğrencilerin aktivitelerinin diğer çevrimiçi oyuncuları rahatsız etmemesi için projeye ait bir sunucu kurdu.
Araştırmacılar, özel sunucuya giden ve gelen oyun trafiğini analiz ettiler ve öğrenci oyunculardan gelen veri trafiğini izleyerek hile yapmayı gösteren kalıpları belirlediler. Daha sonra bu bilgileri, oyun verilerindeki kalıplara ve özelliklere dayalı olarak hile yapmayı tahmin etmek için bir yapay zeka modelinde kullandılar.
Araştırmacılar, istemci-sunucu mimarisi kullanmayan oyunlar için bir yaklaşım oluşturmak ve algılama mekanizmasını daha güvenli hale getirmek için çalışmalarını genişletmeyi planlıyor. Islam, oyun şirketlerinin hile tespit etmek için UT Dallas tekniğini kendi verileriyle kullanabileceğini söyledi. Hile tespit edilirse, sistem hemen harekete geçebilir.
Khan, "Hile tespit edildikten sonra, eğer hile yapmaya devam edilirse, oyuncuyu uyarabilir ve oyundan atabiliriz. Amacımız, Counter-Strike gibi oyunların tüm oyuncular için eğlenceli ve adil kalmasını sağlamaktır." ifadelerini kullandı.
Araştırmanın yazarı, bilgisayar bilimi profesörü Dr. Latifur Khan, “Hile yapan oyuncular farklı bir şekilde trafik gönderiyor. Bu özellikleri yakalamaya çalışıyoruz." dedi.
Çalışma için 20 öğrenci Counter-Strike ve üç yazılım hilesi indirdi: rakibi otomatik olarak hedefleyen bir aimbot; oyuncunun daha hızlı hareket etmesini sağlayan bir hız hilesi ve oyuncuların rakiplerini kolayca görebilmeleri için duvarları şeffaf hale getiren bir wallhack. Araştırmacılar, öğrencilerin aktivitelerinin diğer çevrimiçi oyuncuları rahatsız etmemesi için projeye ait bir sunucu kurdu.
Araştırmacılar, özel sunucuya giden ve gelen oyun trafiğini analiz ettiler ve öğrenci oyunculardan gelen veri trafiğini izleyerek hile yapmayı gösteren kalıpları belirlediler. Daha sonra bu bilgileri, oyun verilerindeki kalıplara ve özelliklere dayalı olarak hile yapmayı tahmin etmek için bir yapay zeka modelinde kullandılar.
Araştırmacılar, istemci-sunucu mimarisi kullanmayan oyunlar için bir yaklaşım oluşturmak ve algılama mekanizmasını daha güvenli hale getirmek için çalışmalarını genişletmeyi planlıyor. Islam, oyun şirketlerinin hile tespit etmek için UT Dallas tekniğini kendi verileriyle kullanabileceğini söyledi. Hile tespit edilirse, sistem hemen harekete geçebilir.
Khan, "Hile tespit edildikten sonra, eğer hile yapmaya devam edilirse, oyuncuyu uyarabilir ve oyundan atabiliriz. Amacımız, Counter-Strike gibi oyunların tüm oyuncular için eğlenceli ve adil kalmasını sağlamaktır." ifadelerini kullandı.