Sürprizbozan Stardew Valley inceleme

Bu konuda spoiler olduğundan sürprizbozan olarak işaretlenmiştir. Spoiler olmadığını düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

yaraliordek

Hectopat
Katılım
21 Mayıs 2021
Mesajlar
4.835
Makaleler
3
Çözümler
15
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba! Bugün "Stardew Valley" adlı oyunu inceleyeceğim.

Öncelikle oyunu hiç bilmeyenler için oyundan bahsedeyim. Oyun ilk bakıldığında tatlı piksellerden oluşan basit bir çiftlik oyunu gibi gözüküyor. Oyuna klişe bir hikaye ile başlıyoruz. Özetlemek gerekirse; yaklaşık 20 yıl önce dedemiz ölüm döşeğindeyken bize bir mektup bırakıyor, ve modern hayattan sıkıldığın zaman bunu aç diyor. Ve kendimizi yıllar sonrasında buluyoruz, joja adlı bir şirkette, sıradan bir ofiste, sıradan bir iş yapıyoruz. Aklımıza dedemizin mektubu geliyor, çekmeceyi açıyoruz ve mektubu okumaya başlıyoruz. Meğerse bizim ihtiyar bize "yıldızçiyi vadisi"(Stardew Valley)'nde bulunan, pelikan kasabasında bir çiftlik bırakmış.
Çiftlikte birkaç gün geçirdikten sonra anlıyoruz ki; aslında bu bir çiftlik oyunundan fazlası, hem de çok fazlası. Bence herkesin denemesi gereken bir oyun. Oyun ile ilgili özellikle hikaye ile ilgili spoiler vermeyeceğim.

İnceleme

1-)Grafikler

Oyun tatlı piksel grafiklere sahip. Ama şunu söylemem gerekiyor ki; oyunun pikselleri birkaç tık daha büyük olabilirmiş. Karakterimin yüzü bile çok komik duruyor, karakterlerin konuşma balonunda çıkan portresi ile oyundaki yüzleri çok farklı, çünkü oyun içerisindeki karakterler çok küçük. Ama çizimler başarılı. Tebrik etmek gerekiyor güzel çizilmiş. Kendim de piksel art ile uğraşıyorum, ama ben bile bu kadar güzel çizemem.
Ayrıca oyundaki bazı şeylerin çizimi çok kötü, bu abimiz oyunu yaparken bütün çizimleri yaklaşık 10 kere falan değiştirmiş tekrar tekrar çizmiş. Ama bazı şeyleri unutmuş. Genel olarak bütün oyun boyunca gördüğümüz şeylerin çizimine odaklanmış, kıyı da köşede birkaç kez gördüğümüz şeylerin çizimi eskide kalmış.
Puan vermem gerekecekse 100 üzerinden 75 puan veriyorum.

2-)Animasyonlar
Şimdi animasyonlardan bahsetmem gerekiyor, çünkü bence burada büyük bir sıkıntı var.
Öncelikle oyunda ara sahneler var. Bu ara sahnelerde yapımcı arkadaşın biraz kafası karışmış galiba.
İki seçeneğin var; ya oyunda kullandığın animasyonları ara sahnelerde de kullan. Ya da ara sahnelere özel animasyonlar yap ara sahneler daha çok ara sahne gibi olsun.
Bu arkadaş ikisini karıştırmış. Bazı ara sahnelerde karakterimiz birine bir şey vermek istediği zaman. Oyun içerisinde bıçak kullanırken yaptığımız animasyonu yapıyor. Adama eli boşken bıçak atıyor resmen. O şekilde vermiş oluyor sözde. Bir de şey var karakterimizin bir içecek içme animasyonu var. Ve içtiği içecek ne olursa olsun hep aynı animasyon gözüküyor. Bu aslında bilerek yapılmış. Çünkü savaşın ortasında içecek içerek can ve enerji doldurabiliyorsunuz. Bu yüzden içeceği tek dikişte bitiriyoruz. Tamam buraya kadar her şey normal, ama sen bunu ara sahnede karakterimizin elinde bira olduğunu belirtmek için kullanırsan olmaz. Bazen de dediklerimin aksine bir ara sahnede karakterler oyunda hiç olmayan animasyonları gerçekleştiriyor. Örneğin; yaslanmak, içeceği-yemeği masaya koymak, gibi. Yahu ne güzel bir animasyon yapmışsın kullansan bunu oyunun içinde. Adamlar robot gibi duruyor, oyun içinde yaptığı rezil bir animasyonu ara sahnelerde defalarca kullanıyor, ama ara sahne için yaptığı çok tatlı bir animasyonu oyunda kullanmıyor, yapmayı denemiş gibi, ama tamamlamamış.

Bir de şöyle bir olay var. Oyundaki yan karakterlerin birbiriyle bir iletişimi var. Bazıları dost bazıları kardeş, onları birlikte gördüğümüz zaman tip tip birbirine bakıyorlar. Yahu en azından bir emoji at bir şey yap konuştuğunuz belli olsun. Ya da karakterleri üzerinde ufak baloncuklarla konuştur, evet bu fikir çok mantıklı. Yapımcı dostumuz da zaten bunu düşünmüş. 0.0, 01 ihtimalle bir NPC bir diğerini gördüğünde merhaba diyor. Çok güzel bir şey ya işte karakterlerin birbiriyle etkileşimini görmek falan. Ama neden bu kadar az? Ne güzel bir özellik eklemişsin kullansana kardeşim. 25 saatlik bir Save içerisinde sadece 1 kere gördüm bu olayı.

Puan: 100 üzerinden 1. evet 1, 10 üzerinden değil 100 üzerinden 1 yani 10 üzerinden 0,1 arkadaşımız en azından oyuna birkaç tane animasyon eklemiş. O yüzden 1.

3-) Kontroller ve motor

Aynı durumlar kontroller için de geçerli. Şimdi 2 türlü kapı açma yolu var, birincisi yanına gidip fare imleciyle kapıya sağ tıklamak, ikincisi de fare imlecini boş verip kapıya bakıp herhangi bir yere sağ tıklamak. Fare imleci kontroller için hiçbir şey ifade etmiyor desem yalan olmaz. Savaş mekanikleri mesela farenin hiçbir önemi yok karakterin nereye bakarsa oraya vuruyor bir yerden sonra oyunu fareyle değil sadece klavyeyle oynuyorsunuz, arkanızdan gelen bir düşmana vurmak için klavyeyle arkanıza dönmeniz gerekiyor. Ama saldırırken kendinizi sersemletmiş gibi hareketsiz kaldığınız için bunu yaparken çok fazla hasar yiyebiliyorsunuz. Kardeşim neden imleç ile vurduğum yere dönmüyor karakterim? Neden yani? Kaç yıl olmuş oyun çıkalı bir dünya güncelleme geldi ama hala bunlar çözülmedi. Aynı şekilde maden yaparken karakteriniz nereye bakıyorsa oradaki taşı kırıyor, ve biz başka bir kareye tıkladığımız zaman oraya dönmüyor.
Puan: 100 üzerinden 15.

4-) Hikaye işleyişi

Aslında oyunun belli bir hikayesi yok, bütün karakterlerle aramızı geliştirdikçe onları daha iyi tanıyoruz o kadar. Bu kadar küçücük bir hikaye kırıntısını kovalamak için de bin dereden su getirmek gerekiyor. Ara sahnelerin tetiklenmesi için yok bilmem hangi gün, hangi saatte, hangi yılda, hangi mevsimde hangi bölgede bulunmamız lazım. Ve ilişkilerimizi geliştirmeden veya uzun zaman geçmeden hikaye ile ilgili bir şey göremiyoruz.

Puanım: 100 üzerinden 20.

5-) Karakterler

Oyunun başında yaklaşık 20 küsur karakter bulunuyor. Sonradan bayağı bir çoğalıyor sayı, karakterler gerçekten çok iyi işlenmiş. 12 tane evlenilebilir karakter var, 6 erkek 6 kız, eş cinsel evlilik de mümkün.
Karakterler hiç olamayacağı kadar iyi olmuş.

Puanım 100 üzerinden 95. 5 puan kırdım çünkü çok az kız var. :D

Çok iyi bulduğum ve çok kötü bulduğum yanlarını ayrıntılı anlattım.
Ayrıca oyunun ses efektleri, müzikleri mizahi yaklaşımı, ayrıntılı oynanışı, karakter gelişimi, serbest oynanışa sahip olması gibi özellikleri de benden geçer not aldı.

Özet

Özetlemek gerekirse; oyun çok şey olmaya çalışırken hiçbirini tam olarak yapamamış ve ortaya böyle çok garip bir şey çıkmış.
Asıl sorun bu sıkıntıların yıllar sonra hala düzeltilmemesidir. Arkadaşımızın oyunu yaparken yaşadıklarını falan araştırdım, oyuna çok değer veriyormuş mükemmel olmasını istemiş. Ama oyunu iyi ya da kötü tamamlayıp milyon dolarları cebe indirince anlaşıldı ki oyunu değil, getirdiği parayı önemsiyor. Bu çok anormal bir şey değil. Ama bence buraya kadar gelmişken oyundan elini kolunu çekmemeliydi. Şimdi başka bir oyunla ilgilendiği için de bu zamana kadar yapmadıklarını şimdi de yapmayacağını düşünüyorum. Yani ortada böyle bir iş var. İyi ya da kötü,

Genel olarak oyuna verdiğim puan 100 üzerinden 75.
Sizin de yorumlarınızı çok merak ediyorum.
 
Böyle mükemmel zengin hikaye barındıran ve bir şah eser olan oyunun böyle incelemeyi gördükten sonra benim sıfad:
download.jpg

Ayrıca şunu da eklemek isterim ki. Bu oyun maddi zorluk çeken ve çok zamanı olmayan tek bir kişi tarafından 5 yılda yapılmıştır.
 
Böyle mükemmel zengin hikaye barındıran ve bir şaheser olan oyunun böyle incelemeyi gördükten sonra benim sıfad:
Eki Görüntüle 1294079
Ayrıca şunu da eklemek isterim ki. Bu oyun maddi zorluk çeken ve çok zamanı olmayan tek bir kişi tarafından 5 yılda yapılmıştır.

Düşüncelerini paylaşırsan tartışabiliriz.
 

Geri
Yukarı