RTX 4060 sistemde DirectX gölgelendirici önbelleği kendi kendine siliniyor

Doğukan Vrl

Hectopat
Katılım
9 Eylül 2019
Mesajlar
88
Çözümler
1
RAM
32
SSD veya HDD modeli
Adata Legend 750
Ekran kartı
4060
Anakart
Asus Prime B650M-K
İşlemci
Ryzen 5 7500f
Unreal Engine 4 ile yapılan train SIM world 4 oynuyorum ve oyun hızlı olduğu için çok fazla takılmalar oluyor. Oyunun kendi yapımcıları rota bir kere ön belleğe alındığında sürücü güncellemesi yapılmadıkça 2.ye o rotayı daha rahat, takılmadan oynarsınız diyorlar. Bende böyle bir durum söz konusu değil. Oyun oynayıp çıktığımda önbelleğe kaydediyor tamam, mesela 40 MB ama oyuna girer girmez o 700KB'lara düşüyor. Diğer oyunlar için de geçerli bu ama onlarda performansa etkisi yok başka oyunlarda önbellek 1.50 ise oyundan çıkınca 1.64 oluyor, tekrar giriyorum 300KB oluyor falan, silinse de fark etmiyorum. Bu neyin nesidir başkalarında çalışmasına rağmen sizce bende neden çalışmıyor bir fikriniz var mı?

-İşletim sistemi Windows 11.
-Windows ayarlarında akıllı temizlemeyi kapattım DirectX önbelleğini silmesin diye.
-4060 sürücüler güncel.
-DirectX12 de oynuyorum ama DX11 denedim onda hiç önbelleğe kaydetmiyor bırak silmeyi :D
 
Son düzenleme:
Her oyuna girdiğimde yanlış yerden bakmıyorsam siliyor işte.
 

Dosya Ekleri

  • 1709294217372.png
    1709294217372.png
    26,3 KB · Görüntüleme: 18
Her oyuna girdiğimde yanlış yerden bakmıyorsam siliyor işte.
Oyundan oyuna farklılık gösterir mesela UE4 başka yere dosyaları alıyor. Bazı oyunlar direkt oyun dosyalarına ekliyor vs. Windows'un bunu görme ihtimali yok.
 
Oyuna gir çık.

Zaten oyunu bir saat oynadığımda atıyorum oyundan çıktığımda 100 MB olmuş. Oyuna çık gir yaptığım anda o düşüyor 700KBlere gir çık onlarca defa yaptım.

Zaten oranın silinmesi de takıldığım yer değil, ben bir haritayı tamamen gezdiğimde önbelleğe kayıt olması lazım oyunu kapatmadan ana menüye dönüp tekrar o haritaya girdiğimde takılma neredeyse hiç yok, demek ki ön bellekte. Oyuna gir çık yapınca hadi bakalım yeniden shader yükleyelim.
 
Zaten oyunu bir saat oynadığımda atıyorum oyundan çıktığımda 100 MB olmuş. Oyuna çık gir yaptığım anda o düşüyor 700kblere gir çık onlarca defa yaptım.

Zaten oranın silinmesi de takıldığım yer değil, ben bir haritayı tamamen gezdiğimde önbelleğe kayıt olması lazım oyunu kapatmadan ana menüye dönüp tekrar o haritaya girdiğimde takılma neredeyse hiç yok, demek ki ön bellekte. Oyuna gir çık yapınca hadi bakalım yeniden shader yükleyelim.

Hocam probleminiz degişik. Sizin öneriniz nedir?

Hocam probleminiz degişik. Sizin öneriniz nedir?

Kendim ekran kartına baktım önbellekde 29 MB shader varmış.
 

Geri
Yukarı