R5 5600H RTX 3060 Oyunlarda kaplamalar geç yükleniyor

Ben de War Thunder oyuncusuyum. Oyuna art arda gelen güncellemeler sonrasında kaplama yükleme hızında düşüş var.

Öncelikle daha basit bir Custom Hangar yükleyin.
Ardından varsa UserSkins klasöründeki gereksiz kamuflajları kaldırın, ciddi yük bindiriyor.
Doku ayarı en yüksek, efektler yüksek, gölgeler orta, çim yoğunluğu orta, parçacık gölgeleri düşük, karada gökyüzü kalitesi orta seviyede olsun.

Tek slotta uçak+tank olması halinde kaplamalar daha da geç yüklenir.
Ayrıca açıksa NVIDIA Reflex'i kapatın.
 
Memory Controller Load boşta %10-45 arası geziyor. Bu normal midir? Ya ben şeyi merak ediyorum aslında 2 nolu vidayı tam sıkamadım (sıktım da aşırı sıkı değil) belleklerin üzerindeki olanları acaba heatsinkle bellekler temas etmiyor mu diye düşünüyorum.
 
Görüntü bu şekilde kast ettiğim buydu. Ayarlar fullde tamamen.
1641769679172.png

@Dutchman
 
Görüntü bu şekilde kast ettiğim buydu. Ayarlar fullde tamamen.
Eki Görüntüle 1266161
@Dutchman
Yalnız bu bir sorun değil. Bende de böyle, filodaki arkadaşlarımda da aynı durum var. Kısa cevabı mesaj sonuna ekliyorum ancak okuyacaksan genel bir özet geçeyim;

War Thunder'da her bir harita ayrı ayrı yüksek çözünürlüklü dokularla ve objelerle kaplı. Haritalar oldukça geniş, bir süre sonra savaş alanına dönme uyarısı vermesine rağmen onun ötesinde dahi şehirlerin, kasabaların olduğunu görebilirsin. Misal bir harita 3 bölümden oluşuyor ve o bölümlerde ayrı ayrı lokasyonlar olarak sınıflandırılmış. Ancak oyuna girdiğinde bu haritanın %80'den fazlası yükleniyor.

Bu kadar geniş haritalarda, yüksek çözünürlüklü araç dokularını da kullandığın zaman VRAM ciddi miktarda dolmaya başlıyor. Gaijin de, optimizasyon açısından sorun olmaması adına uzak mesafelerdeki nesneleri zaman zaman 2D, zaman zaman çok düşük çözünürlüklü 3D objeler halinde işliyor. Yani sen optikten baktığın zaman uzak nesneleri düşük kalitede gösteriyor. Yakınına gidersen bu nesnelerin aynı şekilde yüksek kalite işlendiğini göreceksin.

Şimdi dersen ki "e neden %80'den fazlasını yüklüyor, gerektiği kadarını yüklesin." haklısın ancak hava saldırıları var oyunda. Bu hava saldırıları, muharebe alanına uzak bir konumda başlamak zorunda, bu da kara araçlarıyla ulaşamayacağın bir mesafenin de işlenmesi, yüklenmesini gerektiriyor.

Örneğin ben üçüncü şahıs kamera açısında, çimleri ve ağaç yoğunluğunu maksimum seviyeye çıkardım grafiksel anlamda keyif almak için. Ancak nişancı kullanımında bunları devre dışı bıraktım aynı sende olduğu gibi. Hem net bir görünüm sağlıyor, hem de kaynak tüketimini engelliyor.
Misal bazı tanklarda da kaplamaların geç yüklendiğini görürsün. Bunlar daha çok geometrik hesap gerektiren ve ona göre işlenen araçlar. Örneğin Merkava Mk.3D ile çok sık oynarım, her maça girdiğime en son yüklenen kaplama benim aracınki oluyor. Leo'da böyle bir durum yok mesela. Leonun tareti de gövdesi de standart bir geometriye sahip gibi gibi...

Kısa cevap: sorun yok, herkeste öyle o grafikler. Amaç optimizasyon.
 
Aynı sorunu bende yaşıyorum. Çözebildiniz mi acaba? attığım görsellerde öndeki siyah aracın jantlarına bakarak anlayabilirsiniz sorunu. Yakınken sorun yok az birşey uzaklaşınca ön tekerin doku kalitesi düşüyor.
 

Dosya Ekleri

  • pc2 1 teker.jpg
    pc2 1 teker.jpg
    434 KB · Görüntüleme: 73
  • pc2 2 teker.jpg
    pc2 2 teker.jpg
    409,2 KB · Görüntüleme: 73

Geri
Yukarı