RTX 4060 Ti Özellikleri Perakendecide Listelendi

Nvidia neural textures getiriyor. VRAM kullanımı daha da azalacak sıkıştırma teknolojisi olarak.
Ayrıca forumda her iki konudan birisinde VRAM az az diye söyleniyor ancak 4060 Ti 2K kartı değil. Ben kendim 4070 kullanıyorum ve AMD sponsorlu oyunlarda hatta FSR olmayan oyunlarda dahi 90 fps alıyorum. VRAM çok abartılıyor.

4070 dediğimiz kart 1080'den daha az güç çekip taş gibi 1440p gaming deneyimi sunuyor. Daha ne isteyelim?

Nvidia'nın tek hatalı bulduğum yönü aynı şekilde AMD de MSRP aşırı yüksek.
 
Bu bellekler ile bu kartlar alınmaz maalesef. En dandik oyun bile en az 12 GB VRAM istiyor kaldı ki bu kart kaç yıl gidecek?

Bunu "iş" için söylesen daha anlamlı olur. Oyunlarda frame generation vb. derken hem NVIDIA hem de AMD o kaynak tüketimlerini azaltacak fakat bir yapay zekayı ne yapacağız? Millet VRAM diye çıldırıyor ortamlarda, bu kartlar o yüzden kötü.

Yoksa RTX 4060 Ti'ın oyun ömrü DLSS 3.0'dan ötürü 3070'den daha yüksek olacak aynı VRAM'e sahip olmalarına rağmen.
 
8 GB VRAM mi? Bruhhh. Aynı paraya ikinci el 24GB devasa VRAM'li 3090 tahtından izlerken..

Şimdi ikinci el kart alınır mı veya DLSS 3.0 diyenler gelmeden.
 
Bunu "iş" için söylesen daha anlamlı olur. Oyunlarda frame generation vb. derken hem NVIDIA hem de AMD o kaynak tüketimlerini azaltacak fakat bir yapay zekayı ne yapacağız? Millet VRAM diye çıldırıyor ortamlarda, bu kartlar o yüzden kötü.

Yoksa RTX 4060 Ti'ın oyun ömrü DLSS 3.0'dan ötürü 3070'den daha yüksek olacak aynı VRAM'e sahip olmalarına rağmen.
Kendim bizzat deneyim etmedim ama gördüğüm kadarıyla DLSS 3.0, DLSS 2.5'den daha fazla VRAM kullanımına sebep oluyor, düşürmüyor. Yani burada VRAM eskisinden daha değerli bir konuma geliyor, yine de herhangi bir artış yok.
 
Kendim bizzat deneyim etmedim ama gördüğüm kadarıyla DLSS 3.0, DLSS 2.5'den daha fazla VRAM kullanımına sebep oluyor, düşürmüyor. Yani burada VRAM eskisinden daha değerli bir konuma geliyor, yine de herhangi bir artış yok.

DLSS 3.0 aynı kaynak kullanımına DLSS 2.5'den kat kat fazla FPS çizdiriyor frame generation ile lakin bu teknoloji hala emekliyor. Daha da geliştiği ve istenen kıvama geldiği vakit 2.5'in tabutuna çiviyi çakacaktır. Keza ikisi de VRAM sınırına takılsalar 2.5'in frame generation özelliği olmadığından 3.0 kendi kendisine kare üreterek performansı yukarıda tutacaktır. Şu anda 3.0'ın dezavantajları %0.1 low değerlerinin yeterince iyi olmayıp, üretilen karelerin hissedilmesi.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Umarım 3060 Ti'ın fiyatı düşer.
 
DLSS 3.0 aynı kaynak kullanımına DLSS 2.5'den kat kat fazla FPS çizdiriyor frame generation ile lakin bu teknoloji hala emekliyor. Daha da geliştiği ve istenen kıvama geldiği vakit 2.5'in tabutuna çiviyi çakacaktır. Keza ikisi de VRAM sınırına takılsalar 2.5'in frame generation özelliği olmadığından 3.0 kendi kendisine kare üreterek performansı yukarıda tutacaktır. Şu anda 3.0'ın dezavantajları %0.1 low değerlerinin yeterince iyi olmayıp, üretilen karelerin hissedilmesi.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Daha çok kare çizdirecek ona şüphe yok, ama VRAM yetmediği için oluşacak ani FPS düşüşlerinin de önüne geçemeyecek, daha fazla VRAM gerektirdiği için daha da arttıracak. Bana çok iyi bir takas gibi gelmiyor bu. Şu an 8GB VRAM'li bir kart kullanıcısı olarak FPS drop en büyük sıkıntım benim düşük FPS değil, kartın kas gücü yetmesine rağmen ayar yükseltemiyoruz FPS drop yiyeceğiz diye :D

Hogwarts Legacy örneğini gördük bu sene, RTX 3060 kullanıcıları VRAM avantajı sayesinde RTX 3070 Ti kullanıcılarından bile rahat oynadılar, bitirdiler oyunu. VRAM'i neden bu kadar önemsiz görüyorsunuz anlamış değilim, ben RTX 3060 Ti ile çok rahat 100+ FPS alıyordum bu kart ile, ama gel gör ki VRAM yetersizliği sebebiyle yediğim FPS drop'un haddi hesabı yoktu RX 6700 XT örneğini vermiyorum bile durumun önemini anlamak için RTX 3060 örneği bile yeterli.
 
Son düzenleme:
Bu doğruysa VRAM daha verimli kullanılabilir.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Daha çok kare çizdirecek ona şüphe yok, ama VRAM yetmediği için oluşacak ani FPS düşüşlerinin de önüne geçemeyecek, daha fazla VRAM gerektirdiği için daha da arttıracak. Bana çok iyi bir takas gibi gelmiyor bu. Şu an 8 GB VRAM'li bir kart kullanıcısı olarak FPS düşmesi en büyük sıkıntım benim düşük FPS değil, kartın kas gücü yetmesine rağmen ayar yükseltemiyoruz FPS düşmesi yiyeceğiz diye :D

Hogwarts Legacy örneğini gördük bu sene, RTX 3060 kullanıcıları VRAM avantajı sayesinde RTX 3070 Ti kullanıcılarından bile rahat oynadılar, bitirdiler oyunu. VRAM'i neden bu kadar önemsiz görüyorsunuz anlamış değilim, ben RTX 3060 Ti ile çok rahat 100+ FPS alıyordum bu kart ile, ama gel gör ki VRAM yetersizliği sebebiyle yediğim FPS düşmesi'un haddi hesabı yoktu RX 6700 XT örneğini vermiyorum bile durumun önemini anlamak için RTX 3060 örneği bile yeterli.

Hocam bu anlattıklarınızın sonu yok. 2 senede bir kart mı değiştiricez:) son çıkan Star Wars oyununda 18gbvram kullanmış. E o zaman 4080 de şimdiden öldü.
 
Ne VRAM'miş gerçekten... Burada VRAM'den dem vurup 4000 serisi GeForce kullanan var mı merak ediyorum? 1 aydır kullanıyorum 12 GB VRAM kusursuz RT ON 1440p gaming sunuyor. @Atamyolundayız arkadaşın attığı Neural compression tekniğine de göz atmanızı tavsiye ederim.

Yukarıda da bir arkadaş yazmış 3090 24 GB VRAM'i ile tahtta diye. Yarın bir gün DLSS 3 desteklemediği için tahtından olacak 4K gaming için VRAM isterse 100 GB olsun.
 
Bu doğruysa VRAM daha verimli kullanılabilir.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.



Hocam bu anlattıklarınızın sonu yok. 2 senede bir kart mı değiştiricez:) son çıkan Star Wars oyununda 18gbvram kullanmış. E o zaman 4080 de şimdiden öldü.
O oyunun çıkmadan önceki haliydi, sonradan düzeltildi o sorun artık o kadar fazla VRAM kullanmıyor. Muhtemelen bir memory leak durumu söz konusuydu çıkmadan düzelttiler. Nvidia alıyorsan evet 2 senede bir kart değiştirmeye bakacaksın, şu an 8GB 1080p oyunculuk için bile yeterli gelmiyorken 8GB VRAM'li kart piyasaya sürmenin mantığı yok. Şu an Diablo IV bile 1080p en yüksek ayarlarda 11GB VRAM kullanıyor bilginiz olsun. Last of Us örneklerini vermiyorum bile.

VRAM kapasitesi hala daha 2019'da çıkışını yapmış RX 5500 XT ile aynı seviyede, bu süre zarfında çok şey değişti. Unreal Engine 5 gibi bir gerçek var onu da hatırlatayım, UE5 ile geliştirilen oyunlar çıkmaya başladıkça bu VRAM'ler şaka gibi gelecek.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı