Çözüm Texture Shimmering Sorunu

Bu konu bir çözümü açıklamaktadır. Herhangi bir çözüm açıklanmadığını düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.
Dokularda titreme bu videoyu sonuna kadar izleyin. Bu konuda bazı kişileri iğneleyerek çözüm yazdığını zanneden kişinin ayrıca izlemesini istiyorum.

Bu sorunu aa ile gideremezsin çünkü aa ile hiçbir ilgisi yok.

Videodaki çoğu oyun Deferred rendering kullanıyor ve teknik sonucu çok fazla aliasing oluşuyor. Bunu kaç defa daha anlatmam lazım?

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Tek tek oyunların üstünden geçiyorum.
HoTS: Deferred Rendering kullanılıyor. Oyun Anti-Aliasing için sadece FXAA sunuyor. FXAA ekranı bulanıklaştırarak aliasing problemini çözmeye çalışıyor ancak yeterli bir çözüm değil.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Lego Star Wars aynı şekilde aliased kaplamalar, AA sonucu sunmuyor.

Overwatch: Aynı şekilde Deferred rendering, aliasing için sunduğu tek sonuç FXAA yeterli değil.

Witcher: Aynı şekilde Deferred rendering, aliasing için sunduğu tek sonuç FXAA ve yeterli değil. Gölgeler içinse fix:

[Rendering]
CascadeShadowDistanceScale0=4
CascadeShadowDistanceScale1=4
CascadeShadowDistanceScale2=3
CascadeShadowDistanceScale3=2
CascadeShadowQuality=8
CascadeShadowmapSize=3096

Wolfenstein Old Blood: MSAA sunmasına rağmen idtech5'ın Megatexture tekniğinden dolayı kaplamalar kalitesiz ve aliased bir şekilde gözüküyor bunun nedeni ise diğer klasik oyun motorlarının kullandığı texture streaming ve aynı kaplamaların birden çok yerde kullanılmasının aksine, megatexture bütün oyundaki kaplamaları tek büyük bir dosya boyutunda oluşturulmasını sağlıyor. Yani aynı kaplamayı farklı yerde göremiyorsunuz.

Tekniğin detaylı kısmı burada açıklanmış. Teknik mantıklı ve development için mantıklı gözükse de megatexture boyutu 1-2 TB veya daha yüksek boyutlara kadar çıkabiliyor. Ancak bunu olduğu gibi piyasaya süremezler o yüzden bu megatexture sıkıştırılıyor ve boyutu 1-2 TB'dan 30 GB'a kadar düşürülüyor(bknz: Rage - Doom 2016, Wolfenstein: New Order, Old Blood, Evil Within) durum böyle olunca oyuncunun bulunduğu alana göre LOD seviyesi bir anda en düşükten en yükseğe kadar çıkabiliyor. Bu da göze bir hayli kötü geliyor. Uzaktan bakınca kaplamaların pixelleri bu nedenle aliased gözüküyor. MSAA olmasına rağmen.
Half-Life 2:

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bunu da ekstradan koyuyorum.
Fallout 3 bir başka open world oyun MSAA sunmasına rağmen transparency multisampling seçeneği bir hayli problemli. Lanse edildiği gibi ağaçların çitlerin, kabloların ve bina uçlarındaki aliasing problemini çözmüyor aksine daha fazla aliasing sorunu çıkartıyor.
Gopher adlı youtuberın sunduğu çözüm. Daha önce de yazdığım gibi SGSSAA kullanarak çözüyor.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bu durumun etmenlerinden bir taneside şu anki kullandığımız LCD monitörlerde sebep oluyor. Çevirmek isterdim ancak video bayağı uzun olduğu için sadece linkliyorum.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Özet geçmek gerekirse, tüplü monitörlerin pixelleri oluşturma şekli LCD monitörlere kıyasla daha kaliteli ve şeffaf oluyor. Haliyle aliasing ve ekranda oluşan blur LCD'ye kıyasla bir hayli daha az oluyor.

Son olarak şunu söylemek istiyorum. İğneleyerek "çözüm" sunmaya çalışıyorum çünkü olmayan bir problemin olduğunu söylüyorsunuz ve bunun donanım ile alakası olduğunu iddaa ediyorsunuz. Kanıtla gelin diyorum gülüyorsunuz. Gerçek hayatta insanlar sizin anektodlarınıza değil sunduğunuz delillere bakar.
 
Sorunu yaşayan arkadaşlar şöyle bir siteye denk geldim. Sanırım bu sorun upscale ve downscale ile ilgili olabilir. Yani sistemin görüntüyü scaling yapabilmesi bozulmuş olabilir. Ancak bunu nasıl çözebiliriz tam bir muamma...

.

Video ile ilgili scaling işleminden bahsetmiş ve aynı durum grafikler için de geçerli olabilir.

Bir paragrafı çevirdim

"Eğer bir grafik yonga seti yüksek kaliteli bir ölçeklendirme algoritması uygularsa, jagged edges (tırtıklı kenarlar) testini basitçe geçebilir ve görüntü sağdaki görüntüdeki gibi düzgün görünecektir. Bununla birlikte, eğer bir grafik yonga seti pikselleri daha yüksek çözünürlükte kopyalarsa, yüksek ölçeklendirme yapılmış görüntü soldaki resim gibi görünecek ve çözüm testi başarısız olacaktır."
 
Sorunu yaşayan arkadaşlar şöyle bir siteye denk geldim. Sanırım bu sorun upscale ve downscale ile ilgili olabilir. Yani sistemin görüntüyü scaling yapabilmesi bozulmuş olabilir. Ancak bunu nasıl çözebiliriz tam bir muamma...

.

Video ile ilgili scaling işleminden bahsetmiş ve aynı durum grafikler için de geçerli olabilir.

Farkında mısın bilmiyorum ama attığın link 2000 senesine ait ve şuanda DSR ve VSR'ın yaptığı işlevi anlatıyor. DSR ve VSR ile görüntüyü önce belirlediğin düzeye upscale edip daha sonra kullandığın monitör çözünürlüğüne downscale ediyor yani pixel yoğunluğu artmış olup sana daha kaliteli bir görüntü sunumu sağlıyor.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Bana delil sunmazsanız bende söylediğiniz şeylere götümle güler üstünede yazdığınız her absürd şeyin dalgasını geçerim.

O yorumu sana cevap vermek için yazmadım. Ayrıca sana söylediğim şeylere kendi tabirinle gülüp dalga geçen insanı da bu saatten sonra kâle almıyorum.
 
Oyunlar ile alakası yok bu durumun aynı oyun bende sıkıntı varken bir başkasında olmuyor. Herkes de olan bir durum değil sadece çoğunlukta bu var. İmzam da ki konuya bir bakın.
 
Aynı illeten bende müzdaribim 1 haftadır uğraşıyorum çözümü yok bununla yaşamayı öğrenmemiz lazım sanırım.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
@Silinen üye konuda gönderilen diğer videolara göre bu videoda herhangi bir sorun göremedim. Dolaplar bana normal geldi. Tamamen pürüzsüz olması için süper örnekleme şart. Bu da FPS kaybı yaratır gerek yok.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı