Çözüldü Unity kamerası belli bir yüksekliği geçince sadece arka plan görünüyor

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.
Katılım
9 Nisan 2020
Mesajlar
237
Çözümler
1
Arkadaşlar Unity'de basit bir 2D platform oyunu yapıyorum ancak kameranın position y değeri 0.2'yi geçince sadece kamerada ayarlı arka plan rengi tüm ekrana kaplı şekilde görünüyor. Karakter platformlar vesaire görünmüyor. Acaba neden kaynaklanıyordur ve çözümü nedir?
 
Çözüm
Kamera takip kodumda hem y hem Z değerlerinin olması gereken yerlerin ikisine de y değeri verdiğim için 2D ekranda Z değeri büyüyünce sadece arka plan görünecek şekilde ileri gidiyormuş. Kodu kontrol ederken gözümden kaçtığı için de tekrar yazarken anca fark edebildim.

The Developer

Centipat
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
242
Çözümler
3
Camera'nın inspector'daki ayarlarını kontrol edip , culling mask veya Clipping planes altındaki Near ve Far değerleriyle biraz oynarsanız belki sorunun neyden kaynaklı olduğunu anlayabilirsiniz. 3D'de sorun böyle çözülebiliyordu. Ancak 2D hiç kullanmadım. Unity'e yeni başlayan birisi olduğumdan bilgim ne yazık ki sınırlı.
 
KS
KS
Yusuf Taha Güneş
Katılım
9 Nisan 2020
Mesajlar
237
Çözümler
1
Kamera takip kodumda hem y hem Z değerlerinin olması gereken yerlerin ikisine de y değeri verdiğim için 2D ekranda Z değeri büyüyünce sadece arka plan görünecek şekilde ileri gidiyormuş. Kodu kontrol ederken gözümden kaçtığı için de tekrar yazarken anca fark edebildim.
 
Çözüm
Yukarı