The Last of Us Part II beni üzdü

Hikayesi basit falan değil anlamadığın ya da anlamaya çalışmadığın birçok detay var muhtemelen. Hikaye istediğiniz gibi şekillenmediği için kötü demeniz bu oyunun gelmiş geçmiş en iyi hikayeye sahip olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Bütün oyunları masal gibi iyiler kazanır mottosuyla oynayıp kendinizi tatmin etmeye alışmışsınız. Karakterlerin yaptığı her hamlenin mantıklı açıklamaları var. Buna Abby'nin Joel'a yaptığı muamele de dahil. Hayatını allak bullak etmiş bir adamı senelerce aramışsın. Ondan sadece nefret etmiyorsun aynı zamanda da korkuyorsun bu adam sana karşındayken sadede gel gibi bir tavırla konuşuyor. Senin bir sevdiğin canice değil normal bir sayısız insanla birlikte joelun yaptığı katliam şeklinde öldürülseydi ve katilinin hiçbir pişmanlık duymadığını görsen nasıl intikam alırdin bir düşün.
Last of Us 2 şu ana kadar çıkmış en iyi hikayeli oyunlardan biri olay örgüsünü sevmemeniz bu gerçeği değiştirmiyor.
RDR2 ve hatta Last of Us'dan da iyi bir hikayesi var. Teknik olarak değerlendiremiyorsanız hikaye kötü gibi kafalara girmeyiniz.
Siz de yazdığım şeyleri anlamamışsınız, hala gelip peri masalı bekliyorsunuz gibi saçma sapan bir yorum yapıyorsunuz. Yazdığım cümleleri 30 kere baştan sona okuyun, belki ne demek istediğimi anlarsınız. O zaman tekrar gelip fikrinizi belirtirsiniz, beni anladığınızı düşünürsem size karşılık veririm.

Hayatımda tonlarca oyun oynadım, bitirdim. Birçoğunun sonu da iyi bitmedi, ona rağmen çok sevdiğim oyunlar oldu. Buna en yakın örnek Cyberpunk 2077 olur mesela, hiçbir şekilde beklediğim gibi sonlanmadı oyun ancak beni etkilemeyi başardı. Olayın "peri masalı" düşüncesiyle ilgisi yok. Ben yukarıda da belirttim, bu karakterler ölebilirdi ancak bu kadar basit şekillerde değil.

"Biz bu karakterleri öldürcez, neyse bir önceki oyundan ölen rastgele birinin kızını seçelim o öldürsün bari n'apalım" diyerek düşünülmüş bir hikaye, basite kaçılmış bir hikayedir. Bunun aksi düşünülemez, bu hikayedeki duyguyu ne kadar iyi yansıttıkları o hikayenin basite kaçılmış bir hikaye olduğu gerçeğini zerre değiştirmez. Ayrıca şu oyunun basit hikayesine dünyanın en iyi hikayesi diyebiliyorsanız ya hayatınızda 3-5 tane anca oyun oynadınız ya da bu oyunun fanboyu haline gelmişsiniz.

Sen de, GTA 6'da GTA 5'de yolda geçerken öldürdüğün hiçbir önemi olmayan açık dünya NPC'sinin oğlunun intikam hikayesinin anlatıldığını düşün bakalım, sana derin, üzerinde çok düşünülmüş bir hikaye gibi geliyor mu? Değil tabii ki, Last of Us yapınca da değil, diğer oyunlar yapınca da değil. Şu hikayeyi başka bir firma başka bir oyun başlığı altında yapıyor olsa hepiniz küfürler yağdırıyordunuz gelip savunmayın şu basit hikayeyi bana. Bu intikamı veya o karakterin yaşadıklarını iyi yansıtıyor olmaları, o hikayeyi sağlam bir hikaye yapmıyor maalesef. Oyun baştan sona CGI zaten bırak da duygular güçlü olsun, bi' zahmet yani. Hikaye basit, kabul edin bunu.

Hikaye ile duyguların iyi yansıtılması aynı şeyler değil. Ama maalesef, fanboy olduğunu anlayamazsın fanboyken.
 
