RDR 2 oynamayan bir daha düşünsün

Balon demesek bile overrated dememiz gerekiyor çünkü kitle baya baya abarttı bu oyunu, yani bir oyunu sadece hikayeden ibaretmiş gibi gören tayfa.
Şöyle oyunların hikayesi iyi ve sürükleyici olmaz ise oyun isterse zibilyon tane oynanış mekaniği olsa bile eninde sonunda o oyun oynanmayı bırakılır. RDR2'nin hikayesi Ultra mega iyi değil ama iyi. Oynanış konusunda da bence yeterli, sence özel bir oynanış olmaya bilir ama 20. yy'yi konu alan ve gerçekçiliğin ön planda olduğu bir oyunda uçan kaçanlı şeyler yapamayacağına göre bence oynanışa laf etmek gereksiz.
 
Şöyle oyunların hikayesi iyi ve sürükleyici olmaz ise oyun isterse zibilyon tane oynanış mekaniği olsa bile eninde sonunda o oyun oynanmayı bırakılır. RDR2'nin hikayesi Ultra mega iyi değil ama iyi. Oynanış konusunda da bence yeterli, sence özel bir oynanış olmaya bilir ama 20. yy'yi konu alan ve gerçekçiliğin ön planda olduğu bir oyunda uçan kaçanlı şeyler yapamayacağına göre bence oynanışa laf etmek gereksiz.
Dediğin mantıksız bence çünkü biz oyun mu oynuyoruz yoksa film mi izliyoruz?
 
Şöyle oyunların hikayesi iyi ve sürükleyici olmaz ise oyun isterse zibilyon tane oynanış mekaniği olsa bile eninde sonunda o oyun oynanmayı bırakılır. RDR2'nin hikayesi Ultra mega iyi değil ama iyi. Oynanış konusunda da bence yeterli, sence özel bir oynanış olmaya bilir ama 20. yy'yi konu alan ve gerçekçiliğin ön planda olduğu bir oyunda uçan kaçanlı şeyler yapamayacağına göre bence oynanışa laf etmek gereksiz.
Öyle bir şey yok, oyunun hikayesi varsa hikayeyi bitirdikten sonra kapatıp bir kenara koyarsın ancak oyunda tonla mekanik ve tonla oynanış çeşitliliği varsa tekrar tekrar oynarsın. Hikaye oyunlarda bir gereksinim falan değil, hikaye oyun denen kültürün başında var olmayan bir şey bir kere. Oyunlara sonradan dahil olmuş bir eklenti. Satrançın hikayesi yok diye satranç kalitesinden bir gram kaybetmez.
 
Şöyle oyunların hikayesi iyi ve sürükleyici olmaz ise oyun isterse zibilyon tane oynanış mekaniği olsa bile eninde sonunda o oyun oynanmayı bırakılır. RDR2'nin hikayesi Ultra mega iyi değil ama iyi. oynanış konusunda da bence yeterli, sence özel bir oynanış olmayabilir ama 20. Yy'yi konu alan ve gerçekçiliğin ön planda olduğu bir oyunda uçan kaçanlı şeyler yapamayacağına göre bence oynanışa laf etmek gereksiz.

RDR2'yi yücelten şey neredeyse simülasyon seviyesinde detayları insanların sevmediği kısımda maalesef orası atmosferine bayılanlar oyundan zevk alıyor.
 
Öyle bir şey yok, oyunun hikayesi varsa hikayeyi bitirdikten sonra kapatıp bir kenara koyarsın ancak oyunda tonla mekanik ve tonla oynanış çeşitliliği varsa tekrar tekrar oynarsın. Hikaye oyunlarda bir gereksinim falan değil, hikaye oyun denen kültürün başında var olmayan bir şey bir kere. Oyunlara sonradan dahil olmuş bir eklenti. Satrançın hikayesi yok diye satranç kalitesinden bir gram kaybetmez.
Sen satrançta sürekli aynı hamleleri yaparsan ve rakip de hep benzer hamleleri yaparsa sen hiç sıkılmaz mısın?
 
Sen satrançta sürekli aynı hamleleri yaparsan ve rakip de hep benzer hamleleri yaparsa sen hiç sıkılmaz mısın?
Satrançta sürekli aynı hamleleri yapıyorsan bu senin hatan, oyunun değil. Oyun sana imkan vermiş sen kullanmayı reddediyorsun. Hikayesi yok diye oyun gömülmez, hikaye tercih meselesidir. Lineer hikaye barındıran oyunların şöyle bir sıkıntısı var mesela, hikaye rezalet bile olsa sen o hikayeyi almak zorundasın kaçarın yok. O boş ara sahneleri izleyip rezilce yazılmış karakterlerin suratlarına bakmak zorundasın. Bu eleştirim RDR2 ile bağımsız RDR2'nin karakterleri çok iyi yazılmış bence ona lafım yok.

Ama işte Elden Ring gibi lineer olmayan hikaye anlatısına sahip bir oyunda böyle bir zorunluluğun yok. Hikayesini mi öğrenmek istiyorsun buyur yap, savaşa odaklanıp eğlenmek mı istiyorsun buyur yap diyor oyun sana. Önüne geçip "hoop orda dur bakalım Dutch'ın sana anlatacakları var bırak o kontrolcüyü yere şimdi" demiyor.
 

Geri
Yukarı