Senua's Saga: Hellblade II Metacritic'de puan aldı

Ben aylık abonelik tarafına pek sıcak bakmıyorum hocam, Steam'in sistemi bana daha mantıklı geliyor. Tercih meselesi tabii, Hellblade 1'i TL zamanlarında bende almıştım 15-20 TL civarıydı herhalde. 2.oyunu alırsam önce 1 sonra 2 şeklinde oynarım, bağlantılı hikaye filan varsa kaçırmamak lazım.
Aslında ikinci oyun çok farklı bir hikaye ile başlıyor fakat finalinde ilk oyuna değiniyor. İlk oyunu oynacağınızı söylemişsiniz fakat zaman kaybetmemek ve sıkılmamak için kısa bir özet okuyup direk ikinci oyuna da başlayabilirsiniz hocam.
 
Death Stranding'in bütçe ve geliştirici ekibini de kıyaslarsanız daha iyi olur hani. Aynı türde olmasına rağmen ben burada The Long Dark ve Hellblade karşılaştırması yapmıyorum mesela.

Benim şahsi düşüncemi soracak olursanız hellblade>death stranding. Hellblade mitolojik hikaye ile felsefeyi harmanlıyor. Aynı şeyi Death Stranding için söyleyemeyiz. Death Stranding de çok sevdiğim bir oyundur fakat karakter duyguları Senua'nınki kadar hiçbir oyunda bu kadar iyi yansıtılamamıştır (bence). Ayrıca Death Stranding özgün bir dünya ve hikaye yaratıyor. Kıyaslama yapılamaz.

Tam bütçeyi internette bulamadım ama Hellblade ilk oyunu gibi küçük bir oyun değil artık Microsoft çatısı altında olan bir oyun ve prodüksiyon olarak da daha yüksek bir oyun o yüzden Death Stranding'le karşılaştırılabilir diye düşünüyorum. Zevk meselesidir tabii ama bana göre walking SIM açısından DS çok daha önde bir yapım.
 
Tam bütçeyi internette bulamadım ama Hellblade ilk oyunu gibi küçük bir oyun değil artık Microsoft çatısı altında olan bir oyun ve prodüksiyon olarak da daha yüksek bir oyun o yüzden Death Stranding'le karşılaştırılabilir diye düşünüyorum. Zevk meselesidir tabii ama bana göre walking SIM açısından DS çok daha önde bir yapım.
Ne olursa olsun Kojima Productions'ı ile daha düne kadar bağımsız bir yapımcı olan Ninja Theory'i bir tutmak hata olur bence.
Zevk meselesidir tabii ama bana göre walking SIM açısından DS çok daha önde bir yapım.
Kişiden kişiye göre değişir hocam. Çoğunluk her iki yapımı da sevmiyor mesela.
 
Şahsen bu tür puanlamalar benim fikrimi etkilemez ama ben puanlayacak olsam kesinlikle bu kadar puan vermezdim. 5-6 saatlik yürüme simülasyonu, çok küçük bir kesimi kapsayan Xbox fanboyları ve i'm different çabasına girmeye çalışan kesim haricinde hemen hemen herkes için durum bu. Zaten bu adamlar başından beri kaliteli oyun çıkarmaya değil kalitesi fark etmeksizin Gamepass içerisine yeni oyunlar eklensin diye uğraşıyor.
 
çok küçük bir kesimi kapsayan Xbox fanboyları ve i'm different çabasına girmeye çalışan kesim haricinde hemen hemen herkes için durum bu.
Bu oyunun sevilmesinin fanboyluk ile alakası yok hocam. Bu oyunu Nintendo bile çıkarsa överdim. Aynı lafları tekrar etmek istemiyorum ama herkese hitap etmeyen bir türün sevilmemesi oyunu kötü yapmaz. Kendi çapında devrim niteliğinde başarı da sağlamıştır.

Bu tür rezalet ise hep beraber gömebileceğimiz onlarca oyun var. Hadi onların da aldığı puanlara ve olumlu yorumlara bakalım.

Stanley Parable
Journey (PS exclusive oyunuydu)
Gone Home
Life is Strange (favori oyunlarımdandır)
Everbody's Gone to the Rapture (geliştiricilerinden birisi God of War'ı geliştiren ekipti 😃)
What Remains of Edit Finch
The Vanishing Ethan Carter
Firewatch
Death Stranding
Dear Esther

Death Stranding ve Hellblade oyunlarının hedef olmasının sebebi bu türde yüksek bütçeli oyun olmasından kaynaklanıyor. İnsanlar diğer oyunlar ile karıştırınca 2 dakika sabredemeden olumsuz yorumu basıyor.
 
Son düzenleme:
Bu oyunun sevilmesinin fanboyluk ile alakası yok hocam. Bu oyunu Nintendo bile çıkarsa överdim. Aynı lafları tekrar etmek istemiyorum ama herkese hitap etmeyen bir türün sevilmemesi oyunu kötü yapmaz. Kendi çapında devrim niteliğinde başarı da sağlamıştır.

Bu tür rezalet ise hep beraber gömebileceğimiz onlarca oyun var. Hadi onların da aldığı puanlara ve olumlu yorumlara bakalım.

Stanley Parable
Journey (PS exclusive oyunuydu)
Gone Home
Life is Strange (favori oyunlarımdandır)
Everbody's Gone to the Rapture (geliştiricilerinden birisi God of War'ı geliştiren ekipti 😃)
What Remains of Edit Finch
The Vanishing Ethan Carter
Firewatch
Death Stranding
Dear Esther

Death Stranding ve Hellblade oyunlarının hedef olmasının sebebi bu türde yüksek bütçeli oyun olmasından kaynaklanıyor. İnsanlar diğer oyunlar ile karıştırınca 2 dakika sabredemeden olumsuz yorumu basıyor.
Saydığın oyunların çoğu belli bir şekilde de olsa oyuncuyu aktif tutuyor. Hellblade'de ise çoğunlukla sadece tek bir yönde yürüyüp arkadan bir şeyler anlatılıyor, dinliyorsun. Aksiyon olmak zorunda değil ama oyuncuyu bir şekilde interaktif tutmalı en azından. Bu arada yanlış anlaşılmasın kötü demiyorum ama oyun gözüyle bakarsak iyi de değil. Ben sırf sinematik anlatımı güçlü olduğu için ortalama buluyorum.
 
Son düzenleme:
Bu oyunun sevilmesinin fanboyluk ile alakası yok hocam. Bu oyunu Nintendo bile çıkarsa överdim. Aynı lafları tekrar etmek istemiyorum ama herkese hitap etmeyen bir türün sevilmemesi oyunu kötü yapmaz. Kendi çapında devrim niteliğinde başarı da sağlamıştır.

Bu tür rezalet ise hep beraber gömebileceğimiz onlarca oyun var. Hadi onların da aldığı puanlara ve olumlu yorumlara bakalım.

Stanley parable.
Journey (PS exclusive oyunuydu)
Gone Home.
Life is Strange (favori oyunlarımdandır)
Everbody's gone to the rapture (geliştiricilerinden birisi God of War'ı geliştiren ekipti 😃)
What remains of edit finch.
The vanishing ethan carter.
Firewatch.
Death Stranding.
Dear esther.

Death Stranding ve Hellblade oyunlarının hedef olmasının sebebi bu türde yüksek bütçeli oyun olmasından kaynaklanıyor. İnsanlar diğer oyunlar ile karıştırınca 2 dakika sabredemeden olumsuz yorumu basıyor.

Neden böyle bu çöp bir serinin fanı oldunki boş boş otururken ben Hellblade fanı olucammı dedin o kadar oyun varken gerek yok be hocam.
 
Neden böyle bu çöp bir serinin fanı oldunki boş boş otururken ben Hellblade fanı olucammı dedin o kadar oyun varken gerek yok be hocam.
Argüman bulamayınca çöp demeniz beni güldürdü hocam.

