Red Dead: Online vs Grand Theft Auto: Online

Smuya

Hectopat
Katılım
19 Nisan 2021
Mesajlar
1.890
Makaleler
7
Çözümler
1
Evet görüyorum ki GTA 6 çıkmadan çoğu kişi GTA 5 ve RDR2’ye sarmış. Bunların arasında Online oynamak isteyenler de vardır mutlaka. Ben de onlar için bir karşılaştırma hazırladım.

İçerik (GTA Online):
GTA Online içerik açısından çok dolu bir oyun. Sık sık gelen DLC güncellemeleri, 8’den fazla soygun, araba çeşitliliği, silah çeşitliliği, mülk çeşitliliği, görev çeşitliliği gibi gibi çok fazla içeriği mevcut.

İçerik (RDO):
Red Dead Online içerik açısından kısıtlı bir oyun ne yazık ki. Oyuna dev güncelleme desteği GTA 6 bahanesiyle kesildi. Aynı zamanda hile yapmak aşırı basit olduğundan olan içerik de sağlıklı tüketilemiyor. En basitinden mod kurarsanız RDO’ya girebiliyorsunuz ama GTA Online’a giremiyorsunuz. Var olan içerik maksimum 1 ay içerisinde tüketiliyor ve tüketilmesi de çok zor. Neden zor olduğunu da bir sonraki başlık da anlayacaksınız. Aynı zamanda RDO için var olan içerikler de bir birinin tekrarını oluşturuyor.

P2W? (RDO)
RDO aşırı P2W bir oyun. En ucuz silah 180 dolar civarı bir şey. Oyundaki çoğu görev de çok az para veriyor genellikle 6-20 dolar arası. Oyun sizi sürekli altın külçe satın almaya zorluyor. Almazsanız bir süre sonra içeriği tüketmek zor bir hale geliyor.

P2W? (GTA Online)
GTA Online’da orta derece P2W bir oyun ne yazık ki. Eğer çok emek vermek istemiyorsanız bu oyuna çok para dökeceksiniz ama dilerseniz 1-2 Shark Card satın alımı ile de çok hızlı gelişebiliyorsunuz. 1.5 milyon dolarlık Shark Card aldınız diyelim Premium Edition 1 milyon dolar veriyor etti 2.5M dolar. 12 level olduktan sonra bir arcade satın alın ve Diamond Casino Heist yapın. Bir Arcade ortalama 1-1.5M dolar kaldı elinizde 1M dolar. Soygun için Big Con güvenlikçi girişini seçin. Target altın olursa daha da rahat edersiniz. Kazandığınız para 1M dolar diyelim. Bunu sürekli tekrarlayın. 4M olunca Kosatka+ Sparrow satın alın. Her bir Cayo Perico Soygunu başına ortalama 1-1.5M dolar kazanacaksınız. Üstelik bu soygun tek kişi de yapılabiliyor. İşte böyle para kazanmak mümkünken RDO’da bu çok zor.

Oynanış (RDO):
RDO oynanış güzel. Ama dediğim gibi içerik olmazsa oynanışın bir anlamı kalmıyor. Ama oynadığınız süre boyunca sizi eğlendireceğine eminim.

Oynanış (GTA Online):
GTA Online oynanışı da güzel aynı şekilde. İçerik olarak da dolu olduğu için oynanış daha da zevkli hale geliyor.

NOT: İçerik anlamında RDO’ya laf attığıma bakmayın. İçeriği güzel ama kısıtlı ve çok tekrara düşüyor.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Live service işini beceremiyor Rockstar.

GTA Online sıktı artık. 2020 gibi en son Cayo Perico DLCsinden sonra beni sarmamaya başladı. Zaten AI ve mekanikler/fizikler artık yaşını göstermeye başladı. Oyuna yeni başlayanlar boşuna çok zevkli yapacak çok şey var diye yazmasınlar, 2015 PC çıkışıyla başladım. 5500 saatim geçti online kısmında.

RDO'ı da yarım bıraktılar. Tamamlanmamış bir online hikâye var. Mrs. LeClarke'ın hikâyesinin devamında ne oldu bilmiyoruz. Projeyi tamamen askıya aldılar. Öte yandan teknik açıdan GTA Online'dan çok daha iyi. Gerek AI olsun gerek mekanikleri olsun daha doğal ve akıcı bir oynanış sergiliyor. RDO'da da 3000 saatim geçti. 2018'de başladım ona da. Ancak artık nadiren giriyorum. GTA 6 çıkışı öncesi oyuna bir DLC getirecekler mi bilmiyorum, umarım bir şeyler yaparlar.

