AC Odyssey türü yeni, güncel, çok thread optimizasyonlu oyunlar için, 2700.
PUBG, CSGO gibi eski motor DX11 oyunlar, 4 thread optimizasyonlu oyunlar için 9600k.
Şimdi atacağım resime iyi bakın. 8 thread optimizasyonlu bir oyunda büyük IPC ve hız farkına rağmen 9600k'nın ne kadar düşük kalabildiğini görün. Ondan sonra tercihinizi yapın...
Eki Görüntüle 378870Eki Görüntüle 378871
5 GHz 9600k'nın 4.2 GHz R5 2600 karşısındaki acizliğine bakın, bu konuyu çok da tartışmaya gerek yok aslında. Resimler gereken her şeyi açıklıyor.
Üstelik bu R5 2600. R7 2700 için durum çok çok başkadır. Hakiki 8 çekirdek ve 16 thread ile, en az 6-7 yıl stutter-free oyun deneyimi sizi bekliyor. 9600k için ise 2-3 yıl sonra neden stutter yaşıyorum, niye anlık kasmalar oluyor, niye sürekli CPU %100 gibi üzüntüler yaşarsınız. Şu gün bile şu 9600k denen overrated işlemciyle AC Odyssey, Division 2'ye girdiğinizde bir sürü micro stutter yaşarsınız. Bakın, şu gün diyorum. İşlemci çıkalı daha bir yıl olmadı. Ama 6/6 işlemcilerin kaderi, nihayeti budur. Kabullenmeyeler de micro stutterlera alışmış, onları olağan bulan bir güruhtur.
Şimdi burada 6 thread optimizasyonlu bir PUBG karşılaştırması da yapabilirim. Onda 9600k 5 GHz, Ryzen 2600 4.2 GHz'e %50 gibi acayip bir fark koyabilir. Bu böyledir.
Ama oyun 8 thread talebinde bulunduğunda gördüğünüz gibi işlemci çekirdek yüklenmesi darboğazına girer. Bu tür elim durumlar yaşanır. O durumda ne 5 GHz kurtarır ne de yüksek IPC.
Düşünün ki 8 tane hortumunuz ve 6 tane kovanız var. Ne olur dersiniz? Bazı kovalar taşar. Hortumlar boşta kalırsa da stutter yaşanır. 9600knın AC Odyssey'de yaşadığı durum bundan ibarettir.
Ryzen 2600 ne sunuyor? Her kovayı iki bölmeye koyarak teknik olarak 12 hortumun da su doldurabileceği alanlar.
Üzgünüm arkadaşlar, 2014'de çıkmış PS4 bile 8 thread iken 6 threadli işlemci alınmaz. Birçok insan bu konuyu görmezden geliyor. Sanıyor ki bu işlemciler çok güçlüler, safi güç ile oyunları çatır çatır açarlar. Açsınlar açmasına ama sonra ortalık stutter yaşanıyor konularıyla doluyor.