Siz de yazdığım şeyleri anlamamışsınız, hala gelip peri masalı bekliyorsunuz gibi saçma sapan bir yorum yapıyorsunuz. Yazdığım cümleleri 30 kere baştan sona okuyun, belki ne demek istediğimi anlarsınız. O zaman tekrar gelip fikrinizi belirtirsiniz, beni anladığınızı düşünürsem size karşılık veririm.

Hayatımda tonlarca oyun oynadım, bitirdim. Birçoğunun sonu da iyi bitmedi, ona rağmen çok sevdiğim oyunlar oldu. Buna en yakın örnek Cyberpunk 2077 olur mesela, hiçbir şekilde beklediğim gibi sonlanmadı oyun ancak beni etkilemeyi başardı. Olayın "peri masalı" düşüncesiyle ilgisi yok. Ben yukarıda da belirttim, bu karakterler ölebilirdi ancak bu kadar basit şekillerde değil.

"Biz bu karakterleri öldürcez, neyse bir önceki oyundan ölen rastgele birinin kızını seçelim o öldürsün bari n'apalım" diyerek düşünülmüş bir hikaye, basite kaçılmış bir hikayedir. Bunun aksi düşünülemez, bu hikayedeki duyguyu ne kadar iyi yansıttıkları o hikayenin basite kaçılmış bir hikaye olduğu gerçeğini zerre değiştirmez. Ayrıca şu oyunun basit hikayesine dünyanın en iyi hikayesi diyebiliyorsanız ya hayatınızda 3-5 tane anca oyun oynadınız ya da bu oyunun fanboyu haline gelmişsiniz?

Sen de, GTA 6'da GTA 5'de yolda geçerken öldürdüğün hiçbir önemi olmayan açık dünya NPC'sinin oğlunun intikam hikayesinin anlatıldığını düşün bakalım, sana derin, üzerinde çok düşünülmüş bir hikaye gibi geliyor mu? Değil tabii ki, Last of Us yapınca da değil, diğer oyunlar yapınca da değil. Şu hikayeyi başka bir firma başka bir oyun başlığı altında yapıyor olsa hepiniz küfürler yağdırıyordunuz gelip savunmayın şu basit hikayeyi bana. Bu intikamı veya o karakterin yaşadıklarını iyi yansıtıyor olmaları, o hikayeyi sağlam bir hikaye yapmıyor maalesef. Oyun baştan sona CGI zaten bırak da duygular güçlü olsun, bi' zahmet yani. Hikaye basit, kabul edin bunu.

Hikaye ile duyguların iyi yansıtılması aynı şeyler değil. Ama maalesef, fanboy olduğunu anlayamazsın fanboyken.

Yazdıkların gerçekten komik. Ben senin söylediklerini çok iyi anladım. Hikaye istediğin gibi ilerlemediği için sacma sapan eleştiriler yaratmaya çalışıyorsun. Sıradan NPC yerine abby Marlen'inde kızı olabilirdi. Bunu sen ben düşünebiliyorsak onlar da düsünüyor. Kendinizi çok zeki başkalarını çok aptal sanıyorsunuz. Anlamak eylemini bence ağzına alma. Çünkü denememişsin bile çünkü işine gelmemiş. Verilen her karar neden sonuçla gayet iyi açıklanmış. Kimse senin kafana vura vura sokamaz. Fakat sana her seyi anlatıyorsa ve sen bunları almaya çalışmıyorsan sorun burada hikayede ve anlatıda değildir. Neymiş neden sıradan npcymiş. O kadar alışmışsın ki belirli kalıplara farklı bir şey sana tuhaf geliyor. Bu oyunun temel amacında zaten sana NPC'leri daha fazla kişi gibi göstermek var. Öldürdüklerimizin birer insan olduğunu aktarmaya çalışmış yeterince bu yüzden bu yol izlenmiş. Aynı şey GTA gibi oyunlarda da geçerli olabilir. Belli ki doktor mevzusu Last of Us'dan beri düşünülmüş bir şey doktor rastgele bir NPC değil. Onu öldürmek zorundasın zaten seçme hakkın yok. Bu kadar basit düşünerek çamur atmayın. Emin ol senin oynadığından daha fazlasını oynamışımdır. Ne kadar oynadığının değil ne kadar anladığının önemli olduğunu idrak edememişsin.
 

Geri
Yukarı