Her iki oyun bir yana, ikisinin de PC'de ana problemi modderlar. Rockstar online kısmını nasıl yöneteceğini bilmiyor ve kullandığı netcode oldukça kötü. Zaten anti-cheat software de kullanmıyor.
 
Live service işini beceremiyor Rockstar.

GTA Online sıktı artık. 2020 gibi en son Cayo Perico DLCsinden sonra beni sarmamaya başladı. Zaten AI ve mekanikler/fizikler artık yaşını göstermeye başladı. Oyuna yeni başlayanlar boşuna çok zevkli yapacak çok şey var diye yazmasınlar, 2015 PC çıkışıyla başladım. 5500 saatim geçti online kısmında.

RDO'ı da yarım bıraktılar. Tamamlanmamış bir online hikâye var. Mrs. LeClarke'ın hikâyesinin devamında ne oldu bilmiyoruz. Projeyi tamamen askıya aldılar. Öte yandan teknik açıdan GTA Online'dan çok daha iyi. Gerek AI olsun gerek mekanikleri olsun daha doğal ve akıcı bir oynanış sergiliyor. RDO'da da 3000 saatim geçti. 2018'de başladım ona da. Ancak artık nadiren giriyorum. GTA 6 çıkışı öncesi oyuna bir DLC getirecekler mi bilmiyorum, umarım bir şeyler yaparlar.

Her iki oyun bir yana, ikisinin de PC'de ana problemi modderlar. Rockstar online kısmını nasıl yöneteceğini bilmiyor ve kullandığı netcode oldukça kötü. Zaten anti-cheat software de kullanmıyor.
Ben oyuna yeni başladım sayılır yaklaşık 50 levelı geçtim konsol ve PC’de. Konsol’da arkadaşlarım olursa giriyorum PC’de tek kendim oynuyorum eskiden bir arkadaşım vardı o da oynamayı bıraktı. Bana şahsen bayağı eğlenceli geliyor ama dediğiniz gibi bir kırılma anı yaşar mıyım bilmem. Rockstar Online işini beceremiyor kısımına katılmıyorum ama onu söyleyeyim. Online oyunların yapılış amacı yapımcı firmaya çok para kazandırmasıdır. Bu işi de gördüğü ortada.
 
Ben oyuna yeni başladım sayılır yaklaşık 50 levelı geçtim konsol ve PC’de. Konsol’da arkadaşlarım olursa giriyorum PC’de tek kendim oynuyorum eskiden bir arkadaşım vardı o da oynamayı bıraktı. Bana şahsen bayağı eğlenceli geliyor ama dediğiniz gibi bir kırılma anı yaşar mıyım bilmem. Rockstar Online işini beceremiyor kısımına katılmıyorum ama onu söyleyeyim. Online oyunların yapılış amacı yapımcı firmaya çok para kazandırmasıdır. Bu işi de gördüğü ortada.
Oynadığım başka bir live service oyunu Dead by Daylight ve diğeri de CoD Warzone 2.0

Bu 2 oyun bence live service işini iyi yapıyorlar. Sürekli güncelleme var. Oyuncu geri bildirimlerini değerlendiriyorlar ve içerikler geliyor.

Öte yandan GTA Online için bugün hala "içerik" gelse de, bu içerikler birbirini tekrar eden, birbirine benzer ve drip-feed düzeninde yayınlanıyor. Artık bir DLC'yi oyuna patch ettikten sonra parça parça açıyorlar daha uzun süre gitmesi için. Tarz olarak ise içerikler birbirini tekrar eder düzeyde.

Bir ana karakter bul -> bunun yanına 2-3 yan karakter ekle -> 5-10 dakikalık mo-cap çek -> birbirini tekrar eden uzun ve getir-götür ameleliği olan prep görevleri koy -> ana görev için oyuncunun kullanabileceği silahları "gerçekçilik algısı" yaratması açısından sınırlandır -> ana heist görevinden elde edilecek kazancı da o business için harcanan paranın 20 katıdan daha az yap.

İşte GTA Online DLC döngüsü 🤌🏻

Çok eleştirdim ama son bir kaç yıldır böyle. Özellikle Cayo Perico sonrası bu hale geldi. Öte yandan RDO oldukça yeni bir oyun ama bunun da pabucunu çıktıktan 2 sene sonra dama attılar. Üzerine çok şey geliştirebilirlerdi. RDO Beta aşamasındayken oyunculardan geri bildirimler alıp bunları değerlendiriyorlardı. Oyuncuların istediği ortak bir çok şey de eklenmişti oyuna. Sonradan oyuna içerik üretmeyi kestiler.
 
Oynadığım başka bir live service oyunu Dead by Daylight ve diğeri de CoD Warzone 2.0

Bu 2 oyun bence live service işini iyi yapıyorlar. Sürekli güncelleme var. Oyuncu geri bildirimlerini değerlendiriyorlar ve içerikler geliyor.

Öte yandan GTA Online için bugün hala "içerik" gelse de, bu içerikler birbirini tekrar eden, birbirine benzer ve drip-feed düzeninde yayınlanıyor. Artık bir DLC'yi oyuna patch ettikten sonra parça parça açıyorlar daha uzun süre gitmesi için. Tarz olarak ise içerikler birbirini tekrar eder düzeyde.

Bir ana karakter bul -> bunun yanına 2-3 yan karakter ekle -> 5-10 dakikalık mo-cap çek -> birbirini tekrar eden uzun ve getir-götür ameleliği olan prep görevleri koy -> ana görev için oyuncunun kullanabileceği silahları "gerçekçilik algısı" yaratması açısından sınırlandır -> ana heist görevinden elde edilecek kazancı da o business için harcanan paranın 20 katıdan daha az yap.

İşte GTA Online DLC döngüsü 🤌🏻

Çok eleştirdim ama son bir kaç yıldır böyle. Özellikle Cayo Perico sonrası bu hale geldi. Öte yandan RDO oldukça yeni bir oyun ama bunun da pabucunu çıktıktan 2 sene sonra dama attılar. Üzerine çok şey geliştirebilirlerdi. RDO Beta aşamasındayken oyunculardan geri bildirimler alıp bunları değerlendiriyorlardı. Oyuncuların istediği ortak bir çok şey de eklenmişti oyuna. Sonradan oyuna içerik üretmeyi kestiler.
RDR2 satışlarından memnun olmadıkları belli. Online’dan da bekledikleri gelirleri elde edememişler.

Bir ana karakter bul -> bunun yanına 2-3 yan karakter ekle -> 5-10 dakikalık mo-cap çek -> birbirini tekrar eden uzun ve getir-götür ameleliği olan prep görevleri koy -> ana görev için oyuncunun kullanabileceği silahları "gerçekçilik algısı" yaratması açısından sınırlandır -> ana heist görevinden elde edilecek kazancı da o business için harcanan paranın 20 katıdan daha az yap.
Bu arada bazı soygunlar için bu geçerli değil. Prep, karakter olayı doğru olsa da para mevzusu doğru değil yani. Genel olarak soygunlara başlamak için 1-4M dolar ödüyorsun. Tekte parasını çıkartmasa da genelde 2-3 soygun sonrası parasını ekstra çıkartıyor. Ama dediğin gibi çok emek istiyor bu oyunlar. Ana amaçları oyuncuyu ekrana kilitleyip oyunu oynattırabildiği kadar oynatmak ki para kazanabilsin.
 
RDR2 satışlarından memnun olmadıkları belli. Online’dan da bekledikleri gelirleri elde edememişler.


Bu arada bazı soygunlar için bu geçerli değil. Prep, karakter olayı doğru olsa da para mevzusu doğru değil yani. Genel olarak soygunlara başlamak için 1-4M dolar ödüyorsun. Tekte parasını çıkartmasa da genelde 2-3 soygun sonrası parasını ekstra çıkartıyor. Ama dediğin gibi çok emek istiyor bu oyunlar. Ana amaçları oyuncuyu ekrana kilitleyip oyunu oynattırabildiği kadar oynatmak ki para kazanabilsin.
Oyuncuyu tatmin ederlerse kendileri de finansal olarak tatmin olurlar. Eğer RDO için gereken ilgiyi gösterselerdi, bugün RDO oyuncu kitlesi daha da büyürdü. Şu an için bile RDO oyuncu kitlesi olması gerekenden çok daha fazla, oyun "ölü" olmasına rağmen.

Ben PS4 üzerinde oynarken bir kereye mahsus gold bar almıştım. Oyun için içerik üretmeye devam etseydiler insanlar gold bar satın alırlardı diye düşünüyorum. Çünkü RDO ekonomisi GTA Online'dan daha kötü, her şey daha pahalı.
 

Geri
Yukarı