Skyrim neden en iyi RPG oyunu?

İlk çıktığı zamanları hatırladım o zamanlar bolca yapılmış rpg oyunu da vardı ama skyrim bir çok açıdan hem oynayış hem hikaye hem sunduğu açık dünya büyüklüğü ile beraber gelmiş geçmiş en iyi rpg'lerden biridir bencede. Witcher ile ölümüne kapışırlar.
 
Konuyu hortlatmak gibi olmasın da, larian studios ve Bioware'in yaptığı oyunlar varken RPG kıyaslaması çok yanlış. Casual oyuncuları RPG dünyasına sokmak için Skyrim güzel bir tercih olabilir ama Dragon Age Origins ile tam temel oturtulabilir. D&D kuralları geçen RPG lerle o ruh tam oturur. O tadı aldıktan sonra bırakmak imkansız. Baldurs gate 3 ile de noktayı koydular. Bethesda nin uzayda geçen RPG si ile mevzu çözülecek bekliyoruz. Mass effect Andromeda ya kırgın olsakta, Mass effect 2 ve Dragon Age Origins oynamak gerekiyor. RPG dünyasına adım atmak için. 2 firma var sadece larian studios ve Bioware. Fallout serisi 2 den sonra RPG dünyasından ayrıldı, Fallout 4 ile de üzerine toprağı attık. Fallout NV ise Bethesda'nin en iyi yaptığı şey, belki onun hatrina Bethesda yi RPG ci sayabiliriz. Ama CD projekt red ve Bethesda asla bir larian ve EA öncesi Bioware olamayacaklar üzgünüm...
 
Konuyu hortlatmak gibi olmasın da, larian studios ve Bioware'in yaptığı oyunlar varken RPG kıyaslaması çok yanlış. Casual oyuncuları RPG dünyasına sokmak için Skyrim güzel bir tercih olabilir ama Dragon Age Origins ile tam temel oturtulabilir. D&D kuralları geçen RPG lerle o ruh tam oturur. O tadı aldıktan sonra bırakmak imkansız. Baldurs gate 3 ile de noktayı koydular. Bethesda nin uzayda geçen RPG si ile mevzu çözülecek bekliyoruz. Mass effect Andromeda ya kırgın olsakta, Mass effect 2 ve Dragon Age Origins oynamak gerekiyor. RPG dünyasına adım atmak için. 2 firma var sadece larian studios ve Bioware. Fallout serisi 2 den sonra RPG dünyasından ayrıldı, Fallout 4 ile de üzerine toprağı attık. Fallout NV ise Bethesda'nin en iyi yaptığı şey, belki onun hatrina Bethesda yi RPG ci sayabiliriz. Ama CD projekt red ve Bethesda asla bir larian ve EA öncesi Bioware olamayacaklar üzgünüm...
Harbi RPG casual RPG diye bir şey yoktur hocam. RPG RPG'dir. D&D havası vermesine, zar atılmasına veya hakkaten amacının rol yapma olmasına gerek yok. RPG içindeki belli başlı istatistiksel standartları ve hikaye örgüsünü temel olarak sahiplensin yeter. Özellikle Witcher 3 ve diğer Witcher'lar bal gibi RPG'dir. Hepsi farklı bir yorum ve lezzettir. Daha derin, oynaması daha zor olan şey daha iyi RPG veya harbi RPG falan olmuyor. Tamamen yapımcının yorumlaması.

Yani şöyle bir örnek vermek gerekirse; ben de HOI4'ü komplike modlarla oynamayı seviyorum. Zaten oyunun kendisi de inanılmaz derin ama arkadaşlarımla CIV 6 oynayınca da "bu zayıf stratejidir", "Firaxis games bi strateji oyunu yapamadı" falan demiyorum. Saçma olur yani. Her şey tek düze olur ve yeri gelince basit bir strateji oyunu oynayınca da komplikesine özlem oluyor, komplikesini oynayınca da basite özlem oluyor.
 
Harbi RPG casual RPG diye bir şey yoktur hocam. RPG RPG'dir. D&D havası vermesine, zar atılmasına veya hakkaten amacının rol yapma olmasına gerek yok. RPG içindeki belli başlı istatistiksel standartları ve hikaye örgüsünü temel olarak sahiplensin yeter. Özellikle Witcher 3 ve diğer Witcher'lar bal gibi RPG'dir. Hepsi farklı bir yorum ve lezzettir. Daha derin, oynaması daha zor olan şey daha iyi RPG veya harbi RPG falan olmuyor. Tamamen yapımcının yorumlaması.

