Rehber RDR2 detaylı ayarlar

The G.O.A.T

Kilopat
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
6.294
Makaleler
1
Çözümler
61
Evet öncelikle ben bunları nereden buldum hepsini deneyerek yapmadım tabii ki yabancı kanallardan ayarların FPS karşılaştırmasını yaparak yaptım.
Ayarlar:
Texture quality: Ultra da olması gereken bir ayar performansa etkisi var o yüzden bilgisayarınız iyi değilse higha düşürebilirsiniz.
Anisotopric filtering: X16 veya X8 de kullanılması gereken bir ayar GTX 1650S-1050 Ti için X8 1050 Ti altı ise X4 veya X2. 1650S üstü ise X16.
Lighting quality: Bu ayarı medium yapmak en mantıklısı gün içinde bir şey fark etmiyor fakat gece ve şehirdeyseniz Ultra'dan medium a düşürmek %50'lik farklar yaratabiliyor.
Global ılumination quality: Bu ayar ne görüntüyü ne de performansı çok etkilemiyor o yüzden bu ayarın High'da kalması herkes için daha yararlı olur.
Shadow quality: Gölgelerin kalitesinde etkilidr orta ve üstü bir PC niz var ise High düşük ise mediumda olması iyi olur.
Far Shadow quality: Bir işe yaramayan ayar daha en iyi görünüm ve performans için High'da kalmalı.
Ssao: Ultra da kalması gereken bir ayar görüntü için önemli ve performansa çok bir etkisi yok.
Reflection quality: Çok fazla FPS düşüren bir o kadar da gereksiz bir ayar medium da bırakmak en iyisidir.
Mirror quality: Ultra'da kalması lazım neredeyse hiçbir performansa etkisi yok High'da olabilir.
Water quality: Medium da kalması gereken bir ayar görünüme etkisi yok ama gereksiz performans düşürüyor.
Volumetrics quality: Gereksiz bir ayar daha ışıklandırmaya etki ediyor ama gözle görülemez mediumda kalması en yararlısı.
Tesselation quality: Hiçbir işe yaramıyor Ultra'da kalsın.
Taa: Bu ayarı en az medium da kullanmanız gerekiyor ki medium önerimdir performans ve görünüş açısından eğer bunu kapatırsanız kenarlar piksel piksel gözükür.
FXAA ve MSAA: İkisini de kapatın her halükarda.

Advanced settings:
Kessinlikle Vulkan ile oynayın.
Önceki bölümde yorulduğum için bunları açıklamayacağım hepsine genel olarak yazar isem şöyle olur: Bu ayarlar en iyi görüntü ve en iyi performans içindir bunları arttırırsanız grafikte gözle görülür bir fark olmaz ama performansınız düşer.
Near volumetric resolution: Medium.
Far volumetric resolution: Medium.
Uvrs: On.
Particle ligthing quality: Medium.
Soft shadows: High.
Grass shadows: Medium.
Long shadows: On.
Frssao: Off.
Water refrection quality: Medium.
Water reflection quality: Medium.
Water physics quality: Yarıya getirin.
Taa sharpening: Bunu çok açmayın çeyreğe getirin.
Motion blur: İsteğe bağlı ben açık seviyorum öyle oynuyorum %1 performansa etkisi var.
Reflection MSAA: X2.
Geometry Level of detail: 5 aşaması var üçüncüde bırakın.
Grass Level of detail: 10 aşaması var dördüncüde bırakın.
Parallax occlusion mapping quality: Ultra.
Tree quality: Ultra.
Decal quality: Ultra.
Fur quality: Ultra.
Tree tessalation: Off.

Bayağı bir uğraştım arkadaşlar umarım birilerine yardımcı olur.
 
GTX 1660Ti için de şöyle ayarlama yapmıştım, bu da denenebilir:

Bu ayarlamalara da rağmen oyunu kasanlar varsa ''Parallax Occlusion Mapping Quality''yi low, ''Water Physics''i de 0'a indirsinler, çok fark ediyor.

Elinize sağlık. @The G.O.A.T
 
GTX 1660 Ti için de şöyle ayarlama yapmıştım, bu da denenebilir:

Bu ayarlamalara da rağmen oyunu kasanlar varsa "parallax occlusion mapping quality"yi Low, "water physics"i de 0'a indirsinler, çok fark ediyor.

Elinize sağlık. @The G.O.A.T

Evet hocam water ayarları çok fark ediyor. Sizin de elinize sağlık, ben görmedim sizinkileri. Arkadaşım 1650S ile oynuyor, bu ayarlardan sonra 60'ın altına düşüş yaşamadı. ben Ultra'da 50 FPS alırken bunları yaptım 75 sabit oldu. Gözüme farklı gelmedi.
 
Evet öncelikle ben bunları nereden buldum hepsini deneyerek yapmadım tabii ki yabancı kanallardan ayarların FPS karşılaştırmasını yaparak yaptım.
Ayarlar:
Texture quality: Ultra da olması gereken bir ayar performansa etkisi var o yüzden bilgisayarınız iyi değilse higha düşürebilirsiniz.
Anisotopric filtering: X16 veya X8 de kullanılması gereken bir ayar GTX 1650S-1050 Ti için X8 1050 Ti altı ise X4 veya X2. 1650S üstü ise X16.
Lighting quality: Bu ayarı medium yapmak en mantıklısı gün içinde bir şey fark etmiyor fakat gece ve şehirdeyseniz Ultra'dan medium a düşürmek %50'lik farklar yaratabiliyor.
Global ılumination quality: Bu ayar ne görüntüyü ne de performansı çok etkilemiyor o yüzden bu ayarın High'da kalması herkes için daha yararlı olur.
Shadow quality: Gölgelerin kalitesinde etkilidr orta ve üstü bir PC niz var ise High düşük ise mediumda olması iyi olur.
Far Shadow quality: Bir işe yaramayan ayar daha en iyi görünüm ve performans için High'da kalmalı.
Ssao: Ultra da kalması gereken bir ayar görüntü için önemli ve performansa çok bir etkisi yok.
Reflection quality: Çok fazla FPS düşüren bir o kadar da gereksiz bir ayar medium da bırakmak en iyisidir.
Mirror quality: Ultra'da kalması lazım neredeyse hiçbir performansa etkisi yok High'da olabilir.
Water quality: Medium da kalması gereken bir ayar görünüme etkisi yok ama gereksiz performans düşürüyor.
Volumetrics quality: Gereksiz bir ayar daha ışıklandırmaya etki ediyor ama gözle görülemez mediumda kalması en yararlısı.
Tesselation quality: Hiçbir işe yaramıyor Ultra'da kalsın.
Taa: Bu ayarı en az medium da kullanmanız gerekiyor ki medium önerimdir performans ve görünüş açısından eğer bunu kapatırsanız kenarlar piksel piksel gözükür.
FXAA ve MSAA: İkisini de kapatın her halükarda.

Advanced settings:
Kessinlikle Vulkan ile oynayın.
Önceki bölümde yorulduğum için bunları açıklamayacağım hepsine genel olarak yazar isem şöyle olur: Bu ayarlar en iyi görüntü ve en iyi performans içindir bunları arttırırsanız grafikte gözle görülür bir fark olmaz ama performansınız düşer.
Near volumetric resolution: Medium.
Far volumetric resolution: Medium.
Uvrs: On.
Particle ligthing quality: Medium.
Soft shadows: High.
Grass shadows: Medium.
Long shadows: On.
Frssao: Off.
Water refrection quality: Medium.
Water reflection quality: Medium.
Water physics quality: Yarıya getirin.
Taa sharpening: Bunu çok açmayın çeyreğe getirin.
Motion blur: İsteğe bağlı ben açık seviyorum öyle oynuyorum %1 performansa etkisi var.
Reflection MSAA: X2.
Geometry Level of detail: 5 aşaması var üçüncüde bırakın.
Grass Level of detail: 10 aşaması var dördüncüde bırakın.
Parallax occlusion mapping quality: Ultra.
Tree quality: Ultra.
Decal quality: Ultra.
Fur quality: Ultra.
Tree tessalation: Off.

Bayağı bir uğraştım arkadaşlar umarım birilerine yardımcı olur.

1650S ile Ultra - High arası 40 - 50 FPS alıyordum. Sizin ayarlarınızı yaptım şu an 50 altına düşmüyor.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı