Ray Tracing için AMD vs NVIDIA

Earas

Hectopat
Katılım
9 Şubat 2021
Mesajlar
1.948
Çözümler
15
Yer
İstanbul
Gaming.gen de RX serisi ekran kartı olan sistemlerin FPS testlerine baktığım zaman neredeyse her oyunda RTX açınca 20FPS yazıyordu. Benim de kafama bu takıldı. AMD'de FSR vardı yanlış hatırlamıyorsam. FSR ve RTX farkı nedir? Ve RT için AMD mi NVIDIA mı tercih edilmelidir?
 
Öncelikle FSR, DLSS’e rakip bir teknoloji yapay pikseller ile görüntü kaybı olmadan fps arttırmaya yarıyor. RT ise Işın izleme teknolojisi gerçekçi ışıklar ve gölgeler kullanılıyor. Hangi ekran kartlarını kullanacağınıza göre değişir kaç fps olacağı. Ama aynı seviyedeki ekran kartlarına bakarsak NVİDİA, AMD’den daha iyi. Bence RT kullanmak istiyorsanız en az 3060 Tİ yada 3070 gibi ekran kartları almalısınız.
 
Çokta bir esprisi yok açıkçası. Ben 2080 Ti dahil çoğu kartta oynadım RT şekilde fakat FPS kaybından başka hiçbir şey değil. Hangi oyunlarda bariz belli oluyor? Sadece Minecraft. Onun dışında bence 1 kuruş vermeye bile değmez. FSR dediğimiz şey ise DLSS'in AMD versiyonu. Bugün FSR 2.2 çıktı her yeni sürümde geliştiriliyor ve ilk sürüm ile şu anki sürüm arasında çok fark var.
 
Öncelikle FSR, DLSS’e rakip bir teknoloji yapay pikseller ile görüntü kaybı olmadan fps arttırmaya yarıyor. RT ise Işın izleme teknolojisi gerçekçi ışıklar ve gölgeler kullanılıyor. Hangi ekran kartlarını kullanacağınıza göre değişir kaç fps olacağı. Ama aynı seviyedeki ekran kartlarına bakarsak NVİDİA, AMD’den daha iyi. Bence RT kullanmak istiyorsanız en az 3060 Tİ yada 3070 gibi ekran kartları almalısınız.
Dlss rt gibi şeylerin ne olduğunu biliyordum. Sadece FSR'ı AMD'nin ray tracing'i sanıyordum. FidelityFx'i de AMD'nin dlssi sanıyordum.
 
NVIDIA'nın RT performansı genel olarak AMD'den daha iyi. Fakat benim görüşüme göre RT o kadar da abartıldığı kadar gerekli bir teknoloji değil. Bazı oyunlarda farkı anlayamıyorum bile. Bunların üstüne NVIDIA'da bile bariz bir FPS düşüşü yaşatıyor ki bunu DLSS ile dengelemeye çalışıyorlar. RT'yi bir kenara koyduğunda NVIDIA'nın oyunlardaki tek artısı DLSS. Ancak şunu da unutmamak lazım ki FSR ilk çıktığından beri bayağı bir yol kat etti ve FSR 3 ile birlikte DLSS 2.0 ile eşit performans göstereceği hatta geçeceği söyleniyor. RTX 3000 serisinin en önemli avantajı bence Render ve yayın performansında AMD'den çok daha iyi olması. Kısacası, sadece oyun oynayacak kullanıcılar için F/P olması ile birlikte AMD kartlar daha mantıklı olabilir. Benim için RT performansı önemli, Render alır, yayın yaparım diyenler için de NVIDIA daha mantıklı olabilir.
 
Gaming.gen de RX serisi ekran kartı olan sistemlerin FPS testlerine baktığım zaman neredeyse her oyunda RTX açınca 20FPS yazıyordu. Benim de kafama bu takıldı. AMD'de FSR vardı yanlış hatırlamıyorsam. FSR ve RTX farkı nedir? Ve RT için AMD mi NVIDIA mı tercih edilmelidir?

FSR ve Ray Tracing farklı teknolojiler. FSR ayni NVIDIA DLSS gibi FPS artışı sağlar. RT ise ışın izleme teknolojisidir. Soruna gelecek olursak; Ray Tracing konusunda NVIDIA tabii ki de AMD'den daha iyidir. İnternetten de test sonuçlarina bakabilirsiniz.
 
Gaming.gen de RX serisi ekran kartı olan sistemlerin FPS testlerine baktığım zaman neredeyse her oyunda RTX açınca 20FPS yazıyordu. Benim de kafama bu takıldı. AMD'de FSR vardı yanlış hatırlamıyorsam. FSR ve RTX farkı nedir? Ve RT için AMD mi NVIDIA mı tercih edilmelidir?
Fsr ve rtx tamamen farklı şeyler. Biri görüntüyü düşük çözünürlükten upscale ederken diğeri ışıkların daha doğru ve güzel gelmesini sağlıyor. Fsr rakibi dlss. Işın izleme ayarı var oyunlarda ve Nvidia ışın izleme alanında daha başarılı. Işık her şeyi değiştirir.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

6700 XT ile Crysis 1 Remastered ve Control'de yüksek ayarlarda RT açtım ama rahatsız eder şekilde performans kaybı gördüm. Kullanamadığımdan demiyorum ama sonuç olarak performans kaybı yaşattığından çok da gerekli bir şey değil gibi.
Aslında gerekli birşey ve görsellik olarak iyi bir değişim oluyor. Mesela sen ultrada oynuyorsan rtx açıkken de oynarsın kapalıyken de çünkü sana görüntü zaten kötü gelmez ama yine de rtx açıkken çok daha iyi bir görsellik olur birkaç örnek attım mesela bak onlara. Ben 3070 Ti kullanıyorum control de kullanma fırsatım oldu güzel teknoloji ama rtx açmadan da her türlü memnun olursun çünkü zaten ultradasin. Benim tavsiyem rtx destekli bir ekran kartı alması tarafında. Cuda Render falan da yapıyorum ben işime yarıyor.
 

Geri
Yukarı