Çözüldü Unity 2D platform oyunu karakterin yürüme sorunu

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

YTibrahim

Hectopat
Katılım
20 Mayıs 2018
Mesajlar
32
Unity üzerinden 2 boyutlu bir oyun geliştiriyorum. Ama bir aksaklık oldu karakterim hareket ederken sanki önünde bir şey varmış gibi takılıyor. Nedenini bulmak için çok uğraştım ama bir türlü bulamadım. Rigidbody2D'yi kinematic yapınca sorun ortana kalkıyor ama tabii ki de karakterin yer çekimi olmuyor.
 
Çözüm
Bu sorunu geçen hafta bende yaşamıştım. Çözümü stackoverflowda buldum. Karekterde ve tilemap da box collider ekliyse ve rigidbody ile hareket ettirmek bu colliderlari sıkıntıya sokuyor. Unity'nin basit birkaç eksiği. Çözüm karektere box collider eklemek yerine capsule collider ekleyerek çözebilirsiniz. Bir çözüm daha vardı ama onu anlayacak kadar İngilizcem yoktu maalesef.
Animasyonunu yanlış ayarlamış olabilirmisiniz.
Mesela çok anlamam ama animasyon = yürümeye başla , birkaç saniye yürü , animasyon gereği dur gibi.
 
Unity üzerinden 2 boyutlu bir oyun geliştiriyorum. Ama bir aksaklık oldu karakterim hareket ederken sanki önünde bir şey varmış gibi takılıyor. Nedenini bulmak için çok uğraştım ama bir türlü bulamadım. Rigidbody2D'yi kinematic yapınca sorun ortana kalkıyor ama tabii ki de karakterin yer çekimi olmuyor.
Platformun colliderında sıkıntı vardır belki. Sorunu çözebildin mi ?
 
Hayır sorunu daha çözemedim iterseniz ekran görüntüsüne bakın \/
Ekran Görüntüsü (117).png

Ekran Görüntüsü (114).png
Ekran Görüntüsü (116).png

şimdi den yardımlarınız için teşekkürler!
 
Zeminde fonksiyonu yerine
private void OnCollisionEnter2D(Collision2D collision)
{
if(collision.transform.tag == "Platform")
{
zeminde = true;
}
}
bunu yaz. Sonra da karakter zıpladıktan sonra "zeminde = false;" yaz.
koddaki zeminde = zeminde(); yerini kaldır.

Onun yerine de karakterin yerde iken yapacağı hareketlerdeki if'e ''|| zeminde'' ekle.
Dene oluyor mu ?
Sorun bunda mı bilmiyorum ama. Discord var ise Ali Cem KALSEN / 14#9396 ekle.
Ama platformun tagı Platform olacak ha. Onu ayarla.
 
Bu sorunu geçen hafta bende yaşamıştım. Çözümü stackoverflowda buldum. Karekterde ve tilemap da box collider ekliyse ve rigidbody ile hareket ettirmek bu colliderlari sıkıntıya sokuyor. Unity'nin basit birkaç eksiği. Çözüm karektere box collider eklemek yerine capsule collider ekleyerek çözebilirsiniz. Bir çözüm daha vardı ama onu anlayacak kadar İngilizcem yoktu maalesef.
 
Çözüm
Zeminde fonksiyonu yerine
private void OnCollisionEnter2D(Collision2D collision)
{
if(collision.transform.tag == "Platform")
{
zeminde = true;
}
}
bunu yaz. Sonra da karakter zıpladıktan sonra "zeminde = false;" yaz.
koddaki zeminde = zeminde(); yerini kaldır.

Onun yerine de karakterin yerde iken yapacağı hareketlerdeki if'e ''|| zeminde'' ekle.
Dene oluyor mu ?
Sorun bunda mı bilmiyorum ama. Discord var ise Ali Cem KALSEN / 14#9396 ekle.
Ama platformun tagı Platform olacak ha. Onu ayarla.
hayır sorun onda değil bu sadece karakterin yürüme kodunu yazsam bile aynı sorun ile karşılaşıyorum malesef.
Bu sorunu geçen hafta bende yaşamıştım. Çözümü stackoverflowda buldum. Karekterde ve tilemap da box collider ekliyse ve rigidbody ile hareket ettirmek bu colliderlari sıkıntıya sokuyor. Unity'nin basit birkaç eksiği. Çözüm karektere box collider eklemek yerine capsule collider ekleyerek çözebilirsiniz. Bir çözüm daha vardı ama onu anlayacak kadar İngilizcem yoktu maalesef.
dediğin şeyi az sonra deneyeceğim inşallah olur birde sen başka bir çözümü daha var dedin ya anlayamadın o siteyi atsana bana benim ingilizcem iyidir.
Bu sorunu geçen hafta bende yaşamıştım. Çözümü stackoverflowda buldum. Karekterde ve tilemap da box collider ekliyse ve rigidbody ile hareket ettirmek bu colliderlari sıkıntıya sokuyor. Unity'nin basit birkaç eksiği. Çözüm karektere box collider eklemek yerine capsule collider ekleyerek çözebilirsiniz. Bir çözüm daha vardı ama onu anlayacak kadar İngilizcem yoktu maalesef.
dediğin şei yaptın gerçektende oldu teşekkürler. :D
 
Son düzenleme:
hayır sorun onda değil bu sadece karakterin yürüme kodunu yazsam bile aynı sorun ile karşılaşıyorum malesef.

dediğin şeyi az sonra deneyeceğim inşallah olur birde sen başka bir çözümü daha var dedin ya anlayamadın o siteyi atsana bana benim ingilizcem iyidir.

dediğin şei yaptın gerçektende oldu teşekkürler. :D
Site Tıkla bahsettigim site.
 
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı