Son 10 yılda oyunların grafikleri sizce ne kadar gelişti?

yusuf6554

Megapat
Katılım
17 Ekim 2013
Mesajlar
5.434
Makaleler
65
Çözümler
51
Yer
Sakarya
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
AMD Ryzen 5 3600
MSI B450 Tomahawk MAX
ADATA XPG Spectrix D60G 2x 8 GB DDR4 3000MHz CL16
MSI GTX 1660 Super Gaming X
Cooler Master ML240L V2
Kingston A2000 1 TB SSD
SanDisk Ultra 3D 500 GB SSD
Kingston UV400 240 GB SSD
Samsung 850 EVO 120 GB SSD (Harici)
Corsair 275R Airflow White
Cooler Master MWE 700W 80+
Windows 11 Pro 23H2 64 Bit (x64)
Windows 11 Enterprise (Windows To Go) 23H2 64 Bit (x64)
Monitör 1: AOC 24G2SPU
Monitör 2: AOC C24G1
Cinsiyet
Erkek
Merhaba arkadaşlar. PC oyunculuğu kavramı oluşmaya başladığından beri grafikler sürekli gelişiyor. Bazı oyunlar grafik kalitesini üst noktaya taşıyarak PC oyunculuğuna seviye atlatıyor.

Peki sizce son 10 yılda bu gelişim aynı hızda devam ediyor mu? Yoksa 10 yıl önceki döneminin en iyi grafikli oyununa göre dağlar kadar bir fark yok mu?

Ben açıkçası arada dağlar kadar fark olmadığını düşünüyorum. Çünkü 2007 yılında çıkan Crysis 1 ve yine 2007-2010 arası çıkan bazı iyi grafikli oyunların grafikleri (en yüksek grafik ayarlarında olmak şartıyla) günümüzde hala eski olduğunu pek hissettirmiyor. Yani 2007 yılından beri çok atla deve bir gelişme kaydedilmediğini düşünüyorum. Ray Tracing gibi teknolojiler de oyun sektöründe henüz tam olarak hazır olmadığı için de dağlar kadar bir gelişme olmadığını düşünüyorum. Bu arada hiç ilerleme yok demiyorum. Elbette epey bir ilerleme mevcut. Fakat bahsettiğim eski oyunları en yüksek grafiklerde oynayınca grafiklerin eski olduğu pek hissedilmiyor. Bundan bahsediyorum.
 
Crysis ayrı bir nokta hocam zaten Crysisle karşılaştırmak saçma ancak Modsuz bir şekilde ilk Skyrime ya da Witcher'ın 1. oyununa bakarsanız ne kadar geliştiğini anlarsınız.
 
Şu grafiklerde oyun oynamak ne zaman nasip olacak acaba bakalım.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Crysis ayrı bir nokta hocam, Crysis ile karşılaştırmak saçma zaten. Ancak Skyrim'e modsuz olarak bakarsanız ya da Witcher'ın ilk oyununa bakarsanız ne kadar geliştiğini anlarsınız.
Ben daha çok Crysis 1 gibi oyunları kastediyorum. Crysis 1'in grafikleri 2022 yılında bile eski olduğunu pek hissettirmiyor. Yani oyun 2007 oyunu gibi hissettirmiyor.
 
Ben daha çok Crysis 1 gibi oyunları kastediyorum. Crysis 1'in grafikleri 2022 yılında bile eski olduğunu pek hissettirmiyor. Yani oyun 2007 oyunu gibi hissettirmiyor.
Crysis'in farkı zaten oydu hocam grafikleriyle fark yarattı. Yoksa hikayesi falan baya tırt. Kendi oyun motorlarının da olması sebebiyle oynanış ve grafik anlamında iyi iş çıkardılar.
 
Crysis'in farkı zaten oydu hocam grafikleriyle fark yarattı. Yoksa hikayesi falan baya tırt. Kendi oyun motorlarının da olması sebebiyle oynanış ve grafik anlamında iyi iş çıkardılar.
Ancak nedense 2015 ve sonrasında Crysis 1'in ulaştığının 3-4 katı kalitede grafiklere sahip bir oyun göremedik. :(

Hatta bazı oyunlar önceki oyun ile neredeyse aynı grafiklere sahip olduğu halde sistemleri çok daha fazla zorluyor.

Şimdi bazı insanlar "Günümüz ekran kartları henüz buna izin vermediği için ulaşamıyorlar" diyebilir fakat Crysis 1 çıktığında da döneminin güçlü kartlarını ağlatıyordu. Fakat sonraki yıllarda çıkan ekran kartları ile Crysis 1'in grafik anlamında ne kadar iyi bir iş çıkardığını görebildik. Yani bence yapılabilir ama firmalar yapmıyor.
 
Eskiden grafik=yüksek çözünürlüklü texture demekti şimdi işin içine saç sakal ot çöp yaprak falan girdi. Bu dediğim 2010lara nasip oldu işte. Şimdilerde textureden ziyade animasyona ve görselliğe yükleniliyor. Artık hayatımıza iyice yerleşen 4K ve yeni nesil Anti aliasing teknolojileri üzerinde çalışılıyor. Işıklandırma efektleri, çevre efektleri, parçacık efektleri gibi onlarca etken artık grafikleri belirliyor. Eskiden Max Payne 3 seviyesinde grafik vaat eden oyun sayısı bir elin parmaklarını geçmezdi ama şimdi çoğu ortalama bağımsız oyunda bile etkileyici grafikler görüyoruz. Bu açıdan baktığımızda grafikler gerçekten çok gelişti. Genel olarak oyunların görünüşlerine bakarsak da durum aynı. Artık saç kılı bile 1080p olarak renderlendiği için yine epey güzelleşti grafikler. Örnek olarak 10 yıl öncesinin oyunu Max Payne 3 ve 3 yıl öncesinin oyunu Red Dead Redemption 2'ye bakarsak bu gelişimi daha da net görebiliriz. Zira Red Deadi 1080p'de bile bütüün grafik ayarlarını en yükseğin en yükseğinde akıcı bir şekilde oynatacak sistem sayısı çok değil ve oyun o şekilde muazzam görünecektir eminim.
 
2017 ve sonrasında doku paketlerinin çözünürlüğü ve Ray Tracing haricinde ciddi bir gelişme görmüyorum.
 
Ancak nedense 2015 ve sonrasında Crysis 1'in ulaştığının 3-4 katı kalitede grafiklere sahip bir oyun göremedik. :(

Hatta bazı oyunlar önceki oyun ile neredeyse aynı grafiklere sahip olduğu halde sistemleri çok daha fazla zorluyor.

Şimdi bazı insanlar "Günümüz ekran kartları henüz buna izin vermediği için ulaşamıyorlar" diyebilir fakat Crysis 1 çıktığında da döneminin güçlü kartlarını ağlatıyordu. Fakat sonraki yıllarda çıkan ekran kartları ile Crysis 1'in grafik anlamında ne kadar iyi bir iş çıkardığını görebildik. Yani bence yapılabilir ama firmalar yapmıyor.
Sadece Crysis üzerinden örnek vermek saçma, hem kendisi sadece PC'ye çıktı hem de optimizasyonu da zaten o kadar iyi oyun değildi. 2 sene sonraki konsol sürümüne bakarsan ne kadar kötü olduğunu görürsün. Ki Crysis 2-3 de 1. oyun kadar iyi grafikli olmadı aynı anda konsollara da çıktığı için. Konsollar bu tarz grafik geliştirmelerinde PC'nin önünü kapatıyorlar (sadece konsola özel olmazsa tabi).
 

Geri
Yukarı