RTX 2060 için en düşük hangi işlemci kullanılır?

Benim bildiğim darboğaz, işlemcinin ekran kartını besleyememesidir.

Orayı sana tekrar özet geçeyim, ya okumadın ya da darboğazı sen yanlış biliyorsun.

Senaryo şu,

RTX 2060, 1080p High ayarlarda %99 kullanım oranı ile o noktada (olması gereken), 75 FPS ortalama veriyor.
i5 8400 bu 75'in sadece 52'sini;
R5 2600 bu 75'in sadece 45'ini sağlayabiliyor.

İkisi de ciddi şekilde ekran kartını darboğaza sokuyor. Eğer işlemci kullanımı darboğazı hesaplamak için bir metrik olsaydı, neden o %30luk boşluk öylece duruyor? Neden 45 FPS ötesine gitmiyor? Çünkü oyun için bir anlamı yok. Oyunlar doğaları gereği sanal izlekleri tam kullanamazlar. Tüm izlekleri fiziksel çekirdemiş gibi hesaplayan ve thread utilization hesabı yapan Afterburner gibi programların gösterdiği işlemci kullanım oranları da bu yüzden doğruyu yansıtmaz.

Orada olan şey iki işlemcinin de FİZİKSEL çekirdeklerinin %99 dolması. Bunu R5 2600'de gözlemleyemiyoruz çünkü izlekler hesabı karıştırıyor.

O %30luk boşluğun işe yarayacağı durumlar; yayın açmak, arka planda rahatça program açmaktır. Oyunlar için hiçbir zaman o boşluğu tam olarak kullanılamayacak. Keza oyunlarda paralel iş yükü kullanılmaz. Bağımsız iş yükleri kullanılır.

Biz bunu FX 6350 ve 8350'de gördük. 3 çekirdek 6 izlek ve 4 çekirdek 8 izlek bu işlemciler birçok oyunda ekran kartlarını darboğaza soktular, ama buraya gelip "işlemci kullanımım %70-80lerde ama ekran kartım da %50-60larda", neden işlemci daha fazla çalışıp daha fazla FPS vermiyor diye zikir ettiklerinde, herkes "zayıf işlemci ehü" ya da "oyun GPUyu kullanmıyor sorunlu keh keh" deyip geçiyordu. Kimse de çıkıp işin izlek tarafını açıklamıyordu. Asıl hakikat ise bu işlemcileri FPS olarak sollayan i5 2500k ile yayın açmak mümkün bile değilken (4/4), FX 6350 ile bile yayın açmanın çok rahat olmasıydı. Keza o %20-25lik işlemci boşluğunu oyun değil ama yayın ve multi tasking değerlendirebiliyordu.

Size suç bulmuyorum. Ortada büyük bir bilgi kirliliği var. Ryzen 2600'ü burada kötülemiyorum. Ben de onu öneriyorum. Sadece hakikatı söylüyorum. Kimse Ryzen 2600'ü "daha az kullanılıyor demek ki daha çok FPS verebilir, daha iyi ekran kartlarıyla daha iyi sonuçlar verebilir" mantığıyla almasın. Keza ardından üzülen çok arkadaş oluyor. Ryzen 2600'ü alacak kişi bilgisayarı rahatça özgürce kullanma vaadiyle almalı. Bu güçlü işlemcinin hyper threading ile sunduğu şey budur. Hyper threading 6 fiziksel çekirdeği 12 fiziksel çekirdek gücüne çeviren büyülü bir mekanizma değildir. Tek yaptığı şey fiziksel çekirdeğin "boş" kalan ve oyun tarafından "doldurulamayan" kısımlarının, diğer paralel iş yükleri tarafından doldurulabilmesini sağlamaktır.

Benim i5 8400'ü insanlara anlatma sebebim onun da kendine göre güçlü yanları olması. Bu güçlü yan da 1080p 144 Hz monitörde bu ekran kartlarını kullanmak isteyenlere yönelik bir yan. 1440p oynanıyorsa zaten yapıştır R5 2600'ü gitsin. Yayın açacaksan 2600. Arka planda sık sık program açmayı seviyorsan 2600. Tüm bunlardan mahrum kalmak isteyen ama ekstra FPS isteyen de i5 8400. Olayın özeti bu...

