RTX teknolojisi oyunlarda çok fark ediyor mu?

watchdogs123p

Kilopat
Katılım
27 Kasım 2016
Mesajlar
819
Yer
İstanbul
Bildiğiniz gibi RTX (Ray Tracing) teknolojisi bir süredir hayatımızda. An itibarıyla RTX özelliği olan bir karta sahip değilim. Bildiğim kadarıyla bu teknoloji yansımaları, ışığı vs. daha gerçekçi hale getiriyor. Sizce bu teknoloji o kadar önemli mi? RTX olmazsa olmaz bir teknoloji mi? Bu ayarın açık ve kapalı olması arasında büyük fark oluyor mu? Görüşleri bekliyorum.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Yeteri kadar güçlü olmadıklarından etmiyordu, oyun yapımcıları her yerden yansıyacak şekilde bu teknolojiyi dahil etselerdi rezalet performanslar görecektir. Çoğu kişi Cyberpunk 2077 gibi ışın izlemenin iddialı ve "kısılmamış" ışın izleme eklenen oyunlardaki performansı tecrübe etmiştir
Cyberpunk 2077 düşük ayarlarda bile güzel görünen bir oyun. Bence şu ana kadar RT perfomansını kanıtlayan en iyi oyunlardan birisiydi, Minecraft'a girmiyorum, orada optimizasyonun içine etmişler ve aşırı sisli bir hava var, belki API kaynaklıdır, bu yüzden Seus PTGI bile daha güzel gözüküyor ama ciddi donanım istiyor, Seus Renewed daha yumuşak bir görüntü sunuyor bence. Bence burada RT'nin gücünü oyun motorunun yapısı ve DX12'nin problemlerini optimize edebilmelerine bağlı. Dying Light 2'de mesela RT'nin en önemli faydalarından birisi olan Global Illumination'ı çok güzel bir şekilde yansıtıyor. Zaten RT açınca NVIDIA bazında ortalama %50 performans kaybı oluyor, AMD'de bu fark yanlış hatırlamıyorsam %60-70 gibi bir şey. Tabii ne kadar doğrudur bilmiyorum ama RT teknolojilsi oyun yapımcılarını tembelleştiren bir şey gibi. Intel de bizi şaşırtıp (ARC A770'in RTX 3060 ile benzer RT ve kas gücüne sahip olması 😄) RT teknolojisini NVIDIA ile benzer hale getirdi, koskoca AMD bunu nasıl yapamadı anlayamıyorum.

Bilmiyorum oyun çölde geçtiğinden daha su göremedim zaten 1-2 gündür oynuyorum şimdi girip ona bakayım merak ettim şimdi hocam :D

RT kapalı.

Eki Görüntüle 1578826

RT açık.

Eki Görüntüle 1578827

Bu arada RT ayarı Extreme'de en üst seviyede iken böyle.

Ben RT Kapalı kullanıyorum memnunum zaten ahım şahım fark yok ne gerek varki cihazı yormaya.
Bulut yansımaları dışında hiç bir fark yok. İşin garibi Path Tracing yok sanırım. Kenarlardan yansımalar kaybolmuyor, iyi uğraşmışlar.

Bu arada Cyberpunk'ta çok iyi oluyor diye biliyorum RT daha oynama fırsatım olmadı ama
RT orta ayarlardayken minimal bir fark oluyor, ki konsollarda RT açıkken bu ayarlarda oluyor, RT ultra olunca performans yarı yarıya düşüyor ama muhteşem bir yansıma görüntüsü oluşuyor.
 
Son düzenleme:
Yakın zamanda fark ettiğim bir sıkıntıyı paylaşayım sizlerle, Control oyunundan bahsediyorum.

Oyunda normalde olması gereken yansımaları Screen Space Reflection ile ya koymamışlar ya da çok sönük koymuşlar ki RT açınca insanlar "wow" desin. Camlar RT açmazsanız şeffaf değil. Kendini camda görmeden bahsetmiyorum, camların şeffaflığı bile RT açık değilse yok.

Bunlar RT olmadan da yapılabilecek şeyler ama insanları sanki ultra bir fark oluşuyormuş gibi düşündürmek için böyle yapmışlar. Yapımcıları da bu şekilde tembelleştirecek bir teknolojiye de evrilebilir bu Ray Tracing denen nane yani, bilginiz olsun.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı