R5 3500X RX 6600 XT'yi besler mi?

@Twidarkyazdığın oyunlarda pek sorun yaşayacağını düşünmüyorum. Eğer bir takılma, yavaşlama, düşüş hissedersen 3500X'in tüm çekirdeklerini MSI Afterburner ile takip edersin. Yüksek gereksinimli büyük açık dünya oyunları ile CoD Warzone tipi oyunlar zorlayabilir. Borderlands 3 mesela büyük bir oyun ama optimizasyonu mükemmel 3300X ile videoma bakabilirsin. Sende de %50-60 üzerini pek göreceğini sanmıyorum işlemci kullanımının.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Yanıtınız için çok teşekkür ederim, paylaşmış olduğunuz videoyu da birazdan izliyor olacağım. Warzone gibi oyunlar benim oyun zevkime pek hitap etmiyor bu yüzden onlara yönelmiyorum. Fakat yazdığım oyunlarda umarım söylediğiniz gibi bir sorun yaşamam, tekrardan teşekkür ediyorum. İyi akşamlar dilerim.
 
Çok basit çünkü 3500X 6/6 ve multi-thread yok fiyatı önemli değil burada. 3300X mesela daha ucuz bir işlemci ama daha az darboğaz yapıyor neden çünkü hyper-thread var. 3600 ile kıyaslanamaz bile 12 adet iş parçacığı var işlemcinin.
3500X'in tıpkı i5-8400/8500 gibi her ne kadar single-core'u bir 3300X veya 7700K kadar sağlam olmasa da fiziksel 2 gerçek çekirdek avantajları söz konusu, kullanım değerlerinde sanal olan izlekler OSD yazılımlarında gerçek çekirdek olarak atandığı için multi-threading destekli olan işlemciler non-SMT/HT supported olan modellere oranla sanki daha avantajlı veya daha güçlüymüş gibi bir izlenim bırakıyor. Mesela bir diğer benzer örnek olarak 8700K ve 9700K ikilisi baz alındığında AC:Odyssey veya BF V gibi işlemcinin ırzına geçildiği oyunlarda kıyasla daha düşük kullanıma sahip 8700K bir 9700K'nın besleyebildiği kartları düşük çözünürlüklerde OC'la da olsa besleyememekle beraber, arada bir istisnai 8/8'e karşılık olarak i7-8086K var sanırım şu an için onun dışında bu konuyu özellikle işlemci odaklı sahnelerde sanal izlekli ve sanal izleksiz muadil seviyedeki işlemci modellerinin işlemci odaklı senaryolarda nasıl çalıştıkları, hangilerinin daha verimli bir performans sergilediği konusuyla ilgili olarak teknik açıdan bu durumu çok daha detaylı olarak gerekse detaylı ve güvenilir kaynaklardan faydalanabileceğim referanslar paralelinde bir konu açmak istiyorum, seni de davet ederim zaten :)
 
Son düzenleme:
@Jonathan North 6 çekirdek güzel olsa da günümüzde oyunlarda 6 izlek artık alt sınır olmaya adım adım ilerliyor. SMT olmayınca da 6 fiziksel çekirdeği ağlatıyor çünkü yükü rahat dağıtacağı bir ortam yok. 4/8'lerin fiziksel çekirdek açıklarını en güzel kapattıran kısım da bu. Benim 4 çekirdek henüz 1080P, 6600 XT ortamında patlamadı gelecekteki oyunlardan 4/8'leri (doğal olarak 6/6'ları da) gömecekler çıkmazsa sorun olacağını sanmıyorum. Tabii bu sırada 5600 çıkarsa rahatlamak olarak geçeceğim.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı