THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER hatası

İşletim sistemi
Windows 10

bahatarik

Decapat
Katılım
5 Ocak 2021
Mesajlar
25
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
1 haftalık laptopumda resimdeki hatayı alıyorum. Ne yapabilirim?

 

Dosya Ekleri

  • mavi ekran.jpg
    mavi ekran.jpg
    138,3 KB · Görüntüleme: 43
Windows sürümünüz eski, donanımlarınız sonsuz bir döngüye girdiği için bu sorunu yaşıyorsunuz. dxgkrnl.sys hatası genellikle bozuk ekran kartı driverları yada uyumsuz driverlardan kaynaklanır. Nadirende olsa bozuk aygıt yada zararlı yazılımlar tarafından'da görülebilir.

Öncelikle bilgisayarınızı açın ve ayarlar bölümünden "Güncelleştirmeler" kısmına tıklayın. Ardından "Güncelleştirmeleri denetle" kısmına tıklayın ve son sürüm Windows'u bilgisayarınıza yükleyin.

Ardından ekran kartınızın resmi sitesine gidip WHQL yani windows testlerinden geçmiş ve BETA olmayan en güncel sürümü bilgisayarınıza yükleyin. Ancak öncesinde "DDU" kullanarak sorunlu driver'ınızı silip yerine en güncel sürümü kurunuz.
Amd ekran kartları için
Nvidia ekran kartları için

Son olarak arama kısmına Komut İstemi (CMD) yazın ve Komut İstemi uygulamasını "Yönetici Olarak Çalıştır" seçeneğini seçin, ardından gelen komut ekranına sfc / scannow komutunu yazarak Windows'un tümleşik sorun gidericisini çalıştırabilirsiniz.

Sorun çözülmez ise bir kaç adet minidump dosyası daha göndermenizi rica edeceğim. Tek bir minidump dosyası üzerinden konuşmak biraz zorlayıcı açıkçası.

[CODE title="Tüm kodlar"]
Microsoft (R) Windows Debugger Version 10.0.20153.1000 AMD64
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.


Loading Dump File [C:\Users\brkcn\AppData\Local\Temp\Rar$DIa780.33608\012121-9890-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available


************* Path validation summary **************
Response Time (ms) Location
Deferred srv*
Symbol search path is: srv*
Executable search path is:
Windows 10 Kernel Version 19041 MP (12 procs) Free x64
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Personal
Edition build lab: 19041.1.amd64fre.vb_release.191206-1406
Machine Name:
Kernel base = 0xfffff804`5b600000 PsLoadedModuleList = 0xfffff804`5c22a2f0
Debug session time: Thu Jan 21 22:05:18.091 2021 (UTC + 3:00)
System Uptime: 0 days 22:15:02.648
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
................................................................
.........................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
..................................................
For analysis of this file, run !analyze -v
nt!KeBugCheckEx:
fffff804`5b9f5780 48894c2408 mov qword ptr [rsp+8],rcx ss:0018:fffffb88`1609aa60=00000000000000ea
6: kd> !analyze -v
*******************************************************************************
* *
* Bugcheck Analysis *
* *
*******************************************************************************

THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER_M (100000ea)
The device driver is spinning in an infinite loop, most likely waiting for
hardware to become idle. This usually indicates problem with the hardware
itself or with the device driver programming the hardware incorrectly.
If the kernel debugger is connected and running when watchdog detects a
timeout condition then DbgBreakPoint() will be called instead of KeBugCheckEx()
and detailed message including bugcheck arguments will be printed to the
debugger. This way we can identify an offending thread, set breakpoints in it,
and hit go to return to the spinning code to debug it further. Because
KeBugCheckEx() is not called the .bugcheck directive will not return bugcheck
information in this case. The arguments are already printed out to the kernel
debugger. You can also retrieve them from a global variable via
"dd watchdog!g_WdBugCheckData l5" (use dq on NT64).
On MP machines it is possible to hit a timeout when the spinning thread is
interrupted by hardware interrupt and ISR or DPC routine is running at the time
of the bugcheck (this is because the timeout's work item can be delivered and
handled on the second CPU and the same time). If this is the case you will have
to look deeper at the offending thread's stack (e.g. using dds) to determine
spinning code which caused the timeout to occur.
Arguments:
Arg1: ffffd58558b9f080, Pointer to a stuck thread object. Do .thread then kb on it to find
the hung location.
Arg2: 0000000000000000, Pointer to a DEFERRED_WATCHDOG object.
Arg3: 0000000000000000, Pointer to offending driver name.
Arg4: 0000000000000000, Number of times "intercepted" bugcheck 0xEA was hit (see notes).