İncelememi okusaydın anlardın (belki).


Ayrıca şu Steam yorumunu da paylaşıyorum. Yorumları okurken denk geldim. Belki sizin de anlamanıza yardım eder.


Bir de şu videoya göz atarsın.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Stanley Parable
Journey (PS exclusive oyunuydu)
Gone Home
Life is Strange (favori oyunlarımdandır)
Everbody's Gone to the Rapture (geliştiricilerinden birisi God of War'ı geliştiren ekipti 😃)
What Remains of Edit Finch
The Vanishing Ethan Carter
Firewatch
Death Stranding
Dear Esther

Death Stranding ve Hellblade oyunlarının hedef olmasının sebebi bu türde yüksek bütçeli oyun olmasından kaynaklanıyor. İnsanlar diğer oyunlar ile karıştırınca 2 dakika sabredemeden olumsuz yorumu basıyor.
Bu oyunun bu kadar eleştirilmesinin nedeni oyunda sadece yürümemiz ve insanlarda oluşturdukları beklenti. Bu oyun eğer Hellblade değil de farklı bir IP olsaydı kimse çıkıp bu oyuna böyle laflar etmezdi. Hellblade 1'in boss savaşlarına bak sonra gel bu oyunun boss savaşlarına bak. Hellblade 1'deki düşmanlara bak bir de bu oyundaki düşmanlara bak. Hellblade 1'deki surtr savaşına yaklaşabilen bir boss fight var mı bu oyunda? Hayır yok. Direkt boss fight yok oyunda. Trailerda koca bir deve saldıracakmışız gibi bir izlenim bıraktılar, oyun çıkınca o devden kaçmak dışında bir şey yapmadık.

Death Stranding örneği vermişsiniz Death Stranding de bol bol yürüdüğümüz bir oyun fakat o oyunda bu oyundaki gibi tek yaptığımız şey yürüyüp ara sahne izlemek değil. Anlamadığınız şey bu. Death Stranding de yürürken tonla şey yapabiliyorsun Hellblade 2 gibi tekdüze değil. Hellblade 2'de manzara izliyorsun bir de arada bulmaca çözüp gelen düşmanları iki tuşa basarak öldürüyorsun. İkidir oyunun türü bu türü bu deyip duruyorsunuz ama ilk oyunda böyle şeyler yoktu tek yaptığımız yürümek değildi. Oynanış açısından, düşmanlar açısından, boss savaşları açısından ilk oyunun altında kalıyor Hellblade 2.

Ben ilk defa bir oyunda oynanış aramamamız gerektiğini Hellblade fanlarından duydum. W basma simulator.
 
Neden böyle bu çöp bir serinin fanı oldunki boş boş otururken ben Hellblade fanı olucammı dedin o kadar oyun varken gerek yok be hocam.
Hocam insanların hangi oyunu sevip fanı olacağını siz mi belirliyorsunuz?
Ya da bir insan çöp diye nitelendirdiğiniz (çöp bir eleştiri bile değil kendi fikriniz :D)
oyunun fanı olunca mı sıkıntı oluyor?
Ben de rdr 2 ye çöp deyip neden fanı oluyorsunuz desem hoşunuza gider miydi hocam?
İnsanların kendi zevk aldığı, keyif aldığı şeylere çöp diyip aşağılamayı bırakın artık.
Azıcık bile empati kuramıyorsunuz anlamıyorum.
Ben X oyununu seviyorum karşımdaki Y oyununu seviyor olabilir kendi tercihi diyeceksiniz bitecek, bunu gurur meselesi haline getiriyorsunuz.
Konu başından beri aynı noktaya geliyorsunuz uzadıkça uzuyor, bence iyi değil deyip seviyeli bir şekilde tartışmak neden bu kadar zor, neden beğenmediğiniz oyun direkt olarak çöp olmak zorunda?
 

Yeni konular

Geri
Yukarı