Ryzen 5 5500 ve RTX 1650 sistemde darboğaz oluyor

kastorian

Kilopat
Katılım
7 Kasım 2017
Mesajlar
207
On yıldan fazladır kullandığım sistemi bir oyun için güncelledim. GPU kullanımı ortalama % 55'lerde. Bir yerlerde hata mı yapıyorum? Bu arada oyun işlemcinin tek çekirdeğini kullanabiliyor. Oyunu yeniden yüklemeyi de denedim.

Oyun eski Unity motorunda yapılmış, PhysX 2018.3 kullanıyor. Patreon'da satılan oyunlardan. Oyunu oynayan sınırlı kullanıcı var ve arama motorunda aratınca Türkçe sayfa çıkmıyor. Yani oyun iyi kodlanmamış, sorunlu desek de eski işlemcim AMD Phenom 2 X6 1090t ile yeni sistem arasında çok ufak bir fark oldu. (RAM miktarları aynı. Anakart, işlemci, RAM dışında diğer donanımlar değişmedi) eski işlemcinin gücünün yetmediğini görünce kurcalamadan artık zamanı geldi diye yeni sistemin siparişini hemen verdim. Parçaları seçmeden testlere de bu foruma da baktım. Darboğaz sorunu alacağım işlemci ile çözüleceğine ikna olduğum için de çıkan parçaları, çıktığı gibi bir tanıdığın bilgisayarına taktım. Bu yüzden eski sistemle yeni sistemi tam olarak karşılaştırma şansım kalmadı ama GPU kullanımı % 5 en fazla 10 arttı diyebilirim. Böyle bir sonucu hiç beklemiyordum. Burada da bir gariplik yok mu? Testlere bakarsak iki işlemcinin tek çekirdek performansında iki kattan fazla fark var. Ayrıca oyunda bir eklenti var, kullanıcılar eklentiyle performans testi yapıp eklentinin verdiği raporu paylaşıyor. Sağlam donanımla 4K ve üzeri çözünürlükte ortalama 120 FPS alan da var düşük donanımla Full HD çözünürlükte 20 FPS alan da. Birbirine yakın donanımlarda da FPS farkı fark ediliyor.

Gigabyte B550M DS3H 4000MHz(OC) rev 1.5
Corsair CMK16GX4M1E3200C16 Vengeance LPX 16 GB.
AMD Ryzen 5 5500.
 

Dosya Ekleri

  • 01.jpg
    01.jpg
    144,3 KB · Görüntüleme: 11
Son düzenleyen: Moderatör:

Yeni konular

Yeni mesajlar

Geri
Yukarı