Ateistlik bir din veya inanç değil ki doğrusu yanlışı olsun, Tanrı'yı reddedenlere ve olmadığını söyleyenlere ateist denir.Ateistler hep başka dinlere çamur atmaya çalışırken asla kendi dinleri doğru mu gerçek mi sorgulamıyorlar. Bunu bir kenara koyalım. Kutsal dinlerde şu hatalı bu hatalı demeden önce iyice araştırmak lazım. Tevrat zebur incil Kuran'da öyle kafana bir ayet takıldı mı hatalı demek yerine araştırman lazım.
Kimsenin bir şey eklediği yok. Sadece, "Bunlara bakarak, bu kanıya vardım." sonucu ortaya çıkmıştır. Eklenen ise, ülkemiz içinde bulunan Mürcie İslam anlayışıdır.İslam dininin kaynakları Kuran, hadis ve sünnetlerdir. Bu 3 kaynağın haricinde kaynak yoktur. Sizin aklınızı kullanarak ben bu dine şunu ekleyeceğim. Ben böyle anladım tarzında bir lüksünüz yoktur.
Açık uçludur. Bizzat Muhammed'in dostu olan Ali bile Muaviye ile arasındaki savaşta bile arafta kalmıştır. Muhammed'i görmüş adamlar bile gruplardan ayrılıp farklı anlayışlar benimsemişken, 1400 yıl sonra bunu söylüyor olman absürttür.Açık uçlu da değildir. Çünkü sınırlar bellidir. Kabul eden Müslüman, etmeyen değildir. Bu kadar basit ve nettir.
Bilimin ya da felsefenin, alimlerin tekfir edilerek İslam'ın alanına girmediğini görmüş olduk. Şu anki anlayışı da sürdükleri için Ortadoğu'nun halini zaten görüyoruz.İslam'ın üstün yanı araştırmaya, sorgulamaya teşvik ettirmesidir. İşinizi hakkıyla yapmanızı tavsiye etmesidir. Bu sebeple Müslümanlar hakkıyla iman ettiğinde iman etmeyene karşı tam bir üstünlük içerisindedir. Kendi inandığı din, onu bilime sevk ettirmektedir. Bu sebeple bilim onun inancının bir parçası haline gelmektedir.
Kusura bakmayın da, kendi kendinize çelişiyorsunuz. Hem bilimden bahsediyorsun hem de sınırdan bahsediyorsun. Bilim de sınır varmış da haberimiz mi yok?İslam'ın yasakladığı, sınırlarını yeniden çizmeye çalışmanızdır
Hala kavram karmaşası. Din tanımını yapalım önce;İslam'a göre ateizm de bir dindir.
Kimsenin bir şey eklediği yok. Sadece, "Bunlara bakarak, bu kanıya vardım." sonucu ortaya çıkmıştır. Eklenen ise, ülkemiz içinde bulunan Mürcie İslam anlayışıdır.
Dilediğiniz kadar açık uçlu deyin. İslam'ın kaynakları ve Peygamberi tektir. Sözleri ve kitabı nettir. Başka yol yoktur. Hadisle buna nokta koymak istiyorum.Açık uçludur. Bizzat Muhammed'in dostu olan Ali bile Muaviye ile arasındaki savaşta bile arafta kalmıştır. Muhammed'i görmüş adamlar bile gruplardan ayrılıp farklı anlayışlar benimsemişken, 1400 yıl sonra bunu söylüyor olman absürttür.
Bu cümle, Ortadoğu'nun tarihini ve ülkelerin üzerindeki amaçlarını bilen birinin kuracağı bir cümle değildir. Sizin sorununuz güneşi yansımalardan anlamaya çalışmanızdır. Direkt güneşe baktığınız gün sizin için daha net olacaktır.Bilimin ya da felsefenin, alimlerin tekfir edilerek İslam'ın alanına girmediğini görmüş olduk. Şu anki anlayışı da sürdükleri için Ortadoğu'nun halini zaten görüyoruz.
Lütfen tekrar okuyun. Bilim'in sınırlarından değil İslam'ın sınırlarından bahsettim.Kusura bakmayın da, kendi kendinize çelişiyorsunuz. Hem bilimden bahsediyorsun hem de sınırdan bahsediyorsun. Bilim de sınır varmış da haberimiz mi yok?
İslam'a göre ateizm bir dindir. Google'a göre değil. Atestin Rabbi kendi nefsidir.Hala kavram karmaşası. Din tanımını yapalım önce;
Eki Görüntüle 2184590
Deizm tanrı/yaratıcı inancıdır. Ateizm bunun yoklugudur. Dolayısıyla din değildir.
Kıyasın tam olarak işlevi bu. En basit abdest örneği. Olay;Ben böyle anladım tarzında bir lüksünüz yoktur.
Mezhepler din değildir, kolaylıktır. İkisi de haktır. Peygamber'in her hareketi bizlere derstir. Peygamber bir hareketi iki zıt şekilde uyguladıysa iki hareket de doğrudur. İkisini de uygulamak haktır.Kıyasın tam olarak işlevi bu. En basit abdest örneği. Olay;
Peygamberin eli kanar, Ayşe pansuman yapar. Pansuman sonrası peygamber abdest tazeler.
Hanefî'nin sonucu;
Eli kanadigi için abdest almıştır. Dolayısıyla kanama durumunda abdest tazelenir.
Şafiî'nin sonucu;
Kadın eli değdiği için abdest almıştır. Dolayısıyla kadın eli degdiginde abdest tazelenir.
Sonuç;
İki farklı kişi, iki farklı şey anlamışlardır ve farklı kural getirmişlerdir. Belirsizlik söz konusudur.
Mezhepler dinin belirsizliğinin kanıtıdır. Dinin evrensel bir anlaşılırlık içinde değil, belirsiz bir şekilde ortaya çıktığının kanıtıdır. Çelişkinin kanıtıdır. Çelişkilere rağmen inanmak senin tercihin. Buna karşı çıkamayız. Ancak hayır dinde belirsizlik yoktur, hayır çelişki yoktur gibi abuk cümleler absürt kaçıyor.Mezhepler din değildir, kolaylıktır. İkisi de haktır. Peygamber'in her hareketi bizlere derstir. Peygamber bir hareketi iki zıt şekilde uyguladıysa iki hareket de doğrudur. İkisini de uygulamak haktır.
Tuvaletini tutamayan birinin abdesti geçerli midir? Bu soruya cevap verebildiğiniz zaman mezhep nedir anlarsınız. Sizin imzanızda bulunan sözle size cevap vermek istiyorum.Mezhepler dinin belirsizliğinin kanıtıdır. Dinin evrensel bir anlaşılırlık içinde değil, belirsiz bir şekilde ortaya çıktığının kanıtıdır. Çelişkinin kanıtıdır. Çelişkilere rağmen inanmak senin tercihin. Buna karşı çıkamayız. Ancak hayır dinde belirsizlik yoktur, hayır çelişki yoktur gibi abuk cümleler absürt kaçıyor.