Yani şöyle bir örnek vermek gerekirse; ben de HOI4'ü komplike modlarla oynamayı seviyorum. Zaten oyunun kendisi de inanılmaz derin ama arkadaşlarımla CIV 6 oynayınca da "bu zayıf stratejidir", "Firaxis games bi strateji oyunu yapamadı" falan demiyorum. Saçma olur yani. Her şey tek düze olur ve yeri gelince basit bir strateji oyunu oynayınca da komplikesine özlem oluyor, komplikesini oynayınca da basite özlem oluyor.
Yazdıklarımı okudum ve haksızlık ettiğime karar verdim ama RPG hayat gibidir. Bir aldığın karar, oyunun sonunu etkiler. Fallout 4 te oyun başındaki satıcıyı neden tersleyemiyoruz? Ben sığınak falan istemiyorum diyemiyoruz? Senaryo o şekilde ilerliyor. Metro serisi de 3 ayrı sona sahip diye RPG olmadigina göre? RPG hayat gibidir size birşeyleri dayatamaz. Fallout NV da bir npc yi öldürürsen o yok olur, onun vereceği görevler ise imha olur. Skyrim de bazı görevleri yapınca bazı görevler bug'a girer. Oyun öyle tasarlanmıştır. Bu kusurdur evet RPG lik bitmez ama karakteri tasarlamak değildir RPG yoksa simste RPG olurdu. RPG de olayların sana dayatilmasi değil aldığın kararın oyunun sonunu etkilemesi elzemi vardır.
 
Yazdıklarımı okudum ve haksızlık ettiğime karar verdim ama RPG hayat gibidir. Bir aldığın karar, oyunun sonunu etkiler. Fallout 4 te oyun başındaki satıcıyı neden tersleyemiyoruz? Ben sığınak falan istemiyorum diyemiyoruz? Senaryo o şekilde ilerliyor. Metro serisi de 3 ayrı sona sahip diye RPG olmadigina göre? RPG hayat gibidir size birşeyleri dayatamaz. Fallout NV da bir npc yi öldürürsen o yok olur, onun vereceği görevler ise imha olur. Skyrim de bazı görevleri yapınca bazı görevler bug'a girer. Oyun öyle tasarlanmıştır. Bu kusurdur evet RPG lik bitmez ama karakteri tasarlamak değildir RPG yoksa simste RPG olurdu. RPG de olayların sana dayatilmasi değil aldığın kararın oyunun sonunu etkilemesi elzemi vardır.
Tamam da her şey bir noktada sana dayatılır. Skyrim de niye penguen olarak yapamıyoruz karakteri o zaman? İlla listeden bize dayatılmış bir ırk seçiyoruz sonuçta. Bir yapımcının bununla uğraşmak yerine, kendi yaptığı daha detaylı karakteri ve başından geçenleri seslendirme ile bize sunması, oyunun RPG olmadığı demek değildir. Witcher da her ekipmanın istatistiği var, level atlama var, oyunun sonunu bırakın olayları kendi içinde devasa oranda etkileme var, sunumlar neredeyse tüm RPG oyunlarından daha yüksek kalitede. Eğer siz RPG'leri tamamen sizin yarattığınız karakterler olarak yorumluyorsanız bu sizin yorumunuz ve sempatinizdir ama diğerinin RPG olmadığı demek değildir.

Fallout 4 için de böyle oyun başındaki satıcıyı tersleyemiyoruz diye RPG olmaktan çıkmaz. İçinde karakter gelişimi var, diyaloglar var, NPC'ler yaptıklarına göre cevap verebiliyor, aldığın yeteneklerle görevlere farklı yaklaşabiliyorsun vs. vs. he bence bunların hepsini berbat yapıyor ama bir şekilde yapıyor. O yüzden şahsen Fallout 4 berbat bir RPG'dir ama RPG'dir.
 
Dark Souls varken bug dolu bughesta oyununu övmeniz biraz komik gledi.
 
Skyrim'e bayılan biri olarak Souls oyunları ve Star Wars: KOTOR > Skyrim arkadaşlar.
Bethesda'nın RPG ilahı kabul edilme sebebi Bioware yada larian studios oyunu oynamamaktan kaynaklı, kişilerin FPS fetişizminden kaynaklı. İzometrik RPG oynamamış insanların Bethesda'yı yüceltmesi gayet anlaşılır. Kişinin şunu kendine sormasi gerekiyor, hikaye mi oynanış mi? RPG sever biri oynanışa takılmaz. Hikaye elzemdir. Oynanış arayanların witcher yada Skyrim demesi gayet normal karşılanması gerekiyor.
 

Geri
Yukarı