totra_proska
Hectopat
Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
Sende haklısın valla ama RE6 rezilliğinden sonra RE7 gibi devrim yapan bir firma sonuçta.Sizce Capcom artık parayı önemsemeyen bir şirket mi de RE9'u günümüz popüleritesi olan açık dünyaya evriltmesin?
RE6'dan sonra RE7 yapıldı çünkü RE6 adamların en çok para harcadığı ve en fazla kişinin çalıştığı projeydi (Hâla da öyle diye biliyorum) ve ona rağmen başarısız olmuştu, yan oyun olarak çıkan ve gerilim tarafı ağır basan RE: Revelations oldukça sevilmişti ve insanlar "Naughty Dog bile Last of Us gibi bir iş yaptı, koca Capcom bir hayatta kalma oyunu yapamadı." gibi söylemlerde bulunduğu için etkili olmuştu.Sende haklısın valla ama RE6 rezilliğinden sonra RE7 gibi devrim yapan bir firma sonuçta.
Eğer öyle bir düşünceleri varsa yine oyunun mantığı genel olarak küçük bir haritaya kurgulanabilir fakat bunların kafasında daha büyük bir şey var. Yazıda Dragon's Dogma'nın kullandıkları RE Engine oyun motorunun işlevselliğini arttırdığından bahsediyorlar sanırsam.RE4 ve Village yarı açık dünya sayılabilir. 4. oyunun Remakeinde yan görev mantığını da denemişlerdi. Yavaştan tam bir açık dünya olmasa da GoW tarzı yarı açık dünyayı iyice benimseyeceklerdir.
Evet, haberde bundan bahsediyor. Hatta hem Monster Hunter: Wild hem de RE9 açık dünya olacak diye yazıyor. Ayrıca RE9, serideki en yüksek bütçeli oyun olacakmış. Serinin en son yüksek bütçeli oyunu RE6, 25 saat sürüyordu ve koca koca alanları vardı. Ha yine de linear yapıdaydı. Yazıdaki tek ümit vaat eden şey "Serinin DNA'sına bağlı kalınacak" yazısı.Eğer öyle bir düşünceleri varsa yine oyunun mantığı genel olarak küçük bir haritaya kurgulanabilir fakat bunların kafasında daha büyük bir şey var. Yazıda Dragon's Dogma'nın kullandıkları RE Engine oyun motorunun işlevselliğini arttırdığından bahsediyorlar sanırsam.
Coop oynamamıza rağmen baygınlık geçirecektik.RE6, 25 saat sürüyordu ve koca koca alanları vardı.
Dejavu.Ayrıca RE9, serideki en yüksek bütçeli oyun olacakmış.
Bunu yazmaları insanı daha tedirgin ediyor."Serinin DNA'sına bağlı kalınacak" yazısı.
Ben denedim ve sıkılıp sildim. Coop türünde nadir oyunlardan da olsa çok sıkıcı.Coop oynamamıza rağmen baygınlık geçirecektik.
İlk mesajınızdan sonra benim de aklıma bu geldi.Dejavu.
Ben RE5'i 9 saat oynayıp 3 ayda ancak bitirmiştim. RE6'nın ilk bölümünü bitirdikten sonra "RE5'e bile zor katlandım. Bunun 25 saatine hayatta katlanamam." deyip salmıştım. Her iki oyunu da tek başıma oynadım.Coop oynamamıza rağmen baygınlık geçirecektik.
DNA'dan kast ettikleri ne, o da önemli. Sonuçta bu seri RE1, 2 ve 3 şeklinde 1 parça, RE4, 5 ve 6 şeklinde 1 parça, RE7 ve Village şeklinde bir parça, RE2, 3 ve 4 Remake şeklinde bir parçaya ayrılıyor.Bunu yazmaları insanı daha tedirgin ediyor.Açık dünya olmasına rağmen orijinaline sadık kalmaları çok zor. Getirdikleri yenilikler elbet ki türü, yapısı ile ters düşecektir. Düz yapıda bir oyunu açık dünyaya aktarmaya çalışırken aynı tadı, havayı verecek demeleri komik bence.
Neredeyse her oyununda olan bulmaca, gerilim, korku havasından bahsediyorlardır. Sizin dediğiniz oyunların çoğunlukla türü, hikayesi değişik. Yoksa genel anlamda yukarıda saydığım genel unsurları her oyunu barındırıyor. Bunlardan kopmak istemiyorlar muhtemelen. Zaten koparlarsa da seri ruhunu kaybeder.Ben RE5'i 9 saat oynayıp 3 ayda ancak bitirmiştim. RE6'nın ilk bölümünü bitirdikten sonra "RE5'e bile zor katlandım. Bunun 25 saatine hayatta katlanamam." deyip salmıştım. Her iki oyunu da tek başıma oynadım.
DNA'dan kast ettikleri ne, o da önemli. Sonuçta bu seri RE1, 2 ve 3 şeklinde 1 parça, RE4, 5 ve 6 şeklinde 1 parça, RE7 ve Village şeklinde bir parça, RE2, 3 ve 4 Remake şeklinde bir parçaya ayrılıyor.
Açık dünyaya bulmaca koyacaklarsa ya Batman Arkham serisi gibi seni zorlamayan ama yaparsan da keyif alabileceğin ve ödüllendirildiğin, çok zor olmayan bulmacalar koymaları lazım. Ya Ubisoft'un eski AC oyunlarında yaptığı gibi ana hikâyeden ilerlemeden önce haritayı gez, bulmacaları bul ve çöz diye zorlayacaklar ya da Zelda serisindeki gibi o kadar kaliteli olacak ki yapmazsan kendini suçlu gibi hissedeceksin. İşin içine korku ve gerilimi de katarak hangisini yapabilecekler bilmiyorum.Neredeyse her oyununda olan bulmaca, gerilim, korku havasından bahsediyorlardır. Sizin dediğiniz oyunların çoğunlukla türü, hikayesi değişik. Yoksa genel anlamda yukarıda saydığım genel unsurları her oyunu barındırıyor. Bunlardan kopmak istemiyorlar muhtemelen. Zaten koparlarsa da seri ruhunu kaybeder.
Resident Evil 3 ve Village'a da online mod ekleyip parayla puan satmaya çalışmışlardı. Oyunun hikâyesine bir etkisi olmadığı ve kütüphanede ayrı bir oyun olarak yer aldığı için göze batmamıştı o oyunlar.Hayır merak ediyorum 2-3-4-7-8 satmadı mı, başarısız mı oldu, para mı bitti ?