Debugging Details:
------------------


KEY_VALUES_STRING: 1

Key : Analysis.CPU.mSec
Value: 3796

Key : Analysis.DebugAnalysisProvider.CPP
Value: Create: 8007007e on BURAK

Key : Analysis.DebugData
Value: CreateObject

Key : Analysis.DebugModel
Value: CreateObject

Key : Analysis.Elapsed.mSec
Value: 53211

Key : Analysis.Memory.CommitPeak.Mb
Value: 83

Key : Analysis.System
Value: CreateObject

Key : WER.OS.Branch
Value: vb_release

Key : WER.OS.Timestamp
Value: 2019-12-06T14:06:00Z

Key : WER.OS.Version
Value: 10.0.19041.1


ADDITIONAL_XML: 1

OS_BUILD_LAYERS: 1

BUGCHECK_CODE: ea

BUGCHECK_P1: ffffd58558b9f080

BUGCHECK_P2: 0

BUGCHECK_P3: 0

BUGCHECK_P4: 0

FAULTING_THREAD: ffffd58558b9f080

BLACKBOXBSD: 1 (!blackboxbsd)


BLACKBOXNTFS: 1 (!blackboxntfs)


BLACKBOXPNP: 1 (!blackboxpnp)


BLACKBOXWINLOGON: 1

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1

PROCESS_NAME: aida64.exe

STACK_TEXT:
fffffb88`1609aa58 fffff804`6646289d : 00000000`000000ea ffffd585`58b9f080 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KeBugCheckEx
fffffb88`1609aa60 fffff804`6646297e : fffffb88`1609ab40 fffff804`6643727b fffffb88`1609ab40 fffff804`70e5cd50 : dxgkrnl!TdrTimedOperationBugcheckOnTimeout+0x45
fffffb88`1609aad0 fffff804`70db8ff0 : 000000ba`83b2987d fffff804`70e5cd50 00000000`00000000 ffffd585`4119c000 : dxgkrnl!TdrTimedOperationDelay+0xce
fffffb88`1609ab10 000000ba`83b2987d : fffff804`70e5cd50 00000000`00000000 ffffd585`4119c000 00000000`00989680 : atikmdag+0x68ff0
fffffb88`1609ab18 fffff804`70e5cd50 : 00000000`00000000 ffffd585`4119c000 00000000`00989680 00000000`00000001 : 0x000000ba`83b2987d
fffffb88`1609ab20 00000000`00000000 : ffffd585`4119c000 00000000`00989680 00000000`00000001 00000000`00000028 : atikmdag+0x10cd50


STACK_COMMAND: .thread 0xffffd58558b9f080 ; kb

SYMBOL_NAME: dxgkrnl!TdrTimedOperationBugcheckOnTimeout+45

MODULE_NAME: dxgkrnl

IMAGE_NAME: dxgkrnl.sys

IMAGE_VERSION: 10.0.19041.746

FAILURE_BUCKET_ID: 0xEA_IMAGE_dxgkrnl.sys

OS_VERSION: 10.0.19041.1

BUILDLAB_STR: vb_release

OSPLATFORM_TYPE: x64

OSNAME: Windows 10

FAILURE_ID_HASH: {ea458ad2-d5ab-aa6c-7a11-54653c70dfb8}

Followup: MachineOwner
---------

6: kd> !blackboxbsd
Stream size mismatch (expected = 192, read = 176)
[/CODE]
Yeni bir hata daha buldum ve mavi ekran hatası %80 driver kaynaklı.
atikmdag.sys
 
Son düzenleme:
Windows sürümünüz eski, donanımlarınız sonsuz bir döngüye girdiği için bu sorunu yaşıyorsunuz. dxgkrnl.sys hatası genellikle bozuk ekran kartı driverları ya da uyumsuz driverlardan kaynaklanır. Nadirende olsa bozuk aygıt ya da zararlı yazılımlar tarafından'da görülebilir.

Öncelikle bilgisayarınızı açın ve ayarlar bölümünden "güncelleştirmeler" kısmına tıklayın. Ardından "güncelleştirmeleri denetle" kısmına tıklayın ve son sürüm Windows'u bilgisayarınıza yükleyin.

Ardından ekran kartınızın resmi sitesine gidip WHQL yani Windows testlerinden geçmiş ve beta olmayan en güncel sürümü bilgisayarınıza yükleyin. Ancak öncesinde "ddu" kullanarak sorunlu driver'ınızı silip yerine en güncel sürümü kurunuz.
Amd ekran kartları için
Nvidia ekran kartları için

Son olarak arama kısmına komut istemi (cmd) yazın ve komut istemi uygulamasını "yönetici olarak çalıştır" seçeneğini seçin, ardından gelen komut ekranına sfc / scannow komutunu yazarak Windows'un tümleşik sorun gidericisini çalıştırabilirsiniz.

Sorun çözülmez ise birkaç adet minidump dosyası daha göndermenizi rica edeceğim. Tek bir minidump dosyası üzerinden konuşmak biraz zorlayıcı açıkçası.

[CODE title="Tüm kodlar"]
Microsoft (R) Windows Debugger Version 10.0.20153.1000 AMD64.
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.

Loading Dump File [C:\Users\brkcn\AppData\Local\Temp\Rar$DIa780.33608\012121-9890-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available.

************* Path validation summary **************
Response Time (ms) Location.
Deferred srv*
Symbol search path is: srv*
Executable search path is:
Windows 10 Kernel Version 19041 MP (12 procs) Free x64.
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Personal.
Edition build lab: 19041.1.amd64fre.vb_release.191206-1406.
Machine Name:
Kernel base = 0xfffff804`5b600000 PsLoadedModuleList = 0xfffff804`5c22a2f0.
Debug session time: Thu Jan 21 22:05:18.091 2021 (UTC + 3:00)
System Uptime: 0 days 22:15:02.648.
Loading Kernel Symbols.
...............................................................
................................................................
................................................................
.........................
Loading User Symbols.
Loading unloaded module list.
..................................................
For analysis of this file, run !analyze -v.
nt!KeBugCheckEx:
fffff804`5b9f5780 48894c2408 mov qword ptr [rsp+8],rcx ss:0018:fffffb88`1609aa60=00000000000000ea.
6: kd> !analyze -v.
*******************************************************************************
* *
* Bugcheck Analysis *
* *
*******************************************************************************

THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER_M (100000ea)
The device driver is spinning in an infinite loop, most likely waiting for.
hardware to become idle. This usually indicates problem with the hardware.
itself or with the device driver programming the hardware incorrectly.
If the kernel debugger is connected and running when watchdog detects a.
timeout condition then DbgBreakPoint() will be called instead of KeBugCheckEx()
and detailed message including bugcheck arguments will be printed to the.
debugger. This way we can identify an offending thread, set breakpoints in it,
and hit go to return to the spinning code to debug it further. Because.
KeBugCheckEx() is not called the .bugcheck directive will not return bugcheck.
information in this case. The arguments are already printed out to the kernel.
debugger. You can also retrieve them from a global variable via.
"dd watchdog!g_WdBugCheckData l5" (use dq on NT64).
On MP machines it is possible to hit a timeout when the spinning thread is.
interrupted by hardware interrupt and ISR or DPC routine is running at the time.
of the bugcheck (this is because the timeout's work item can be delivered and.
handled on the second CPU and the same time). If this is the case you will have.
to look deeper at the offending thread's stack (e.g. using dds) to determine.
spinning code which caused the timeout to occur.
Arguments:
Arg1: ffffd58558b9f080, Pointer to a stuck thread object. Do .thread then kb on it to find.
the hung location.
Arg2: 0000000000000000, Pointer to a DEFERRED_WATCHDOG object.
Arg3: 0000000000000000, Pointer to offending driver name.
Arg4: 0000000000000000, Number of times "intercepted" bugcheck 0xEA was hit (see notes).

Debugging Details:
------------------

KEY_VALUES_STRING: 1.

Key : Analysis.CPU.mSec.
Value: 3796.

Key : Analysis.DebugAnalysisProvider.CPP.
Value: Create: 8007007e on BURAK.

Key : Analysis.DebugData.
Value: CreateObject.

Key : Analysis.DebugModel.
Value: CreateObject.

Key : Analysis.Elapsed.mSec.
Value: 53211.

Key : Analysis.Memory.CommitPeak.Mb.
Value: 83.

Key : Analysis.System.
Value: CreateObject.

Key : WER.OS.Branch.
Value: vb_release.

Key : WER.OS.Timestamp.
Value: 2019-12-06T14:06:00Z.

Key : WER.OS.Version.
Value: 10.0.19041.1.

ADDITIONAL_XML: 1.

OS_BUILD_LAYERS: 1.

BUGCHECK_CODE: ea.

BUGCHECK_P1: ffffd58558b9f080.

BUGCHECK_P2: 0.

BUGCHECK_P3: 0.

BUGCHECK_P4: 0.

FAULTING_THREAD: ffffd58558b9f080.

BLACKBOXBSD: 1 (!blackboxbsd)

BLACKBOXNTFS: 1 (!blackboxntfs)

BLACKBOXPNP: 1 (!blackboxpnp)

BLACKBOXWINLOGON: 1.

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1.

PROCESS_NAME: aida64.exe.

STACK_TEXT:
fffffb88`1609aa58 fffff804`6646289d : 00000000`000000ea ffffd585`58b9f080 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KeBugCheckEx.
fffffb88`1609aa60 fffff804`6646297e : fffffb88`1609ab40 fffff804`6643727b fffffb88`1609ab40 fffff804`70e5cd50 : dxgkrnl!TdrTimedOperationBugcheckOnTimeout+0x45.
fffffb88`1609aad0 fffff804`70db8ff0 : 000000ba`83b2987d fffff804`70e5cd50 00000000`00000000 ffffd585`4119c000 : dxgkrnl!TdrTimedOperationDelay+0xce.
fffffb88`1609ab10 000000ba`83b2987d : fffff804`70e5cd50 00000000`00000000 ffffd585`4119c000 00000000`00989680 : atikmdag+0x68ff0.
fffffb88`1609ab18 fffff804`70e5cd50 : 00000000`00000000 ffffd585`4119c000 00000000`00989680 00000000`00000001 : 0x000000ba`83b2987d.
fffffb88`1609ab20 00000000`00000000 : ffffd585`4119c000 00000000`00989680 00000000`00000001 00000000`00000028 : atikmdag+0x10cd50.

STACK_COMMAND: .thread 0xffffd58558b9f080 ; kb.

SYMBOL_NAME: dxgkrnl!TdrTimedOperationBugcheckOnTimeout+45.

MODULE_NAME: dxgkrnl.

IMAGE_NAME: dxgkrnl.sys.

IMAGE_VERSION: 10.0.19041.746.

FAILURE_BUCKET_ID: 0xEA_IMAGE_dxgkrnl.sys.

OS_VERSION: 10.0.19041.1.

BUILDLAB_STR: vb_release.

OSPLATFORM_TYPE: x64.

OSNAME: Windows 10.

FAILURE_ID_HASH: {ea458ad2-d5ab-aa6c-7a11-54653c70dfb8}

Followup: MachineOwner.
---------

6: kd> !blackboxbsd.
Stream size mismatch (expected = 192, read = 176)
[/CODE]
Yeni bir hata daha buldum ve mavi ekran hatası %80 driver kaynaklı.
atikmdag.sys

Teşekkür ederim öncelikle. Sistemim Ryzen 5 4600h GTX1650. Windows'ta güncellemeleri denetle deyince "güncelsiniz" yazıyor. DDU ile AMD driverlarını silip bu driverı yükledim. AMD tarafında yüklemem gereken başka bir şey var mı? Son olarak bu işlemi NVIDIA için de yapmama gerek var mı?
 
Teşekkür ederim öncelikle. Sistemim Ryzen 5 4600h GTX1650. Windows'ta güncellemeleri denetle deyince "güncelsiniz" yazıyor. DDU ile AMD driverlarını silip bu driverı yükledim. AMD tarafında yüklemem gereken başka bir şey var mı? Son olarak bu işlemi NVIDIA için de yapmama gerek var mı?
Nvidia ekran kartınızı güncellemeniz gerekiyor. DDU ile ekran kartı driver'ınızı silip aynı işlemi ekran kartınıza'da uygulayınız. Çünkü asıl sorun ekran kartında gibi gözüküyor.
Teşekkür ederim öncelikle. Sistemim Ryzen 5 4600h GTX1650. Windows'ta güncellemeleri denetle deyince "güncelsiniz" yazıyor. DDU ile AMD driverlarını silip bu driverı yükledim. AMD tarafında yüklemem gereken başka bir şey var mı? Son olarak bu işlemi NVIDIA için de yapmama gerek var mı?
İsterseniz Geforce Experience ile'de ekran kartı kurulumu yapabilirsiniz.
 
NVIDIA ekran kartınızı güncellemeniz gerekiyor. DDU ile ekran kartı driver'ınızı silip aynı işlemi ekran kartınıza'da uygulayınız. Çünkü asıl sorun ekran kartında gibi gözüküyor.

İsterseniz GeForce Experience Ile'de ekran kartı kurulumu yapabilirsiniz.

Teşekkür ederim onu da yapayım. Bir daha aynı sorunu yaşarsam DMP dosyasını tekrardan atarım.
Yine aynı sorun :(( @Junji Ito
 
Son düzenleme:
"sfc /scannow" rehberini uygula.
SFC /scannow komutu nedir? Ne işe yarar?

Ekran kartı sürücünü güncellemen lazım. Geforce Experience ile güncelleyebilirsin. Bence sürücüleri tekrar kaldırıp tekrar kurmayı deneyin. Yardım etmeye çalışırım.

DirectX sürümün 12 mi? Eğer değilse güncelle. Arama çubuğuna " dxdiag " yaz ve ekran görüntüsü paylaş.

Ethernet adaptörün var mı? Varsa donanım kimliğini paylaş.

Bluetooth ile bir süre bağlanmayın.

USB portu olarak sadece klavye ve fare takılı kalsın. Diğer USB portları boşta kalsın. Klavye ve farenin USB çıkışlarını tak çıkart yap.
 
Nasıl anladınız?
Sistemin sürekli boşta kalması ve yapacak bir işlem beklemesi, yani aldığınız hatanın çok spesifik değişiklikleri yok. Belli başlı şeyler olabilir. Mesela Ekran kartı driver'ının bozuk olması, BIOS veya Windows'un sürümünün eski olması, en sonunda ise ekran kartının bozuk olması. Online Computer Repair | Reimage PC Repair | Windows Repair | Reimageplus.com uygulamasından bazı kişiler olumlu sonuç almış. Deneyebilirsiniz. Yukarıda @283156 hocamın dediği sfc /scannow komutunu CMD'yi yönetici olarak çalıştırıp deneyebilirsiniz. Testin sonunda sonuçları paylaşınız.
 
"Sfc /scannow" rehberini uygula.
SFC /scannow komutu nedir? Ne işe yarar?

Ekran kartı sürücünü güncellemen lazım. GeForce Experience ile güncelleyebilirsin. Bence sürücüleri tekrar kaldırıp tekrar kurmayı deneyin. Yardım etmeye çalışırım.

DirectX sürümün 12 mi? Eğer değilse güncelle. Arama çubuğuna " DxDiag " yaz ve ekran görüntüsü paylaş.

Ethernet adaptörün var mı? Varsa donanım kimliğini paylaş.

Bluetooth ile bir süre bağlanmayın.

USB portu olarak sadece klavye ve fare takılı kalsın. Diğer USB portları boşta kalsın. Klavye ve farenin USB çıkışlarını tak çıkart yap.

Scannow komutunu denemiştim önceden hata bulmadı. 2 USB portum var, klavye mouse takılı. Type-C dönüştürücü ile USB portu sayısını 3'e çıkarmıştım. Bluetooth cihaz kullanmıyorum. DDU ile sürücüleri silip yüklemiştim. Donanım bilgilerini atayım da ethernet adaptörü ile ilgisini anlamadım. Teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.
 

Dosya Ekleri

  • Adsız.png
    Adsız.png
    30,7 KB · Görüntüleme: 41

Geri
Yukarı