RX 6600 XT oyunlarda GPU kullanımı düşüyor

jonsnow1

Decapat
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
87
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Sistem:
  • RX 6600 XT
  • Ryzen 7 3700X
  • GeIL EVO X2 16 GB RAM
Oyunlarda ekran kartı kullanımı düşüyor ve ekran kartı kullanımı hiç sabit değil. 60'dan 70'e, 70'den 80'e, 80'den tekrar 70'e vs sürekli değişiyor. Yine kulaklık sesi anlık cızırtı yapıp kesiliyor saniyelik. Kaç kere format attım, sürücüleri, BIOS'u vs hepsini güncelledim yine düzelmedi. RDR'de durum bu şekilde.

WhatsApp Image 2022-02-27 at 17.48.53.jpeg


WhatsApp Image 2022-02-27 at 17.49.02.jpeg
 

Dosya Ekleri

  • WhatsApp Image 2022-02-27 at 17.48.53.jpeg
    WhatsApp Image 2022-02-27 at 17.48.53.jpeg
    104,2 KB · Görüntüleme: 23
  • WhatsApp Image 2022-02-27 at 17.49.02.jpeg
    WhatsApp Image 2022-02-27 at 17.49.02.jpeg
    121,5 KB · Görüntüleme: 73
Son düzenleyen: Moderatör:
RDR2'nin Saint Denis bölgesi barındırdığı yapay zeka yüklü NPC öğeleri nedeniyle işlemciyi olduğundan fazla zorluyor. 3700X aslında 6600XT ile fena bir ikili değil ancak bu gibi ekstrem durumlarda (benzer örnek olarak Cyberpunk 2077 gündüz vakti Little China bölgesi, Assassin's Creed Odyssey Great Athens gibi geniş içi ağzına kadar NPC dolu yerleşim mekanları verilebilir) 3700X'in tekli çekirdek gücü 6600XT'nin 1080p'de sunacağı bütün performansı verebilmek için yetersiz kalıyor olabilir ancak bu kadar verim kaybı yine de biraz anormal gibi geldi bana. Bu noktada grafik ayarları yeniden konfigüre edilebilir, mesela TAA kapatılıp MSAA & Reflection MSAA kademe kademe açıldıktan sonra kalan kısımlar yüksek/orta şeklinde karıştırılabilir. Monitör 1080p ise yine bu custom ayarlar dahilinde resolution scale hafif hafif artırılıp yeniden sonuçlara bakılabilir, zaten ister istemez bu tarz pozisyonlarda 3700X'in çizebileceği maksimum bir FPS limit aralığı vardır onu 6600XT'nin kullanımını %90-99 aralığına denk getirecek şekilde bulabilirseniz işi çözersiniz.

Sistemdeki belleklerin gerçekten çift kanal ve 3000 MHz+ hız değerlerinde çalıştığını varsayıyorum..
 
Son düzenleme:
RDR2'nin saint denis bölgesi barındırdığı yapay zeka yüklü NPC öğeleri nedeniyle işlemciyi olduğundan fazla zorluyor. 3700X aslında 6600XT ile fena bir ikili değil ancak bu gibi ekstrem durumlarda (benzer örnek olarak Cyberpunk 2077 gündüz vakti little China bölgesi, Assassin's Creed Odyssey great athens gibi geniş içi ağzına kadar NPC dolu yerleşim mekanları verilebilir) 3700X'in tekli çekirdek gücü 6600XT'nin 1080P'de sunacağı bütün performansı verebilmek için yetersiz kalıyor olabilir ancak bu kadar verim kaybı yine de biraz anormal gibi geldi bana. Bu noktada grafik ayarları yeniden konfigüre edilebilir, mesela taa kapatılıp MSAA & reflection MSAA kademe kademe açıldıktan sonra kalan kısımlar yüksek/orta şeklinde karıştırılabilir. Monitör 1080p ise yine bu Custom ayarlar dahilinde resolution scale hafif hafif artırılıp yeniden sonuçlara bakılabilir, zaten ister istemez bu tarz pozisyonlarda 3700X'in çizebileceği maksimum bir FPS limit aralığı vardır onu 6600XT'nin kullanımını %90-99 aralığına denk getirecek şekilde bulabilirseniz işi çözersiniz.

Sistemdeki belleklerin gerçekten çift kanal ve 3000 MHz+ hız değerlerinde çalıştığını varsayıyorum.

Hocam sıkıntılı tek oyun RDR değil Jedi Fallen Order indirdim yine aynı ekran kartı kullanımı düşüyor oyun takılıyor üstelik sesin de cızırtı yapıp kesilmesi durumu da mevcut.
 
@jonsnow1 , Jedi Fallen Order orijinal sürümü zaten sorunlu, o oyunu referans almak ne kadar doğru bilmiyorum ancak korsan Denuvoless versiyonunda en son denediğimde gayet sorunsuz çalışıyordu, ULTRA ayarlarda 1080p de olsa o oyunda 3700X sorun çıkarmaz normal şartlarda.
 
RDR2'nin saint denis bölgesi barındırdığı yapay zeka yüklü NPC öğeleri nedeniyle işlemciyi olduğundan fazla zorluyor. 3700X aslında 6600XT ile fena bir ikili değil ancak bu gibi ekstrem durumlarda (benzer örnek olarak Cyberpunk 2077 gündüz vakti little China bölgesi, Assassin's Creed Odyssey great athens gibi geniş içi ağzına kadar NPC dolu yerleşim mekanları verilebilir) 3700X'in tekli çekirdek gücü 6600XT'nin 1080P'de sunacağı bütün performansı verebilmek için yetersiz kalıyor olabilir ancak bu kadar verim kaybı yine de biraz anormal gibi geldi bana. Bu noktada grafik ayarları yeniden konfigüre edilebilir, mesela taa kapatılıp MSAA & reflection MSAA kademe kademe açıldıktan sonra kalan kısımlar yüksek/orta şeklinde karıştırılabilir. Monitör 1080p ise yine bu Custom ayarlar dahilinde resolution scale hafif hafif artırılıp yeniden sonuçlara bakılabilir, zaten ister istemez bu tarz pozisyonlarda 3700X'in çizebileceği maksimum bir FPS limit aralığı vardır onu 6600XT'nin kullanımını %90-99 aralığına denk getirecek şekilde bulabilirseniz işi çözersiniz.

Sistemdeki belleklerin gerçekten çift kanal ve 3000 MHz+ hız değerlerinde çalıştığını varsayıyorum.

Çözünürlüğü 2K ya da 4K yapıp bir deneyin kullanım değerleri nasıl. Normalde o işlemcinin çok rahat beslemesi lazım.
 
Sistem:
  • RX 6600 XT
  • Ryzen 7 3700X
  • GeIL EVO X2 16 GB RAM
Oyunlarda ekran kartı kullanımı düşüyor ve ekran kartı kullanımı hiç sabit değil. 60'dan 70'e, 70'den 80'e, 80'den tekrar 70'e vs sürekli değişiyor. Yine kulaklık sesi anlık cızırtı yapıp kesiliyor saniyelik. Kaç kere format attım, sürücüleri, BIOS'u vs hepsini güncelledim yine düzelmedi. RDR'de durum bu şekilde.

Eki Görüntüle 1317862

Eki Görüntüle 1317863
hocam ne yaptınız bende aynı sorundan muzdarbim warzone
gpu dusuk oldugu ıcın fps de az
 

Geri
Yukarı