Eki Görüntüle 370853
Sanal çekirdek fiziksel çekirdeğin yetersiz olduğu durumlarda devreye girer. (Elbette fiziksel çekirdeğin yerini tutamaz ama boşluğu doldurmaya çalışır.) 6 çekirdeğin yetmediği bir oyun çıkarsa aradaki farkı görebiliriz.
 
Vallahi yetmemiş belli ki 6 çekirdek AC Odyssey'de. GPU %70-75 kullanım ile efil efil takılıyor. Buyursun devreye girsinler. Oyun 8 çekirdek kullanabiliyor (R7 2700x ile 63 FPS alınabiliyor aynı noktada)

i5 8400'ün tekli çekirdek performansı daha iyi olmasına rağmen, R7 2700x'in bu oyunda daha çok FPS (52'ye 63) sebebi de budur. Oyunun ekstra 2 fiziksel çekirdeği de değerlendirebilmesi.

Daha nasıl açıklayayım bilmiyorum.

Tek çekirdek performansı birebir aynı olan R5 2600 ve R7 2700 arasında 45'e 63'lük bir fark oluşmuş. SMT kapatılınca 45'den 43'e düşülmüş. 6 sanal çekirdeğin bu oyunda sana katkısı 2 FPS, hepsi bu. Üstelik threadleri iyi kullanan bir oyunda senaryo böyle. R7 2700xde SMT kapatılınca FPS değişmemiş bile.

R5 2600'deki 2 FPS kazanım da zaten oyunun anlık olarak işlemciyi 8 çekirdekmiş gibi sayıp 8 threade yük göndermesi. Fakat 6 fiziksel çekirdeği bir yere kadar emüle edebilirsin. Asla gerçek 8 çekirdek, ya da 12 çekirdek, senaryoları gibi olmaz.
 
Demek istediğim şeyi anlamadınız sanırım. Fiziksel çekirdek elbette performansı daha fazla etkiler ama sanal çekirdek eksiği kapatır. Sanal çekirdekler oyunda kullanılıyor. Örneğimi 4C/4T vs 4C/8T üzerinden sunacağım. Mesela i3 8100'ün tekli çekirdek performansı R5 2400G'den daha iyidir. Attığım videoda az CPU kullanan oyunlarda i3 8100 üstünlük sağlamış ancak fazla CPU kullanan oyunlarda durum farklı.
R5 2400G yüzde 90 kullanımı geçtiğinde ciddi bir FPS farkı oluşmuş.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Aynen öyle olmuş, bu video fikrimi değiştirdi. Bu konuyu biraz daha derinlemesine araştırıp bilgi edinmem gerekiyor belli ki. Teşekkür ettim.

Sanırım dediğiniz kapıya çıkıyor durum. Hyper threading 2 ve 4 çekirdekli işlemcilerde gerçekten de performansı epey arttırıyor. Ama R5 2600'ün de AC Origins'teki SMT'de hiç performans getirisi olmaması garip geliyor bana. R5 2400G AC Origins'te sırf SMT ile 15-20 FPS fark edebilmiş i3'e.

Acaba düşük çekirdek sayılarında hyper threadingin değeri daha mı çok gibi bir izlenime kapıldım.
 
Son düzenleme:
Hocam peki ne kadar olur? Değer mi almaya, yoksa çıkınca GTX 1160 TI almak daha mı mantıkı olur?
Baya olur hocam, çok rahatsız edecek derecede olur. 1150ti eğer 1060 ayarında olacaksa en az alınabilir. Yoksa biraz bütçeyi zorlayıp işlemciyi i5 8400 ya da i3 8350K ile yükseltin.

3000 TL bütçe ile İ5 8400 +RX 590 alabilirsiniz. RX 590 1060 dan iyi bir kart.
 

Geri
Yukarı