SebastianCastellanos
Centipat
Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
Çünkü biz paylaşsakta sen göremeyeceksin. Sisteminde bu sorunu yaşamıyorsan göremezsin.
GTX 1070, 1080, 1060 6G, onu geçin, 0 bir RX 5700XT, IPS ve TN Panelde denedim. 1440P'de denedim. PSU değiştirdim. Kasa değiştirdim. Windows 8 yükledim. Maalesef sorun düzelmedi.
Bu dediğiniz olay bu şekilde olmuş olsa her sistemde mevcut olurdu. Misalen benim bu sorunla ilk karşılaşmam GTX 1060'dan 1070'e geçtiğimde geçen yıl bu zamanlar ortaya çıktı.
Sorunu bilen bilir oyunla alakalı olan bir durum söz konusu değil.Zaten oyunlarla alakalı performans versin diye böyle yapılmış ya evet 2080 Ti var diorsun 1K FPS alıorum ama anti aliaisng acıyorum gene aynı tırtık neden gitmiyor cünkü oyun öle yapılmıs herkeste varmıs
Kardeşim çünkü oyunlarla alakalı diyeceksin ki 2080 Ti var 1000 FPS alıyorum FPS aşırı dereceğim yeterli ama tırtıklı kenar MSAA acıyorum FXAA acıyorum doku süzme 16 yapıyorum ama gene gitmiyor neden gitmiyor cünkü oyun öle yapılmıs zamanında performans verebilsin diye yapılmış. dogrumudur lanre ..
Sorunu bilen bilir oyunla alakalı olan bir durum söz konusu değil.
Zaten oyunlarla alakalı performans versin diye böyle yapılmış ya evet 2080 Ti var diorsun 1K FPS alıorum ama anti aliaisng acıyorum gene aynı tırtık neden gitmiyor cünkü oyun öle yapılmıs herkeste varmıs
Kardeşim çünkü oyunlarla alakalı diyeceksin ki 2080 Ti var 1000 FPS alıyorum FPS aşırı dereceğim yeterli ama tırtıklı kenar MSAA acıyorum FXAA acıyorum doku süzme 16 yapıyorum ama gene gitmiyor neden gitmiyor cünkü oyun öle yapılmıs zamanında performans verebilsin diye yapılmış. dogrumudur lanre ..
Çünkü biz paylaşsakta sen göremeyeceksin. Sisteminde bu sorunu yaşamıyorsan göremezsin.
Kullanılan teknikten kaynaklı bir problem. Günümüzdeki çoğu oyun motoru bahsettiğim deferred rendering tekniğini kullanıyor. Bunu kullanmalarında ki en önemli sebeplerden biri dinamik ışıklandırma/gölgelendirme. Hal böyle olunca bazı şeylerden feragat edilmesi gerekiyor. Bu da o tırtıklanmalara sebep oluyor. Bunların önüne geçilmek için zaten şu an halihazırda DLSS/TAA/TSSAA gibi teknikler kullanılıyor. Mesela Doom Eternal, Forward+ kullanıyor. Işıklandırma ve gölgelendirme için tiled shading tekniği ile bunu birleştiriyor. Tırtıklanmanın önüne geçmek için de TSSAA kullanılıyor.
Twitter kaynağı:
Doom Eternal örneğini veriyorum.
AA kapalı olan resimde bahsettiğim yerleri numara sırası ile anlatıyorum;
1.Uzaktaki metallere bakınca tırtıklanmayı görebiliyoruz.
2.Dekorlar tırtıklı.
3.Uzaktaki metaller tırtıklı.
4.Dağın kenarları tırtıklı.
AA açık olan resme bakalım.
Voila. Hiçbir tırtıklanma yok. Ama bunu arkadaşlara anlatamıyoruz maalesef.
Anlamadığım şey bunları ben her zaman görüyordum ve halen görüyorum. Bu durum belki CRT zamanlarında o kadar belli değildi ama şu anki kullanılan monitörler ve endüstrinin kullandığı teknolojinin değişmesi bunu daha bariz hale getirdi. Daha önceki arkadaş da video attı videodaki her oyundaki sorunu takır takır söyledim, çözümü varsa çözümünü de attım.
Madem zevk alamaz noktaya geldiniz oynamayın o zaman. Sisteminizi satın boykot edin. Böyle bir komplo teorisi varsa gidin ispat edin. AMD & NVIDIA Support'una yazın, MS DirectX ekibine yazın.
Aslında bir sorun yokmuş Yeni nesil monitörler HD ve net belirgin özelligi oldugu için daha cok göz önüne geldi dedigin gibi. He bana diycekler bu sorunu görmedinmi görüyorum bende de var bende sorun sanmıstım ama halbuki işin aslını araştırınca bir sorun olmadıgını fark ettim eski PC'den ynei PC'ye gecen insanların bunu bu kadar net fark etmesiyle oluyor aslında eski nesil monitör PC'de çok farkedilmegi için şimdi yeni nesil PC'lere gecince ve monitöre sorun olarak algılanıyor
Konudaki arkadaşlar AA üzerinde duruyor burada mesele tırtıklanma değil bunu anlatamadık size. Görünen o ki sabaha kadar anlatsak da tırtıklı tırtıksız mevzusuna devam edeceksiniz.
AA yı kafaya takan adam gitsin SGSSAA açsın burada mesele o değil.
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.