Sonuçları olmasaydı insanlar dinlere inanır mıydı?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Ayetler size açık mı geldi? Mesela Tevbe Suresi'nde nerede müşriklerin saldırısı da nerede öldürmesi? Bildiriyi(yani Tevbe Suresi 30-40 ayeti) Ebu Bekir ve Ali yayınlıyor.

"Bu yıldan sonra müşrikler Kabe'ye yaklaşamayacak." diye. Neden? Muhammed, Tebük Seferi'nden döndükten sonra Kabe'ye gitmek istediği ama orada aynı anda müşriklerle ibadet etmek istemediği için.

Bence de gayet açık ve net..
Tevbe'nin ilk 13-15 ayetinden bahsediyorum. "Öldürün" demişsiniz ya onun geçtiği ayetten bahsediyorum yani.
 
Tevbe'nin ilk 13-15 ayetinden bahsediyorum. "Öldürün" demişsiniz ya onun geçtiği ayetten bahsediyorum yani.
Bu söylediğin ayetler ve Tevbe 5 de yukarıda bahsettiğimiz şartlar olduğu durumlarda geçerli. Senin anladığın şekilde -gördüğünüz yerde piknik yapın şeklinde- değil yani.
Neyi anlamadığınızı, anlamadım?

Tevbe Suresi, Muhammed'in müşriklerle aynı anda Hac etmek istemediği için inmiş.

"Allah ve resulünden, antlaşma yaptığınız
müşriklere karşı fesih bildirimidir." Bundan ne anlıyorsunuz? Ortada bir antlaşma var ve bu, Allah ve resulü tarafından bozuluyor.

Bozan onlar ama bozulduğu için hır gür çıkarırlarsa öldürülecek olanlar; müşrikler..

Bu mu adalet?

Ortada müşriklerin bir saldırısı yok, engellemesi yok. Muhammed tarafından kışkırtma var.

Adamların Hac ibadetini onlarla birlikte Hac etmek istemediğin için engelliyorsun.

Açık ve net değil mi?
 
Son düzenleme:
Neyi anlamadığınızı, anlamadım?

Tevbe Suresi, Muhammed'in müşriklerle aynı anda Hac etmek istemediği için inmiş.

"Allah ve resulünden, antlaşma yaptığınız müşriklere karşı fesih bildirimidir."
Bundan ne anlıyorsunuz? Ortada bir antlaşma var ve bu, Allah ve resulü tarafından bozuluyor.

Bozan onlar ama bozulduğu için hır gür çıkarırlarsa öldürülecek olanlar; müşrikler..

Bu mu adalet?

Ortada müşriklerin bir saldırısı yok, engellemesi yok. Muhammed tarafından kışkırtma var.

Adamların Hac ibadetini onlarla birlikte Hac etmek istemediğin için engelliyorsun.

Açık ve net değil mi?
Ayetleri tekrar okuyun hocam. 4. Ayette bu meseleye değindiğini göreceksiniz. Belli ki hır gür çıkaran Peygamber değil, müşrikler. İhtar çekmesi normal gayet. Sadece ayetler bir şey anlatıyor ama önceki mesajınıza da istinaden burada bahsi geçen antlaşma Hudeybiye Antlaşması. Bunu ayrıca araştırabilirsiniz. Bir de bu ihtar meselesi için, Enfal 58'e bakın(öncesi sonrasıyla daha iyi olur).

Bir de o müşriklerden kimleri kastettiğini biliyor musunuz hocam? Yerinden yurdundan edenler, din yüzünden saldıranlar ve bunları destekleyenler. Hac ibadeti olarak değil de inananların can ve mal güvenliğini sağlamak olarak da değerlendirebilirsiniz kanaatimce. Konuya detaylı bakar buraya eklerim ama müşrikleri pek masum görebileceğimi düşünmüyorum yaptıklarından sonra.
 
Son düzenleme:
Ayetleri tekrar okuyun hocam. 4. Ayette bu meseleye değindiğini göreceksiniz. Belli ki hır gür çıkaran peygamber değil, müşrikler. İhtar çekmesi normal gayet. Sadece ayetler bir şey anlatıyor ama önceki mesajınıza da istinaden burada bahsi geçen antlaşma Hudeybiye Antlaşması. Bunu ayrıca araştırabilirsiniz. Bir de bu ihtar meselesi için, Enfal 58'e bakın(öncesi sonrasıyla daha iyi olur).
Hocam, sayenizde Müslüman olup sabır getirmeye başlayacağım en sonunda. 😂

"Muhammed, Tebük Seferi'nden dönmüş, Kabe'ye gitmek istemiş. Ama Hacc'da müşrikler olunca vazgeçmiş, onlarla birlikte ibadet etmek istememiş. Ebu Bekir'i Hacc Emiri olarak atamış ve sonrasında da Ali'yi de Hacc Memuru olarak atamıştır. Birlikte Mescid-i Haram'a gidip bildiriyi(yani Tevbe Suresi'nin ilk 30-40 ayeti) okumuşlardır.

Hocam bundan ne anlıyorsun? Tekrar oku diyorsun, okudum, eee?? Nuzülünü oku istersen..

Bir de o müşriklerden kimleri kastettiğini biliyor musunuz hocam? Yerinden yurdundan edenler, din yüzünden saldıranlar ve bunları destekleyenler. Hac ibadeti olarak değil de inananların can ve mal güvenliğini sağlamak olarak da değerlendirebilirsiniz kanaatimce. Konuya detaylı bakar buraya eklerim ama müşrikleri pek masum görebileceğimi düşünmüyorum yaptıklarından sonra.
Heh bak bunu diyebilirsin işte. "Sebebinin bu olduğuna inanıyorum." demek zor değil. Ama sen inkar ediyorsun. Garip bir durum gerçekten..

Yani hocam, siz mantıklı sebep sundunuz da ben inkar mı ettim? Hayır tabi ki de.. Nuzülünü dahil farklı yöne çekiyorsunuz. Hadi ayetten farklı anlam çıkarabilirsiniz. Buna tamamım da nuzülü değiştirmek garip bir durum..
 
Son düzenleme:
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Yeni konular

Geri
Yukarı