Senua's Saga: Hellblade II Metacritic'de puan aldı

Detroit Become Human ile eş değer bir oyun değil Hellblade. Detroit Become Human daha çok interaktif bir oyun. Anlatım yolları farklıdır. Hellblade oyunun anlatım yolu farklı bir tür. Kaç konuda kaç tane mesaj yazıldı ve halen daha bu türe karşı kin ve nefret kusuluyor. Bakın oyuna değil türe karşı. The chinese room firmasının yaptığı oyunlara bakın. Onlar da yürüme simülasyonu olarak geçiyor. Neden acaba Steam'de az incelemesi olmasına rağmen bu kadar çok olumlu yorumu var? Bu oyunların kitlesi dardır. Yukarıda Xbox'ın bu oyunu üne kavuşturduğunu söyledim. İşte sebep olduğu sonuç bu. Bu oyunlar herkes tarafından oynanmaması gerekiyor.

Zamanında God of War serisinin geliştiricisi santa monica Studio ve the chinese room iş birliği ile everybody's gone to the rapture adında yürüme simülasyonu yapmıştı. O da çok iyi oyundu ama diğer oyunlar gibi az oynandı. Bunlar da yürüme simülasyonu eşliğinde hikaye anlatımı yapıyordu. Neden bu kadar beğiniliyor peki? Madem Hellblade 2 çöp bunlara da çöp deyin.

Siz gerçek bir Xbox fanboyusunuz başka bir açıklama olamaz bu rezil Microsoft satın aldığı her markayı mahvedip bırakıyor Disney gibi oldular daha çok laf etmeniz gerekirken övüyorsunuz.
 
Siz gerçek bir Xbox fanboyusunuz başka bir açıklama olamaz bu rezil Microsoft satın aldığı her markayı mahvedip bırakıyor Disney gibi oldular daha çok laf etmeniz gerekirken övüyorsunuz.
Microsoft'la alakası yok bunun. Millete şöyle fanboysunuz böyle şusunuz diye yakıştırma yapma. Konu Hellblade 2 kapatılan firmalar ya da Microsoft değil. Argümansız mantıksız yanıtlar atmanın lüzumu yok.
 
Siz gerçek bir Xbox fanboyusunuz başka bir açıklama olamaz bu rezil Microsoft satın aldığı her markayı mahvedip bırakıyor Disney gibi oldular daha çok laf etmeniz gerekirken övüyorsunuz.
Fanboy olmak ile alakası yok. Microsoft aldığı çoğu markayı batırdı ama bu da bir gerçek. Hellblade 2 ilk oyununa yakın bir seviyede olduğu için batırılan kısma girmez. Güzel bir oyun olduğunu düşünmüyorum o ayrı konu.
 
Ortalama bir oyun galiba, herkesin sevebileceği türden oyun değil.

Şahsen ben ilk oyunada şans vermedim bunada vermeyeceğim.

Ağır eliştirilerin temelinde Xbox ve Microsoft yatıyor. Bu oyunu Microsoft yaptı diye daha üst segment bir şey bekliyor insanlar. Ve hayal kırıklıkları oluşuyor. Microsoft şirket alıyor ama oyun yapma konusunda yatırım yaptığını düşünmüyorum. Game Pass serivisi güzel ama yılda en azından 1-2 tane sağlam diyebileceğimiz oyun lazım.
 
Ortalama bir oyun galiba, herkesin sevebileceği türden oyun değil.

Şahsen ben ilk oyunada şans vermedim bunada vermeyeceğim.

Ağır eliştirilerin temelinde Xbox ve Microsoft yatıyor. Bu oyunu Microsoft yaptı diye daha üst segment bir şey bekliyor insanlar. Ve hayal kırıklıkları oluşuyor. Microsoft şirket alıyor ama oyun yapma konusunda yatırım yaptığını düşünmüyorum. Game Pass serivisi güzel ama yılda en azından 1-2 tane sağlam diyebileceğimiz oyun lazım.
Game Pass'in biraz da olayı bu sanki. Nitelikli niteliksiz kütüphane genişletmek gibi amaçları. Bethesda'dan bir şeyler çıkarsa çıkar. Onun haricinde hep düşük bütçeli oyunlar yapacaklar muhtemelen.

Oyuna gelecek olursak evet sinematik deneyim iyi de yani Quantic Dream oyunları bile kırk kat daha interaktif. Aksiyonu geçtim, çok iyi bir sey beklemiyordum zaten. Sadece dediğim gibi çok boş yürüyorsun. Oyunda tempo olayını çözüp oyuncuyu bir tık daha aktif tutacak şeyler ekleselermiş iyi bir şey çıkabilirmiş. Ben şahsen bir 'oyun' için aldığı puanların fazla bile olduğunu düşünüyorum.
 
Fanboy olmak ile alakası yok. Microsoft aldığı çoğu markayı batırdı ama bu da bir gerçek. Hellblade 2 ilk oyununa yakın bir seviyede olduğu için batırılan kısma girmez. Güzel bir oyun olduğunu düşünmüyorum o ayrı konu.

Microsoft bence hiçbir firmayı batırmadı. Microsoft aldığı şirketleri geliştirmedi, olduğu gibi bıraktı. Oyun yapma sürecine odaklanmadı.

Adamlar daha önce ne yaptıysa aynılarını yapıyor. Bethesda bile yüz yıllık oyun motorunu kullanmaya devam ediyor. Burada Microsoft'a mı kızarız, yoksa Bethesda'ya mı bilemem. Ama bence Microsoft bu süreçte adamlara karışmıyor ne yaparsanız yapın. Ama hiçbir şey yapmamazlıkta etmeyin servise oyun lazım diyor.
 
Microsoft bence hiçbir firmayı batırmadı. Microsoft aldığı şirketleri geliştirmedi, olduğu gibi bıraktı. Oyun yapma sürecine odaklanmadı.

Adamlar daha önce ne yaptıysa aynılarını yapıyor. Bethesda bile yüz yıllık oyun motorunu kullanmaya devam ediyor. Burada Microsoft'a mı kızarız, yoksa Bethesda'ya mı bilemem. Ama bence Microsoft bu süreçte adamlara karışmıyor ne yaparsanız yapın. Ama hiçbir şey yapmamazlıkta etmeyin servise oyun lazım diyor.
Tango Gameworks (Evil Within ve Hi-fi Rush'ın yapımcıları) ve Arkane Austin'i kapattı hocam. Şuan gözler Hellblade'in yapımcısı Ninja Theory'de sırf bu yüzden.
 
Microsoft bence hiçbir firmayı batırmadı. Microsoft aldığı şirketleri geliştirmedi, olduğu gibi bıraktı. Oyun yapma sürecine odaklanmadı.

Adamlar daha önce ne yaptıysa aynılarını yapıyor. Bethesda bile yüz yıllık oyun motorunu kullanmaya devam ediyor. Burada Microsoft'a mı kızarız, yoksa Bethesda'ya mı bilemem. Ama bence Microsoft bu süreçte adamlara karışmıyor ne yaparsanız yapın. Ama hiçbir şey yapmamazlıkta etmeyin servise oyun lazım diyor.
Microsoft yeterli bütçeyi firmaya sağlamadığı sürece Bethesda da motorunu değiştirmez, iyi oyun da çıkmaz.
 
Game Pass'in biraz da olayı bu sanki. Nitelikli niteliksiz kütüphane genişletmek gibi amaçları. Bethesda'dan bir şeyler çıkarsa çıkar. Onun haricinde hep düşük bütçeli oyunlar yapacaklar muhtemelen.

Oyuna gelecek olursak evet sinematik deneyim iyi de yani Quantic Dream oyunları bile kırk kat daha interaktif. Aksiyonu geçtim, çok iyi bir şey beklemiyordum zaten. Sadece dediğim gibi çok boş yürüyorsun. Oyunda tempo olayını çözüp oyuncuyu bir tık daha aktif tutacak şeyler ekleselermiş iyi bir şey çıkabilirmiş. Ben şahsen bir 'oyun' için aldığı puanların fazla bile olduğunu düşünüyorum.

Katılıyorum.
Xbox bu politikası kendi açısından gayet mantıklı. Ama insanlar sırf Microsoft adı var diye süper oyun beklentisine giriyorlar. Ve haklılarda Microsoft'un bu gazı alması şart. Yılda 1-2 sağlam oyun yapması lazım.

Forza Horizon mesela güzel bir rayına oturmuş seri herkes başarısın kabul eder. Bunun gibi 2-3 IP daha lazım. Halo olabilir, gears olabilir, Bethesda ipleri olabilir. Bir noktada odaklanıp 1-2 yeni seri çıkarmaları lazım.

Tango Gameworks (Evil Within ve Hi-Fi Rush'ın yapımcıları) ve Arkane Austin'i kapattı hocam. Şu an gözler Hellblade'in yapımcısı Ninja Theory'de sırf bu yüzden.

Şirket yönetim kararlarını detaylı takip etmiyorum. Ama adamları satın alıp sonra da kapatması normal değil. Bir şeyler vardır.

Microsoft yeterli bütçeyi firmaya sağlamadığı sürece Bethesda da motorunu değiştirmez, iyi oyun da çıkmaz.

Bethesda yıllardır kendini geliştirmemiş ki, burada sadece Microsoft'u suçlayamazsın. Microsoft bunları satın alırken gelin sizi geliştireceğim süper yapacağım demeyecek herhalde, bu mantıkta olsaydı kendi Studio'larını kurar durduk yere markaları satın almazdı.
 
Katılıyorum.
Xbox bu politikası kendi açısından gayet mantıklı. Ama insanlar sırf Microsoft adı var diye süper oyun beklentisine giriyorlar. Ve haklılarda Microsoft'un bu gazı alması şart. Yılda 1-2 sağlam oyun yapması lazım.

Forza Horizon mesela güzel bir rayına oturmuş seri herkes başarısın kabul eder. Bunun gibi 2-3 IP daha lazım. Halo olabilir, gears olabilir, Bethesda ipleri olabilir. Bir noktada odaklanıp 1-2 yeni seri çıkarmaları lazım.



Şirket yönetim kararlarını detaylı takip etmiyorum. Ama adamları satın alıp sonra da kapatması normal değil. Bir şeyler vardır.



Bethesda yıllardır kendini geliştirmemiş ki, burada sadece Microsoft'u suçlayamazsın. Microsoft bunları satın alırken gelin sizi geliştireceğim süper yapacağım demeyecek herhalde, bu mantıkta olsaydı kendi Studio'larını kurar durduk yere markaları satın almazdı.
Microsoft’un son yıllarda çıkardığı Forza Horizon 5 ve Starfield hariç ortalama üstü oyun hatırlamıyorum. Koskoca COD bile rezil rüsva çıktı. Bence kesinlikle Microsoft’ta bir problem var.
 

Geri
Yukarı