Ryzen 5 1600 AF sistemde düşük FPS

Hayır tabii ki de bende de 1600 AF ve RX 6650 XT var kart resmen yatıyor 5600 can suyu gibi gelir.

Ha iyi bari 😂 bende Allah izin verirse staj maaşı aile destegiyle RX 6700 almaya çalışıyom islemci sıcakligi ve stok fan sesi disinda bir sorunum yok sogutucuda alacağım umarım.
 
Bu nasıl darboğaz yaratacak? Ben Şuan R5 5600x ile Rtx 2070 kullanıyorum işlemcim %50'yi geçmeden %100 besliyor ekran kartını. İşlemci ekran kartını %100 besleyebilmek için %50 kadar kullanım sergiliyor. Bu nasıl darboğaz oluyor? Bana makale atabilir misin lütfen?
İşlemci hiçbir zaman %100 çalışmaz zaten? Siz ne istiyorsunuz işlemci %100 ekran kartı %100 mü olacak yani? Windows bile çalışmaz sağlıklı oyun da. O yanlış. işlemci ekran kartından hız anlamında çok daha farklı çalışan ve işlem hızında daha yavaş işleyen bir birimdir. İşlemci tamamı kullanmasını kimse istemez zaten.

O nedenle darboğaz değil ekran kartı yetmiyor yenilemek gerekir demek doğrudur.

Ancak ekran kartını dediğim gibi 4090 alırsak işlemci de 1600 AF olursa işlemcinin canı çıkar tabiri caiz ise ekran kartına yetişebilmek için bu durumda kullanımı aşırı yükselir. Ama ekran kartı boğazı tıkalı olduğu için %40'larda keyif yapar. Dolayısı ile

Arkadaşlar yazdığımı yanlış anlamışsınız. Ben darboğazın ne olduğunu ve donanım sektöründe ne için kullanıldığını açıkladım. Darboğaz terimini sadece pc donanımları için kullanmıyoruz biz, üretim sektörlerinde çalışan arkadaşlar varsa ne demek istediğimi anlayabilirler.

Tekrar açıklayayım, bir konuda "darboğaz var" diye söyleniyorsa şunu anlarız; birbiriyle çalışması gereken iki veya daha fazla birimden en az bir tanesinin gücünün atıl kalması demektir. Biz hiçbir parçanın gücünü atıl bırakmak istemeyiz, tüm parçalar çalışma sürecini tam kapasite götürebilsin ki verim maksimumda tutulsun isteriz. Darboğazı gidermek, verimi artırıp tüm birimleri son kapasite kullanmak için yapılan çalışmalara da "optimize etmek" denir.

Benim bahsettiğim şey, arkadaşa bir kişi ekran kartın işlemcine darboğaz yapar demiş. Bu ne demek? O ekran kartına o işlemci çok, çünkü işlemcinin gücünün büyük çoğunluğu atıl kalacak yani kullanılmayacak demek. Teorik olarak bunu söyleyen kişi haklı. Pratikte haklı olmadığını anlatmak için zaten ben de "Ama bizim amacımız oyun ise bu durum bizim deneyimimizi etkilemez çünkü ekran kartını tam potansiyelinde kullanabiliyoruz sonuçta." yazdım.
 
Arkadaşlar yazdığımı yanlış anlamışsınız. Ben darboğazın ne olduğunu ve donanım sektöründe ne için kullanıldığını açıkladım. Darboğaz terimini sadece PC donanımları için kullanmıyoruz biz, üretim sektörlerinde çalışan arkadaşlar varsa ne demek istediğimi anlayabilirler.

Tekrar açıklayayım, bir konuda "darboğaz var" diye söyleniyorsa şunu anlarız; birbiriyle çalışması gereken iki veya daha fazla birimden en az bir tanesinin gücünün atıl kalması demektir. Biz hiçbir parçanın gücünü atıl bırakmak istemeyiz, tüm parçalar çalışma sürecini tam kapasite götürebilsin ki verim maksimumda tutulsun isteriz. Darboğazı gidermek, verimi artırıp tüm birimleri son kapasite kullanmak için yapılan çalışmalara da "optimize etmek" denir.

Benim bahsettiğim şey, arkadaşa bir kişi ekran kartın işlemcine darboğaz yapar demiş. Bu ne demek? O ekran kartına o işlemci çok, çünkü işlemcinin gücünün büyük çoğunluğu atıl kalacak yani kullanılmayacak demek. Teorik olarak bunu söyleyen kişi haklı. Pratikte haklı olmadığını anlatmak için zaten ben de "ama bizim amacımız oyun ise bu durum bizim deneyimimizi etkilemez çünkü ekran kartını tam potansiyelinde kullanabiliyoruz sonuçta." yazdım.

Doğru diyorsunuz lakin bu terim hem potansiyel olarak yanlişlanabilir çünkü işlemcinin tam kullanımda çalışması iyi bir şey olmadığın için "ekran kartı işlemcine darboğaz yapıyor" tabiri kullanılmaz.
 
Doğru diyorsunuz lakin bu terim hem potansiyel olarak yanlişlanabilir çünkü işlemcinin tam kullanımda çalışması iyi bir şey olmadığın için "ekran kartı işlemcine darboğaz yapıyor" tabiri kullanılmaz.
Güncel koşullarda haklısınız fakat eğer "optimizasyon" diye bahsettiğim süreç daha ön planda tutulsaydı geliştirici firmalar oyunlarda tek çekirdek kullanmak yerine tüm çekirdekleri aktif olarak verimli şekilde kullanırdı. Bu sayede 1600AF gibi çoklu çekirdek performası güçlü olan bir işlemci tek çekirdek performansının düşük olmasından kaynaklı olarak geçtiğimiz neslin orta seviye ekran kartlarına darboğaz yaratmazdı.

Örneğin yüksek fps ile çalıştırılmak istenen rekabetçi oyunlarda işlemci kullanımı %40 iken ekran kartı kullanımı %60 70'i geçmiyordu. Yani işlemci kendi kapasitesinin tamamını kullanamamasına rağmen ekran kartını besleyemiyor ve darboğaz yaratıyordu.

Bu konuşma uzar gider, aslında aynı fikirdeyiz. Ben ne demek istediğimi anlatabildiğimi varsayıyorum.
 
Güncel koşullarda haklısınız fakat eğer "optimizasyon" diye bahsettiğim süreç daha ön planda tutulsaydı geliştirici firmalar oyunlarda tek çekirdek kullanmak yerine tüm çekirdekleri aktif olarak verimli şekilde kullanırdı. Bu sayede 1600 AF gibi çoklu çekirdek performası güçlü olan bir işlemci tek çekirdek performansının düşük olmasından kaynaklı olarak geçtiğimiz neslin orta seviye ekran kartlarına darboğaz yaratmazdı.

Örneğin yüksek FPS ile çalıştırılmak istenen rekabetçi oyunlarda işlemci kullanımı %40 iken ekran kartı kullanımı %60 70'i geçmiyordu. Yani işlemci kendi kapasitesinin tamamını kullanamamasına rağmen ekran kartını besleyemiyor ve darboğaz yaratıyordu.

Bu konuşma uzar gider, aslında aynı fikirdeyiz. Ben ne demek istediğimi anlatabildiğimi varsayıyorum.

Sizi anlıyorum lakin yanlış örneklendirme yapıyorsunuz çünkü rekabetçi oyunlar zaten işlemci ağırlıklı olur istisnalar hariç bu yüzden GPU kullanımı zaten düşük olur.
 
Arkadaşlar yazdığımı yanlış anlamışsınız. Ben darboğazın ne olduğunu ve donanım sektöründe ne için kullanıldığını açıkladım. Darboğaz terimini sadece PC donanımları için kullanmıyoruz biz, üretim sektörlerinde çalışan arkadaşlar varsa ne demek istediğimi anlayabilirler.

Tekrar açıklayayım, bir konuda "darboğaz var" diye söyleniyorsa şunu anlarız; birbiriyle çalışması gereken iki veya daha fazla birimden en az bir tanesinin gücünün atıl kalması demektir. Biz hiçbir parçanın gücünü atıl bırakmak istemeyiz, tüm parçalar çalışma sürecini tam kapasite götürebilsin ki verim maksimumda tutulsun isteriz. Darboğazı gidermek, verimi artırıp tüm birimleri son kapasite kullanmak için yapılan çalışmalara da "optimize etmek" denir.

Benim bahsettiğim şey, arkadaşa bir kişi ekran kartın işlemcine darboğaz yapar demiş. Bu ne demek? O ekran kartına o işlemci çok, çünkü işlemcinin gücünün büyük çoğunluğu atıl kalacak yani kullanılmayacak demek. Teorik olarak bunu söyleyen kişi haklı. Pratikte haklı olmadığını anlatmak için zaten ben de "ama bizim amacımız oyun ise bu durum bizim deneyimimizi etkilemez çünkü ekran kartını tam potansiyelinde kullanabiliyoruz sonuçta." yazdım.

