RTX 2060 ile Ryzen 5 1600 Darboğaz Yapar Mı?

-1080p'de darboğaz yaşayacağınız durumlar, oyunlar olacaktır.

-Değer, 1060 ve 2060 arasında %60-70 gibi ciddi oranlara varan FPS farkları var.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Size iki sorum olacak.

1- RTX 2060 ile R5 1600 darboğaz yapar mı?

2- GTX 1060'tan RTX 2060'a geçmeye değer mi?
Bence değer.
Test edilmiş, darboğaz yaptığını göremedim.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Şu anki monitörünü 1080p 60hz varsayarsak RTX 2060 1080p 60hz için fazla bilgin olsun.
 
Bence değer.
Test edilmiş, darboğaz yaptığını göremedim.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Şu anki monitörünü 1080p 60hz varsayarsak RTX 2060 1080p 60hz için fazla bilgin olsun.
Monitörüm 1080p 75hz ama ben bu sistemi yavaş yavaş geliştirmek istiyorum. Yani bir yerden başlamam lazım. İlerde de işlemci ile monitörü değiştiririm.
 
Kardeşim her türlü değer neredeyse 2 katı FPS veriyor 2060. Monitörünü arttırırsın sonra. Darboğaz yapmayabilir ama birinci serinin tek çekirdek performansı ikinci serilere göre daha düşük kalıyor ondan dolayı 2060 testlerinden 3 veya 5 FPS az alabilirsin. Buda önemli bir değer değil yani.
 
RTX 2060 darboğaz yaşasa bile GTX 1060'tan daha fazla fps vermez mi ? Eğer RTX 2060 alırsam 5 ay sonra işlemciyi de yenileyebilirim.
Daha çok FPS elbette alırsın. Ama benchmarkların sıfır darboğaz kondisyonlarında yapıldığını unutma, yani bir oyunda iki kart arasındaki fark %70 diyelim. Sen bu %70lik farkın tamamını edinemeyebilirsin. Atıyorum, %70 yerine %60 bir fark yaşayabilirsin.

Genel olarak aradaki yüksek farkın çoğunu elde edersin. Bunun sebebi halihazırda birçok oyunda ekran kartın işlemcine darboğaz yapar. Yani ekran kartın cogu oyunda %99 iken, işlemcinin büyük kısmı "daha yok mu iş, bana iş verin" diye duruyor olur. Senin bu güncelleme ile yapacağın şey, işlemcideki o boşluğu kullanmak. Zaten 6/12lik Ryzen 5 işlemcilerini de güzel kılan şey bu.

Ama 2060 öyle bir noktada ki, boşluğu dolduracağı gibi, fazlasını da isteyebilir. İşte o durumlara darboğaz diyoruz.

Bu her oyunda olmaz. Ama AC Odyssey gibi optimizasyonu kötü oyunlarda çok daha güçlü işlemciler bile 1080p'de GTX 1080 ayarında kartları hâlâ tam besleyemiyor.

Oyunların büyük kısmında tam performans elde edersin.

Ama her işlemci ölümsüz ve sonsuz değildir. RTX 2080 takacak olsaydın, çok daha ağır bir darboğaz durumuyla karşılaşırdın. Yani RTX 2060, 1080, 1070Ti gibi kartlar; i5 8400, r5 1600, 2600 gibi orta seviye işlemciler için "sınır" oluşturmakta. Bu kartlardan ötesine gittiğinde artık ciddi anlamda performans kaybetmeye başlarsın ve ekran kartına verdiğin ekstra paranın bir manası kalmamaya başlar.

Tek bir istisna ile, o da yüksek çözünürlüğe çıkmak isteniyorsa.

Diyelim ki işlemcin AC Odyssey'de %100 kullanım ile 45 fps verebiliyor olsun. GTX 1060'dasın. Ekran kartı da %100 kullanılıyor olsun. Çözünürlük de 1080p olsun. Aldın ve RTX 2060 taktın. O da ne? FPS aynı. Çünkü işlemcin zaten render edebileceği maksimum kare miktarına ulaşmış.

Peki o zaman ne olur? RTX 2060 kullanımını %60-70lerde görürsün.

Peki buna çare var mı, var. 1440p çözünürlüğe geçtiğinde ekran kartı kullanımı büyülü bir şekilde %90+ya dönecektir. Peki FPS elde edilecek mi? Hayır. FPS kaybedilecek mi? İşte güzel nokta bu, ona da hayır.

Peki sen bu durumun aynısını yaşayacak mısın? Yine hayır. Dediğim durum çok daha kötü işlemcilerde yaşanır. Sadece olayı daha somutlaştırabilmek adına bu örneği verdim.

Senin işlemcin için somutlaştırmam gerekirse, birçok benchmarkda AC Odyssey'de R5 1600 ve 2600 ve GTX 1060 ikilisinin %70-75 gibi yüzdelere zorlandığını gördüm. R5 1600 ve 2600 + GTX 1080 (rtx 2060'a yakın bir kart) benchmarklarında ise AC Odyssey'de %100 CPU kullanımına ulaşılmış.

Burada bir darboğaz söz konusu oluyor. Normalde 1060'dan 1080'e geçişte %70 FPS artışı beklersin. Fakat işlemci darboğazından ötürü sadece %30 FPS artışı sağlanabilmişti.

Elbette bu verdiğim çok spesifik bir örnek. Sorunlu da bir oyun. i7 8700k'ya bile 1080p'de GTX 1080'e bottleneck yarattırabilen bir oyun. Diğer birçok oyunda emin ol FPS artışını büyük oranda yakalarsın. Ama olur da bu oyunu oynarsan, neden FPS'm çok değişti diye üzülme ve bize kızma. :D Çünkü oyun net şekilde sorunlu. Birçok incelemeci zaten ortaya çıkardı, optimizasyonun iyi yapılmadığı yönünde.
 
Daha çok FPS elbette alırsın. Ama benchmarkların sıfır darboğaz kondisyonlarında yapıldığını unutma, yani bir oyunda iki kart arasındaki fark %70 diyelim. Sen bu %70lik farkın tamamını edinemeyebilirsin. Atıyorum, %70 yerine %60 bir fark yaşayabilirsin.

Genel olarak aradaki yüksek farkın çoğunu elde edersin. Bunun sebebi halihazırda birçok oyunda ekran kartın işlemcine darboğaz yapar. Yani ekran kartın cogu oyunda %99 iken, işlemcinin büyük kısmı "daha yok mu iş, bana iş verin" diye duruyor olur. Senin bu güncelleme ile yapacağın şey, işlemcideki o boşluğu kullanmak. Zaten 6/12lik Ryzen 5 işlemcilerini de güzel kılan şey bu.

Ama 2060 öyle bir noktada ki, boşluğu dolduracağı gibi, fazlasını da isteyebilir. İşte o durumlara darboğaz diyoruz.

Bu her oyunda olmaz. Ama AC Odyssey gibi optimizasyonu kötü oyunlarda çok daha güçlü işlemciler bile 1080p'de GTX 1080 ayarında kartları hâlâ tam besleyemiyor.

Oyunların büyük kısmında tam performans elde edersin.

Ama her işlemci ölümsüz ve sonsuz değildir. RTX 2080 takacak olsaydın, çok daha ağır bir darboğaz durumuyla karşılaşırdın. Yani RTX 2060, 1080, 1070Ti gibi kartlar; i5 8400, r5 1600, 2600 gibi orta seviye işlemciler için "sınır" oluşturmakta. Bu kartlardan ötesine gittiğinde artık ciddi anlamda performans kaybetmeye başlarsın ve ekran kartına verdiğin ekstra paranın bir manası kalmamaya başlar.

Tek bir istisna ile, o da yüksek çözünürlüğe çıkmak isteniyorsa.

Diyelim ki işlemcin AC Odyssey'de %100 kullanım ile 45 fps verebiliyor olsun. GTX 1060'dasın. Ekran kartı da %100 kullanılıyor olsun. Çözünürlük de 1080p olsun. Aldın ve RTX 2060 taktın. O da ne? FPS aynı. Çünkü işlemcin zaten render edebileceği maksimum kare miktarına ulaşmış.

Peki o zaman ne olur? RTX 2060 kullanımını %60-70lerde görürsün.

Peki buna çare var mı, var. 1440p çözünürlüğe geçtiğinde ekran kartı kullanımı büyülü bir şekilde %90+ya dönecektir. Peki FPS elde edilecek mi? Hayır. FPS kaybedilecek mi? İşte güzel nokta bu, ona da hayır.

Peki sen bu durumun aynısını yaşayacak mısın? Yine hayır. Dediğim durum çok daha kötü işlemcilerde yaşanır. Sadece olayı daha somutlaştırabilmek adına bu örneği verdim.

Senin işlemcin için somutlaştırmam gerekirse, birçok benchmarkda AC Odyssey'de R5 1600 ve 2600 ve GTX 1060 ikilisinin %70-75 gibi yüzdelere zorlandığını gördüm. R5 1600 ve 2600 + GTX 1080 (rtx 2060'a yakın bir kart) benchmarklarında ise AC Odyssey'de %100 CPU kullanımına ulaşılmış.

Burada bir darboğaz söz konusu oluyor. Normalde 1060'dan 1080'e geçişte %70 FPS artışı beklersin. Fakat işlemci darboğazından ötürü sadece %30 FPS artışı sağlanabilmişti.

Elbette bu verdiğim çok spesifik bir örnek. Sorunlu da bir oyun. i7 8700k'ya bile 1080p'de GTX 1080'e bottleneck yarattırabilen bir oyun. Diğer birçok oyunda emin ol FPS artışını büyük oranda yakalarsın. Ama olur da bu oyunu oynarsan, neden FPS'm çok değişti diye üzülme ve bize kızma. :D Çünkü oyun net şekilde sorunlu. Birçok incelemeci zaten ortaya çıkardı, optimizasyonun iyi yapılmadığı yönünde.
Teşekkürler bilgilendirici olmuş. Son olarak GPU dan sonra işlemciyi mi monitörü mü yükseltmeliyim ?
 

Yeni konular

Geri
Yukarı