R5 5600X ve RX 6700XT sisteme Hackintosh kurulur mu?

safolee

Femtopat
Katılım
10 Haziran 2021
Mesajlar
5
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
RAM
PNY XLR8 EPIC-X RGB 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 Ram
SSD veya HDD modeli
Apacer Panther AS340 240GB 550/520 MB/s 2.5 SATA 3
Ekran kartı
XFX Speedster QICK 319 RX 6700 XT Black 12GB GDDR6
Anakart
Asus Prime B550M-K AMD B550 Soket AM4 DDR4 4600 OC
İşlemci
AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz 35MB Soket AM4 Tray İşlem
Arkadaşlar merhaba benim sistemimin özellikleri aşağıdaki gibi:
ASUS B550-MK anakart,
R5 5600X işlemci,
RX 6700 XT ekran kartı,
2X 8 GB 3600MHz DDR4 RAM.

Şimdi benim bilgisayarıma M.2 slotundan bağlı SSD'de Windows 10 yüklü. Ben de ayrıyeten SATA olarak bağlı 240GB SSD var. Ben bu SATA olarak bağlı olan SSD'ye macOS kurmak istiyorum biraz araştırma yaptım ama sanırım 6700XT için destek yokmuş daha. macOS kurabilir miyim bu SSD'ye?
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Ali T

Hectopat
Katılım
28 Nisan 2021
Mesajlar
3.439
Makaleler
17
Çözümler
60
Yer
Türkiye, Ankara
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Technopat Sosyal'de macOS moderatörlüğü
Arkadaşlar merhaba benim sistemimin özellikleri aşağıdaki gibi:
ASUS B550-MK anakart,
R5 5600X işlemci,
RX 6700 XT ekran kartı,
2X 8 GB 3600MHz DDR4 RAM.

Şimdi benim bilgisayarıma M.2 slotundan bağlı SSD'de Windows 10 yüklü. Ben de ayrıyeten SATA olarak bağlı 240GB SSD var. Ben bu SATA olarak bağlı olan SSD'ye macOS kurmak istiyorum biraz araştırma yaptım ama sanırım 6700XT için destek yokmuş daha. macOS kurabilir miyim bu SSD'ye?
Ne yazık ki hayır, bu ekran kartına bir destek yok ve verilmeyebilir. Onun dışında işlemci uyumlu. İsterseniz Windows ile DualBoot yaparak kullanabilirsiniz ancak söyleyeyim, macOS'de ekran kartınızın grafik hızlandırması çalışmayacağı için GarageBand gibi şeyler açılmayacaktır.
 
KS
KS
safolee

safolee

Femtopat
Katılım
10 Haziran 2021
Mesajlar
5
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Ne yazık ki hayır, bu ekran kartına bir destek yok ve verilmeyebilir. Onun dışında işlemci uyumlu. İsterseniz Windows ile dualboot yaparak kullanabilirsiniz ancak söyleyeyim, MacOS'de ekran kartınızın grafik hızlandırması çalışmayacağı için Garageband gibi şeyler açılmayacaktır.

Ben React Native ile mobil uygulama geliştiriyorumda iOS Simulator'le test etmem lazım yani Xcode kullanacağım o yüzden kurmak istiyordum. Şimdi MacOS'yi açacağım zaman PC'yi direk onboarddan bağlasam yapabiliyor muyum? Yani direkt işlemciden görüntüyü versem ya da ekran kartından görüntüyü elde edebilir miyim? Ama grafik hızlandırmasını mı kullanamayacağım?
 

Ali T

Hectopat
Katılım
28 Nisan 2021
Mesajlar
3.439
Makaleler
17
Çözümler
60
Yer
Türkiye, Ankara
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Technopat Sosyal'de macOS moderatörlüğü
Ben React Native ile mobil uygulama geliştiriyorumda iOS Simulator'le test etmem lazım yani Xcode kullanacağım o yüzden kurmak istiyordum. Şimdi MacOS'yi açacağım zaman PC'yi direk onboarddan bağlasam yapabiliyor muyum? Yani direkt işlemciden görüntüyü versem ya da ekran kartından görüntüyü elde edebilir miyim? Ama grafik hızlandırmasını mı kullanamayacağım?
iOS emülatörü zaten çalışmayacak grafik hızlandırma olmadığından dolayı. Onun dışında Xcode bile düzgün çalışmayacaktır muhtemelen. Onun dışında işlemcinin içinde APU olduğunu fark etmemişim kusura bakmayın ama yine APU dahi desteklenmiyor. Görüntü alabilirsiniz ama fare imleci bile takıla takıla gidecektir. Grafik hızlandırması yok demek her şey kasacak demektir. 2D bir oyun bile açamazsınız.
 
KS
KS
safolee

safolee

Femtopat
Katılım
10 Haziran 2021
Mesajlar
5
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
iOS emülatörü zaten çalışmayacak grafik hızlandırma olmadığından dolayı. Onun dışında Xcode bile düzgün çalışmayacaktır muhtemelen. Onun dışında işlemcinin içinde APU olduğunu fark etmemişim kusura bakmayın ama yine APU dahi desteklenmiyor. Görüntü alabilirsiniz ama fare imleci bile takıla takıla gidecektir. Grafik hızlandırması yok demek her şey kasacak demektir. 2D bir oyun bile açamazsınız.

Üzüldüm ya çok istiyordum macOS kullanmak. Çok güçlü bir ekran kartım var ama şansıma oda desteklenmiyormuş.
 

Ali T

Hectopat
Katılım
28 Nisan 2021
Mesajlar
3.439
Makaleler
17
Çözümler
60
Yer
Türkiye, Ankara
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Technopat Sosyal'de macOS moderatörlüğü
Üzüldüm ya çok istiyordum macOS kullanmak. Çok güçlü bir ekran kartım var ama şansıma oda desteklenmiyormuş.
Elbette kullanabilirsiniz ancak çok kasacaktır. Eğer sadece denemek için de kurmak istiyorsanız Linux kurup QEMU/KVM ile de macOS kurabilirsiniz isterseniz. Bunun için rehberimiz de var.
 
KS
KS
safolee

safolee

Femtopat
Katılım
10 Haziran 2021
Mesajlar
5
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Elbette kullanabilirsiniz ancak çok kasacaktır. Eğer sadece denemek için de kurmak istiyorsanız Linux kurup QEMU/KVM ile de macOS kurabilirsiniz isterseniz. Bunun için rehberimiz de var.

VMware gibi sanal makinelarda kullandımda kasması falan gerçekten çekilcek dert değil düzgün bir şekilde kullanmak istiyordum oda olmuyormuş neyse şansımıza küselim :(.
 
Yukarı