Ama anlamdığınız nokta şu atıl kalma durumu ekran kartında farklı işlemcide farklı işler.
İşlemci %100 olmasını istemeyiz ve bir kısmının atıl olması iyidir. Çok iyidir. Dolayısı ile %100 işlemci kullanımı demek bilgisayarı kitlenmeler yavaşlamalara sebep verir.
Bu nedenle darboğaz sadece ekran kartı için geçerli. Ekran kartınını atıl kullanıldığı oyunlarda olacaktır güçsüz ya da gerekmeyen oyunlar var ama biz güçlü oyunları baz alırsak ekran kartı %100 olsa sistem kilitlenmez. Tüm gücü ile oyunda verebildiği kadar yüksek FPS verir. Bu da iyi bir şeydir.
Tekrar dediğimiz gibi ancak ekran kartı çok güçlü misal 4090 ama işlemci çok güçsüz misal 1600 AF gibi bir durumda ekran kartı bildiğin işlemciyi oturur bekler. Tavla atar misali şu adam işlese de bizde yolumuza baksak diye. Ama yok tıkanır kalır. Durum bu kadar net zaten.
Tam tersi durumda kimse kimseyi beklemiyor. Fark burada.
Sektör bu dili kullanıyorsa yanlış kullanmış bu kısımda.

Güncel koşullarda haklısınız fakat eğer "optimizasyon" diye bahsettiğim süreç daha ön planda tutulsaydı geliştirici firmalar oyunlarda tek çekirdek kullanmak yerine tüm çekirdekleri aktif olarak verimli şekilde kullanırdı. Bu sayede 1600 AF gibi çoklu çekirdek performası güçlü olan bir işlemci tek çekirdek performansının düşük olmasından kaynaklı olarak geçtiğimiz neslin orta seviye ekran kartlarına darboğaz yaratmazdı.

Örneğin yüksek FPS ile çalıştırılmak istenen rekabetçi oyunlarda işlemci kullanımı %40 iken ekran kartı kullanımı %60 70'i geçmiyordu. Yani işlemci kendi kapasitesinin tamamını kullanamamasına rağmen ekran kartını besleyemiyor ve darboğaz yaratıyordu.

Bu konuşma uzar gider, aslında aynı fikirdeyiz. Ben ne demek istediğimi anlatabildiğimi varsayıyorum.

+ Olarak işlemci bazlı oyunlarda da FPS'yi etkileyen şey işlemci ancak işlemciyi yine tam %100 kullanmaz. Dolayısı ile burada önemli olan saat hızları ve gecikme. Ne kadar hızlı işlemci o kadar FPS.

Hatta AMD'nin 3D tasarımlarında ki L3 bellek bolluğu o kadar etkili ki o nedenle en iyi oyun işlemcisi 5800x3D veya 7950x3D olarak geçiyor ama bu işlemci bazlı olmayan oyunlarda ise fark bu kadar artmıyor.
 
Son düzenleme:
Sizi anlıyorum lakin yanlış örneklendirme yapıyorsunuz çünkü rekabetçi oyunlar zaten işlemci ağırlıklı olur istisnalar hariç bu yüzden GPU kullanımı zaten düşük olur.

Ama anlamdığınız nokta şu atıl kalma durumu ekran kartında farklı işlemcide farklı işler.
İşlemci %100 olmasını istemeyiz ve bir kısmının atıl olması iyidir. Çok iyidir. Dolayısı ile %100 işlemci kullanımı demek bilgisayarı kitlenmeler yavaşlamalara sebep verir.
Bu nedenle darboğaz sadece ekran kartı için geçerli. Ekran kartınını atıl kullanıldığı oyunlarda olacaktır güçsüz ya da gerekmeyen oyunlar var ama biz güçlü oyunları baz alırsak ekran kartı %100 olsa sistem kilitlenmez. Tüm gücü ile oyunda verebildiği kadar yüksek FPS verir. Bu da iyi bir şeydir.
Tekrar dediğimiz gibi ancak ekran kartı çok güçlü misal 4090 ama işlemci çok güçsüz misal 1600 AF gibi bir durumda ekran kartı bildiğin işlemciyi oturur bekler. Tavla atar misali şu adam işlese de bizde yolumuza baksak diye. Ama yok tıkanır kalır. Durum bu kadar net zaten.
Tam tersi durumda kimse kimseyi beklemiyor. Fark burada.
Sektör bu dili kullanıyorsa yanlış kullanmış bu kısımda.



+ Olarak işlemci bazlı oyunlarda da FPS'yi etkileyen şey işlemci ancak işlemciyi yine tam %100 kullanmaz. Dolayısı ile burada önemli olan saat hızları ve gecikme. Ne kadar hızlı işlemci o kadar FPS.

Hatta AMD'nin 3D tasarımlarında ki L3 bellek bolluğu o kadar etkili ki o nedenle en iyi oyun işlemcisi 5800x3D veya 7950x3D olarak geçiyor ama bu işlemci bazlı olmayan oyunlarda ise fark bu kadar artmıyor.
Haklısınız pc'lerin çalışma mantığı benim bahsettiğim darboğaz kavramının geçtiği proseslere göre farklı. Ben kavram üzerinden yola çıktığım için konu sapmış oldu.
 

Geri
Yukarı